Hur ska man klä sig i skogen?

Man upptäcker efter ett tag vad som passar en bäst beroende på vad man cyklar. Kraven brukar skilja en del mellan cx och am. Kör man tex med rygga eller Camelback att ha grejerna i så funkar det med en ficklös tröja. Just nu är jag i en period där jag uppskattar ryggfickor och då är en cykeltröja bra. Sticker man ut tidigt en sval morgon (tex denna årstiden) och tänker vara ute en längre tur så är tex ben och armvärmare bra så man enkelt kan justera klädseln efter temp. Allt detta kommer du att upptäcka efter ett tag. Handla med förstånd. Lidl brukar tex ha billiga och hyfsade cykeltröjor med ryggfickor. Cyklar man ofta kan det vara bra att ha flera av varje cykelplagg. Hittar du ett en billig byxa som du trivs med så köp fler. Handskar hittar man billigt på Biltema eller kolla hos mchandlare om de rear ut gamla modeller av crosshandskar. Visst ja... internet.

Själv så har man cyklat i ungefär 1 månad nu och funderar ifall man ska börja på en klubb och köra på Happy Mtb.
Men annars cyklar jag med: Shorts till knäna, Hjälm, Handskar, och en t-shirt och en vindsäker jacka (ibland handskar).

/Martin

Iggy_82 skrev:
-------------------------------------------------------
> ... Tight lycra
> är bra om man inte vill fastna i träd mm...

marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Trots baggy kläder har jag aldrig fastnat i ett
> träd eller med mera (vad nu det kan vara?), är
> det ett reellt problem, har ni faktiskt upplevt
> detta?

Enda gången jag fastnat med kläderna i ett träd så hade jag tight lycra, som dessutom gick sönder.

Tillbaka
Topp