Hur ser det ut i Hellas?

marginal

Ny medlem
Hur ser det ut i Hellas?
Funderar på att ta en tur i Hellas imorgon när det nu ska bli sol och +grader. Men, är det möjligt eller är det bara skidåkning som gäller? Vad är snöläget? Någon som varit ute och kan rapportera?

Hur ser det ut i Hellas?
Jag SKA ut imorrn, å dubbat blire, för det är vad som är på.
Ska bara montera på bakdämparn.

Skulle ha Klonen i helgen, men han ligger å kräks!

Hur ser det ut i Hellas?
Med ordentlig nattfrost kan stigarna bli formidabla. Lite isiga men så där hårda så det bara är att dra på för fullt. BB pumpade med max 1,4 bar. Stick ut i gryningen innan blidvädret knäcker skorpan. Ha så kul. Själv ska jag servera svärföräldrarna frukost...

Hur ser det ut i Hellas?
Just i Hellas har det till skillnad från i resten av Stockholm varit värmebölja i tre veckor. Räkna alltså med att det är snöfritt, torrt och och dammiga stigar. Använd en kedjeolja för torr XC.

På vägen dit lär du dock råka ut för en hel del slask, vattenpölar och smält snö, och på sina håll is där snön har packats ihop.

Hur ser det ut i Hellas?
Fjärdebrunn skrev:
-------------------------------------------------------
> Stick ut i gryningen innan blidvädret knäcker
> skorpan. Ha så kul. Själv ska jag servera
> svärföräldrarna frukost...

Nääääää, jaaaaa ääääää iiiinteeee Bitteeeer! ;-)

Hur ser det ut i Hellas?
Växthuseffekten är helt klart märkbar kring Erstavik. Peterséns jublar, surfklubben också. Ungefär såhär såg det ut i eftermiddags, ursäkta taskig kvalitet från mobilkameran.

hapuna_sra.jpg

Hur ser det ut i Hellas?
Shit, jag drar till Hellas istället för fåniga tävlingar med bockstyre efter vinterskogsvägar...

Säljer de romdrinkar på plats eller ska jag ta med mig själv? Äh, jag törs inte chansa. Woho!

Hur ser det ut i Hellas?
4cwaaf6.jpg

Så här såg det ut i går kväll. Vi har säkrat Hellas och kommer under dagen att arbeta med fällor som innehåller vassa träpålar vi karvat fram med ramboknivar. I eftermiddag ska vi röka fredspipa med Hellas guerilla och om det går vägen kommer dom att hjälpa oss med mer avancerade konstruktioner som dom är väldigt duktiga på. Målet är att Stig ska bli anlagd.

Hur ser det ut i Hellas?
Kontakten med guerillan gick fint. Dom hade ett par småsaker att göra klart som hade dragit ut på tiden. När det sista är klart kämpar dom vid vår sida.

47tfjax.jpg

Highroller funkar helt ok på is

2quhzdc.jpg

Hellas Guerillas base camp

4ie8c37.jpg

Butterkaka blir man glad av

34zx734.jpg

Handlebar (styre) ENG.

312d9g2.jpg

Snö och trä är naturmaterial

2dsfzsy.jpg

Frost close up

3328pzb.jpg

Så här brant går det inte att cykla

Hur ser det ut i Hellas?
=David skrev:
-------------------------------------------------------
> Här byts inga sidor. Jag kör åxå på egen
> hand.
>
> Det står faktiskt i bildtexten vad det är jag
> har i fejjan.

Böghandtag?

Hur ser det ut i Hellas?
Skrattfest.

Körde odubbat och det började bra. Stigen från backen till Lilla Sickla var helt isbelagd med vatten på. Vidrigt halt. I&V var dock fullt körbar. Med nattens kyla måste det bli otäckt snabbt (med dubbisar) på upptrampade stigar.

Tillbaka
Topp