Hur snabba är bike-discount.de?

BuTTuS

Aktiv medlem
Som rubrik, hur länge brukar ni få vänta innan varorna skickas?
Gjorde min första order hos dom i Onsdags men fortfarande ingen update trots att allt fanns på lager. Jag villhöver ju prylarna nu!

BuTTuS sa:
Gjorde min första order hos dom i Onsdags men fortfarande ingen update trots att allt fanns på lager. Jag villhöver ju prylarna nu!
Aldrig behövt vänta mer än ett dygn på lagervaror från beställning till avgång. Har beställt över 30 ggr under ca 8 års tid.

Senast redigerad av en moderator:
Örjan Lax sa:
BuTTuS sa:
Aldrig behövt vänta mer än ett dygn på lagervaror från beställning till avgång. Har beställt över 30 ggr under ca 8 års tid.
Det var ju oroväckande (för min del)...
Jag hittar ingen "orderstaus" heller, eller är jag blind? Men om jag klickar på allt i ordern så finns allt fortfarande i lager, så det borde väl lossna snart då tycker jag.

BuTTuS sa:
Örjan Lax sa:
BuTTuS sa:
Det var ju oroväckande (för min del)...
Jag hittar ingen "orderstaus" heller, eller är jag blind? Men om jag klickar på allt i ordern så finns allt fortfarande i lager, så det borde väl lossna snart då tycker jag.
Har betalningen gått igenom och godkänts?

Jag beställde lite grejer kvällen 18/4, skickades 23/4 och har beräknad leverans imorgon (om någon är hemma och kan ta emot d.v.s.) annars på torsdag hos ombud. Bor i norra Sverige och dessutom kom ju några helgdagar och klämde sig in så det drog väl ut på tiden.

Beställde samma kväll några grejer från Rose och Decathlon, Rose kom i fredags och Decathlon idag.

Senast ändrad:
Jag upplever att de blivit långsammare på senaste tiden. Förut var det normalt med leverans onsdag-torsdag om man beställde söndag. Nuförtiden blir det i veckan därpå.

Upplever också att de blivit långsammare.
Gäller även vid mail tex. De kommunicerar ofta att de har hög belastning pga. mycket ordrar.
Men de är 100% seriösa så grejerna kommer komma :).

bike24 är riktigt snabba nu när dom bytt till dhl. Hemma efter 2-3 dar i stället för 5-7 dagar som tidigare när det kördes ut av postnord.
+ att man får ett sms dagen innan lev. där man väljer leveranssätt. Smutt.

Lingon sa:
bike24 är riktigt snabba nu när dom bytt till dhl. Hemma efter 2-3 dar i stället för 5-7 dagar som tidigare när det kördes ut av postnord.

Det gör de väll fortfarande. I vissa fall och orter. Känns som det beror lite på vad man beställer. Men ja dhl systemet är hundra gånger bättre. Istället för postmord där man ringer o frågar om de kan köra till service ställe direkt för man är ju sällan hemma när de kör ut (måste vara hemma hel dag), ”nej, avsändaren har betalt för utkörning så vi måste försöka en gång”, ja tackar

BuTTuS sa:

Jag väntar fortfarande på en leverans. 6 år sedan de skulle skickat den.... fast iofs är det ju spännande att få en lampa när man beställer kedjor.

Handlar inte hos BD längre.

Lingon sa:
Jag tycker alltid dom varit imponerande snabba, 3 dagar från Tyskland till misslyckad leverans, men oftast har det hamnat på ombudet samma dag.

Nu har jag däremot det långsammaste hittills från dom på väg, men det tycks gå med PostNord ändå?
Snurrat en del i Tyskland och Danmark hittills.
Ska levereras idag enligt postnord, men det är ännu inte i landet

Beställde lite grejor i januari, de kom fort. Men jag har varit med om motsatsen också, de drog blixtsnabbt från mitt kort, sedan dröjde det nästan 2 veckor innan jag hade grejorna och trackingen visade att BD lämnat paketet till speditören. Ett tag trodde jag att jag blivit blåst, men grejorna kom ju till slut. Handlar fortfarande hos BD, men försöker undvika den här tiden på året.

De är 100% seriösa. Inget skäl till oro på ngt sätt, har handlat en massa gånger. Min erfarenhet är att leverans brukar gå fort men dra dem ett mail och fråga...

Jag blev otålig så jag skickade ett mail till dom och frågade. Så här svarade dom:

”because oft he current high-order volume of bikes the processing and the delivery of your bike will be delayed a little bit.
At the moment, the delivery-time for an ordered bike will take approximately 14 days.

All ordered bikes have to be completely assembled, checked and packed by our mechanics before they are sent to our customers in ordert to ensure a high quality level of delivery. This time and work intensive quality-standard has to be maintained by us to ensure a proper delivery state of our bikes for our customers.

You will receive a shipping-notification via E-Mail in a short while, with this information you will be able to track the parcel on the internet.

We are hoping for your understanding, we are thanking you for your patience and wish you lots of fun with your new bike!

Best Regards
Daniel Schreck

Bike-Discount

Man förstår ju att cyklar som ska byggas ihop tar längre tid, men är det även väntetid på delar/prylar just nu? Har tänkt dra iväg en order till BD men inte fått tummen ur ännu...

Miss Lycka 2.0 sa:
Tufft att behöva vänta på sitt paket. Snacka om tankevurpa.
Går man till LBS får man ju vänta ännu längre eftersom de aldrig har nåt hemma, såvida man inte nöjer sig med det torftiga PRO-sortimentet... Samt när grejerna väl kommer (om LBS:en mot förmodan skulle orka beställa hem nåt) får man betala 2-3 ggr priset jmf med hos tysken.
Men alla är vi olika.

Senast ändrad:
Miss Lycka 2.0 sa:
Jag har en bra LBS! Det gäller att vårda sin relation.
Du verkar vara en dom få.

Tänk på att LBS är just "local".
Ska jag behöva flytta till dina trakter varje gång jag ska handla så tar det lägre tid än från den segaste onlinebutik.

Det känns inte riktigt som att du går till en LBS, utan snarare som att en rätt unikt kompetens cykelbutik har dig som "local bike customer".

Sammanfattning: sluta säga åt alla att gå till LBS hela tiden.

Order lagd i söndags, bromsar och handtag som fanns i lager. Har idag fredag kommit till DPS men inte lämnat deras inscanningscentral. Ja ja, det var bra pris och 4 dagar extra är OK.

Beställde den 28/4 kom idag med avi i brevlådan till fel utlämningsställe och ett annat (rätt) i appen. Beställde även från bike24 typ i måndags, det kom igår...hem till dörren när jag var hemma.

Bike24 är ruggigt effektiva och snabba, bike-discount tar lite längre tid, men DHL och fint packat, bike-components är som discount med leveranstider, r2bikes är stabila, skönt utbud har de. Beställde från en spansk sida förra veckan, tog 2 dagar.

Generellt är ju det extremt bra shoppar, snabba och ger fin service, men nu ska ju alla köpa saker och då kan det dröja. Självklart är de 100% seriösa bike- components

Tillbaka
Topp