Hur överföra data från Garmin Edge 800?

Hannu.L

Ny medlem
Filerna finns sparade på ett SD-kort i Garmin, hur överför jag dessa till en lap-top?

Tacksam för hjälp som vanligt!

regga inte heller något konto hos garmin, strava eller annan lämplig sida för att få ett enkelt gränssnitt att titta på.

Ge killen en chans...

Använd kabeln du fick med din Garmin. Ena änden passar i din Garmin, och den andra borde passa i din dator om den inte är fruktansvärt antik. Om du ansluter enligt ovan så kommer din Garmin att dyka upp som ett USB-minne i operativsystemet.

Ja, det känner jag till, problemet är att det är lagrat i SD-kortet inte i interminnet. Min lap-top hittar inga filer den vägen.

Har bara haft en 800 i en vecka så minnet kan svika mig, men jag har för mig att 2 enheter dök upp. Den ena var SD-kortet och den andra var internminnet på Garminen.

Hej!

Jag har samma problem på min, har en sparad rutt från cykelvasan som är inspelad på sdkortet, men
det hittar den inte via varken Garmins sida, endomondo eller liknande sidor men det syns i historiken i enheten. Spelar jag däremot in på internminnet funkar det perfekt att överföra till dessa sidor..

Du kan säkert peka ut rutten manuellt på SD-kortet men visst borde det funka automatiskt med Garmins webläsar-plugin (har inte provat själv).

Garmins programvaror är korkade och klarar inte att läsa från annat än internminnet. Lagrar man på ett minneskort i enheten måste man först flytta över träningsfilen från minneskortet till internminnet. Korkat? Japp, men så är det.

Det var det jag misstänkte, följdfrågan blir då hur för man över från SD-kortet till internminnet?
Eller är det bäst att invänta svar från Garmin?

Tack för tipsen iaf!

Hannu.L skrev:
-------------------------------------------------------
> följdfrågan blir då hur för man över från SD-kortet till
> internminnet?

Drag och släpp?

Filstrukturen är likadan i det interna minnet som på sd-kortet. Alla spår man själv loggat hamnar i mappen Garmin/Activities. Flytta filen till motsvarande mapp på internminnet så borde det fungera.

Senast ändrad:
Varför krångla till det med kopiering?

GarminManualUpload.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp