Bengt-re sa:
Trollskogen sa:
Herr Thomas sa:
Jag körde mitt första (och hitintills enda landsvägslopp) i fjol och det var Stockholm Ride på knappa 140 km.
Jag hade bara cyklat några tiotals min innan men däremot är jag hyfsat välträndad i övrigt med löpträning 2-3 ggr i veckan året runt och ett gympass ovanpå detta.Gick väl hyfsat skapligt för att vara först gången, runt fyra timmar tog det Första nio milen i storklunga som jag tyvärr fick släppa då det gick för fort på slutet. Sista biten var jobbig då vi bara var två tre man som körde tillsammans. Det jag borde ha gjort bättre hade varit att dricka mer och tagit in mer energi i form av tex bars.
Med detta inlägg vill jag säga att det säkert går alldeles utmärkt för TS att genomföra sitt lopp. Jag är 50+ kan jag också tillägga.
Ja. Mycket sotter innanför pannbenet. Jag har ju tid på mig att träna på cykling, det är ju helt andra muskler som behöver orka länge. Får köra lite långa rundor först så man vänjer kroppen vid långtidsarbete.
Jag är ju bara 38. Hakar nog på en grupp, men även där är svårt, hur bra behöver man vara för att orka hänga med i en grupp?
Det går bra mycket fortare i grupp. Tempot du orkar hålla själv i 3 mil orkar du hålla 15-20 mil i grupp. Typ.
Cykla. Kör distans så att du får upp tåligheten i kroppen för timmarna. Kör lite grupp på något sätt för annars blir du farlig i klunga om du inte kan tecken eller vett i klunga.
Är det så pass stor skillnad? DAMN!
Om vi för skojs skull säger att jag skulle klarat vättern på 8h helt jäkla solo. Vilket kräver 300watt enligt en del kalkylatorer på nätet..
Medan vinnaren eller vad det var körde på 360watt läste jag här någonstans.
Men låt oss säga att jag cyklar runt sjön på 8h solo. Hur eftertraktad blir man då som klubbmedlem? ^^^^