Hur var din cykelträning idag?

Rosenhill? Bara fika?

"Det har funnits minst en bordell på E4:an. Den finns inte kvar idag och har inte funnits på många år

På gamla E4 vid Knivsta i Uppland fanns det ett kafé och långtradarfik som hette Rosenhill. Detta ställe ska ha legat ungefär där man kunde köra av den dåvarande E4:an till Knivsta. Precis vid korsningen där vägen mot Knivsta korsar gamla E4:an ligger ett stort rött trähus. Detta är den gamla bordellen. Både bordellen och Rosenhill försvann när den nuvarande motorvägen öppnades 1972"

58 km motvind, fika, 58 km medvind. Hemfärden var roligare än utfärden.

Skärmbild 2025-04-27 165526.webp

Ingen träning idag pga magmuskelbristning pga situps igår. Klev ur sängen i morse och det kändes som nån högg en kniv i magen. För 40 år sedan 12 mil blåst 6 grader och 480 mil ute dags dato. Det kommer att ge resultat två veckor senare.

Velade på skolka jag med. Inte tränat på en dryg vecka pga förkylning. Men insåg att nog bra med lite kortare runda. Så blev majpromenad först. Sedan en liten tur på 58k. Väldigt fint då cykla igen

Bilagor

• IMG_0361.webp
    IMG_0361.webp
    93.6 KB · Besök: 42
Åh…ser fram mot att inte jobba.
Nu får man se till att åren går fort, så man kan gå i pension snart!
Jag jobbar på övertid. Fyller 68 i höst. Sommarjobbade 1971-75, därefter två yrkesutbildningar och fem olika arbetsplatser. Sommarjobbade lite före -71 också. Gallrade betor och plockade jordgubbar hos morfar.

Eftersom jag inte kan närvara på mitt favoritlopp https://www.svenskalag.se/sommenrunt i år så blev det den turen igår. Väldans fin runda, lite mer kuperad än jag kom ihåg, nästan 1200 höjdmeter på 140km, riktigt gott!

Visa bilaga 766650

Visa bilaga 766651Visa bilaga 766652

Visa bilaga 766653
Jag ska cykla den i år!
Jobbar normalt udda veckor så fått ta semester över helgen.
Loppets gpx har bara ca 700 hm, så tack för varningen!
Bild 1: kaffe i Malexander(?) 😍

Jag ska cykla den i år!
Jobbar normalt udda veckor så fått ta semester över helgen.
Loppets gpx har bara ca 700 hm, så tack för varningen!
Bild 1: kaffe i Malexander(?) 😍
Jajjemen, kaffe i Malexander 👌🏻😋

Det är Stravan som säger 1144m elevation gain. Tidigare rundor säger 1180, 1190, 1209 och 1000 (?) Så nästan 1200 bör nog vara ganska korrekt eller räknas det olika?

Lycka till, det är ett fantastisk lopp 👌🏻 njut 💪🏼

Jajjemen, kaffe i Malexander 👌🏻😋

Det är Stravan som säger 1144m elevation gain. Tidigare rundor säger 1180, 1190, 1209 och 1000 (?) Så nästan 1200 bör nog vara ganska korrekt eller räknas det olika?

Lycka till, det är ett fantastisk lopp 👌🏻 njut 💪🏼
Då satt ni o kunde titta på släktens sommarhus 🙂
1144/1200, spela roll. Det är Mycket mer än vad gpx-filen säger på Garmin connect, ca 700 hm, så igen, tack för varningen! :)

Tillbaka
Topp