fastforward
Aktiv medlem
Hur tusan får jag av den här kassetten?
Håller på och bygger mig en budget-SS och har nu kommit till punkten då jag ska plocka bort kassetten och ersätta med endast ett kugghjul. Läste på lite och köpte därefter kedjepiska och kassettverktyg på biltema. Kassettverktyget är dock aningens för stort. Åker till Clas Ohlson och köper ett annat kassettverktyg som är lite mindre (art. nr. 30-5661 "äldre modell"), de andra hos Classe är lika stora som Biltemas. Classe-verktyget är dock för litet.
Vilket kassettverktyg ska jag inhandla? PÅ CRC, CC osv står det ju inga mått på grejerna. Vore det inte vettigt att ange mm-mått som på hylsor?
Bonusfråga: är det egentligen onödigt att plocka bort kassetten eftersom det ändå inte går att fästa en ensam kugg på navet på ett enkelt sätt? Har nämligen kollat på sheldon-sidan och mitt nav verkar vara av typen där man inte kan dela på kugghjulen utan hela kassetten sitter som en klump (thread-on freewheel and hub).
Vilket kassettverktyg ska jag inhandla? PÅ CRC, CC osv står det ju inga mått på grejerna. Vore det inte vettigt att ange mm-mått som på hylsor?
Bonusfråga: är det egentligen onödigt att plocka bort kassetten eftersom det ändå inte går att fästa en ensam kugg på navet på ett enkelt sätt? Har nämligen kollat på sheldon-sidan och mitt nav verkar vara av typen där man inte kan dela på kugghjulen utan hela kassetten sitter som en klump (thread-on freewheel and hub).