Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Härliga bilder. Grattis till skorna, vilket märke är det? Underbart när man hittar rätt skor. Själv har jag Lake extra breda. Typ två cm bredare än Shimano Wide. Fantastisk härliga.Drömrunda idag! Nya skor = Inga domningar i fötterna. Millimeter justering av sadeln = välmående paket. Vindstila, nästan bilfritt, fantastiskt lantliga vägar med underbara backar både upp och ner. 27 september och 16° Helt magiskt!
Ursäkta bildbombningen men måste dela med mig!
Visa bilaga 795974
Visa bilaga 795977
Visa bilaga 795976
Visa bilaga 795978
Visa bilaga 795979
Visa bilaga 795980
Tack, en härlig rundaV
Härliga bilder. Grattis till skorna, vilket märke är det? Underbart när man hittar rätt skor. Själv har jag Lake extra breda. Typ två cm bredare än Shimano Wide. Fantastisk härliga.
Låter riktigt härligt, ibland får man en sådan nästan religiös känsla när allt bara stämmer och det blir en helt perfekt runda. :-)Drömrunda idag! Nya skor = Inga domningar i fötterna. Millimeter justering av sadeln = välmående paket. Vindstila, nästan bilfritt, fantastiskt lantliga vägar med underbara backar både upp och ner. 27 september och 16° Helt magiskt!
Ursäkta bildbombningen men måste dela med mig!
Visa bilaga 795974
Visa bilaga 795977
Visa bilaga 795976
Visa bilaga 795978
Visa bilaga 795979
Visa bilaga 795980
Exakt så var detLåter riktigt härligt, ibland får man en sådan nästan religiös känsla när allt bara stämmer och det blir en helt perfekt runda. :-)
Super nice!A really bloody tough race-pace gravel ride today, ahead of the UCI Gravel Worlds next weekend. My plan was 350w for 3hrs. I got 351w for 3hrs 8 (381w NP). I won't be able to hold that for 5hrs in Limburg, but 330-335w should be OK.
Feeling wrecked now, but confident ahead of next weekend.
Visa bilaga 796436
Ah OK, that puts it in a slightly different context. I still can't do 3,5 W/kg for 3 hours though, but that's because I am weak.I am 203cm, so it's not crazy high watts per kg (3.5w/kg) but it's the first time I've ever done over 350w for 3hrs, so I am pleased.
It completely destroyed me for the rest of the day though!![]()
But you arn't the only oneAh OK, that puts it in a slightly different context. I still can't do 3,5 W/kg for 3 hours though, but that's because I am weak.![]()
But you arn't the only one![]()
Language practice. Oops! I use Assioma pedals myself on both my road and gravel bikes. I haven't noticed any difference. Assioma pedals are known to give accurate values and are used as reference pedals.I am also reasonably sure that my power meter under-reads as well. I ride regularly with 4 other guys, and despite being the heaviest, my watts/kg is always the lowest, and sometimes by quite a long way. They are Assioma MX-01s, which have been super reliable and consistent, but I think they read maybe 5-7% low.
For example, I did a nice hilly gravel ride on Sunday with a friend, but at a relaxed tempo. I recorded 222w and my friend (who is 10kg lighter than me) did 232w. We rode at the same speed (no segment efforts at all). My tyre set up is faster (tubeless with better tyres, saving 18w) but his bike is more aero and lighter. By my calculation, he should have recorded 215w (including the allowance for the tyres) if my power meter was correct. But I suspect it's not.
If I ever get a different power meter, I might get a very welcome 20w boost to my FTP :D
Language practice. Oops! I use Assioma pedals myself on both my road and gravel bikes. I haven't noticed any difference. Assioma pedals are known to give accurate values and are used as reference pedals.
Your result surprises me. Could it be that your friend's pedals are miscalibrated or misleading?
How much do you weigh? You have the strength to deliver a lot of power. Even for five hours. That's impressive! I hope the race track suits you!
En variant är att montera kamera på hjälmen. Jag har ofta tänkt tanken, men ännu inte kommit längre än så.Blev lite lurad idag av meterologerna, skulle blåsa en del men det gjorde det inte.
Valde Gravelhojen och en lite mer vindskyddad runda.
Blev en härlig tur på ca 1,5 timma med mkt backar.
Blir bara lite sur på mej själv att jag inte kan stanna till o ta lite bilder när riktigt fina vyer dyker upp.
Hade foto som stort intresse för några decennier sedan, så får bli bättring på det framöver.
En variant är att montera kamera på hjälmen. Jag har ofta tänkt tanken, men ännu inte kommit längre än så.
Kul att höra! Gratulerar till framgångenÅtertåget fortsätter. Hittills har jag gått ner 6,5 kilo från ganska mycket. I helgen behöver jag köpa nya byxor, de jag köpte i somras glider av utan att jag behöver knäppa upp dem. I programmet står både styrka och kondition.
Jag är inte i närheten av min tidigare nivå, men går stadigt fram. Konditionen blir märkbart bättre för varje vecka. Jag klarar av att ta i mer, klarar av att cykla längre utan att vila och dessutom känns det inte pest och pina att köra uppför, vilket är bra, för cykla nerför är ju det roligaste som finns.
Gårdagens tur var nog den trevligaste hittills, bra känsla genom hela turen och trevligt sällskap.
Full fart mot vintern!
Visa bilaga 797013
Visa bilaga 797014