Kalle Kula
Aktiv medlem
Hur var din cykelträning idag?
Ingen dålig kåk du har där i bakgrunden.55 km. 13 grader, mest sol och lätt vind.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ingen dålig kåk du har där i bakgrunden.55 km. 13 grader, mest sol och lätt vind.
Var där på bröllopsfest 1998.
Beyond the wall cycling studio på Hässlö i Västerås har trainers, går säker att prata med dem om ett test vid något tillfälle :)Finns det gym som har det, där man kan testa?
Intressant koncept de har. Jag hade aldrig hört tals om BTW tidigare, trots att de funnits i tre år. Men så hänger jag inte med så mycket på lokalnyheterna.Beyond the wall cycling studio på Hässlö i Västerås har trainers, går säker att prata med dem om ett test vid något tillfälle :)
Jag håller med om att kostnaden att träna där mot hemma är betydligt högre, jag tänkte mer på ett test av trainer/Zwift eller andra plattformar.Intressant koncept de har. Jag hade aldrig hört tals om BTW tidigare, trots att de funnits i tre år. Men så hänger jag inte med så mycket på lokalnyheterna.
Lite väl dyrt för min smak bara. Det lönar sig rätt snabbt att köpa en egen trainer och köra med, jämfört med att träna där. Jag ser även att de har "prova på"-timmar för 299:- för den som funderar på att bli medlem. Men kanske är det en bra affärsidé. Vet du om BTW gått bra sen de startade? Det borde finnas plats/efterfrågan för många av den typen av cykelstudios i olika städer runt om i Sverige (och världen).
Addendum: Kollade upp BTW via Allabolag. Jag tycker det ser lite skakigt ut vid en första anblick. Kanske inget man skulle sluta sitt "day job" för, om man hade haft ett.
Visa bilaga 730278
Har inget liv utöver träningenHur hinner du med allt?
Jobbat färdigt?
Du har vinklat styret rätt aggressivt, imponerande. Min rygg hade varit död för längesen med sån sittställning.Stumma ben och trögt att få upp pulsen under dagens andra tröskelpass. Men jag gjorde vad jag kunde, trots att kroppen inte riktigt ville vara med.
Visa bilaga 730761
Jag skuĺle nog behöva höja styret för att få en bekvämare sittställning. Som det är nu så använder jag sällan dropsen, bara i nedförsbackar. Behöver nog skaffa en annan styrstam, kanske en justerbar. Cykeln är nog något för liten för mig, men jag tror att jag har jämförelsevis långa ben jämfört med armar. Jag har ofta problem med att byxbenen är för korta om jag ska köpa något helset med kläder, typ träningsoverall, regnställ e.d. Får ofta gå upp 1-2 strl på byxor jämfört med överdel, typ XL vs. L, XXL vs L osv.Du har vinklat styret rätt aggressivt, imponerande. Min rygg hade varit död för längesen med sån sittställning.
Bra jobbat! Hur gör du för att hitta din tröskelzon? Kör du på puls, effekt, laktat, känsla eller något annat?Tillbringade en dryg halvtimme i tröskelzon under dagens 4h distans. Ja, det gick väl fort för min form ja.
Du kan börja med att justera det du har. Rotera upp det en aning. Flytta ev reglagen på styret lite uppåt-bakåt. Nu är det svårt att se exakt hur det är på bilden, men jag tror du kan justera så det blir en rätt märkbar skillnad.Jag skuĺle nog behöva höja styret för att få en bekvämare sittställning. Som det är nu så använder jag sällan dropsen, bara i nedförsbackar. Behöver nog skaffa en annan styrstam, kanske en justerbar. Cykeln är nog något för liten för mig , men jag tror att jag har jämförelsevis långa ben jämfört med armar. Jag har ofta problem med att byxbenen är för korta om jag ska köpa något helset med kläder, typ träningsoverall, regnställ e.d. Får ofta gå upp 1-2 strl på byxor jämfört med överdel, typ XL vs. L, XXL vs L osv.
Bra tips! När jag tänker efter så undrar jag om det inte var så att jag vinklade ned styret rätt nyligen, då jag plockade ihop cykeln efter rengöring för några månader sen, därför att jag tyckte det var svårt att nå reglagen då jag satt i drop-position. Kanske borde jag rikta tillbaka styret något uppåt, men ev. flytta ned reglagen något istället. Jag ska se om jag ids ta tag i det de närmaste dagarna och kanske bifoga några bättre före/efter-bilder.Du kan börja med att justera det du har. Rotera upp det en aning. Flytta ev reglagen på styret lite uppåt-bakåt. Nu är det svårt att se exakt hur det är på bilden, men jag tror du kan justera så det blir en rätt märkbar skillnad.
Duathlon?Körde ett kombopass med cykling och löpning idag. Först 40k cykling, sen 12k löpning. Kroppen kändes bra och vädret var fint. Jag tog en avstickare till Mårtenshamn (se bild).
Visa bilaga 731856
Visa bilaga 731857
Ja, duathlonträning skulle man kunna kalla det.Duathlon?
Noterad en massa cyklister igår fredag runt lunch. Blåsigt, kallt och blöt vägbana men soligt.Träning o träning, stack ut o cyklade för att det är roligt att cykla och roligt att ta i. Vackert som en vår-, nej, höstdag! Många andra ute idag, härligt!
Visa bilaga 731937