Varning för vägg av text igen
Tack! Löpning känns som att det borde vara ett bra komplement till cyklingen. Att t.ex. cykla intervaller utomhus under vintern kan vara tufft, men jag vill inbilla mig att löpningen är enklare att få till. Förutom det tycker jag att bli snabbare på milen är ett kul mål. Det är en sån klassisk sträcka och måttstock inom löpning. Men som du säger kan jag tänka mig att det är svårt att få till en balans mellan cykling och löpning och att man får prioritera det man vill bli bra på, för mig är det cyklingen. Problemet för mig också är ju såklart att kroppen inte håller för löpning och att jag lär behöva lägga en del tid på det, tid som istället hade kunnat läggas på att bli en snabbare och starkare cyklist.
Ska börja läsa på lite om träning. Igår körde jag ju ett 4x4-pass, vilket är kul, men det är nog inget jag behöver fokusera på inser jag. Har inget behov av att formtoppa mig nu och VO2max går väl relativt fort att bygga upp när det dags. Att bygga FTP är nog ett bra första steg. Då verkar tröskel och distans vettigt att fokusera på. Tänker att ett antal (2-4) hårdare och kortare pass, t.ex. intervaller och något (1-3) längre distanspass i veckan kan vara en bra start. Ska läsa på om vad man borde köra.
Allting är ju kul i början när det är nytt och får se om jag orkar hålla i. Jag har förhoppningar eftersom jag inte kliver direkt upp från soffan. Jag har redan rätt många mil i benen i år, bara att fokus inte har legat på att på utvecklas som cyklist.
Jag har mycket tid att döda och träning känns väl som ett någorlunda vettigt tidsfördriv är min tankegång här och nu.
Nåväl, bara lite tankar och förstår om ingen orkat läsa hit. Cyklade i allafall ett 2x20 tröskelpass idag bara för att det är det enda tröskelpasset jag kan i huvudet:
Visa bilaga 797972Visa bilaga 797973
Det var kul och tar rätt bra på kroppen. Känns som att man kan cykla fler såna här.