Hur var din cykelträning idag?

Skärmbild 2026-08-22 155446.webp

Igår blev det en runda söderut från Göteborg på ca 88km.
Började längsmed utbyvägen till Partille o vidare till Jonsered. Därifrån söderut via den högt belägna Härkelshultsvägen (trevlig landsväg) till Landvetter. Härifrån via Landvettersjön på Boråsvägen(relativt trevlig landsväg även om viss trafik. mestadels sansade bilister) till Mölnlycke. Vidare söderut längs Benarebyvägen och västerut längs norra hällesåkersvägen (trevliga landsvägar om ändå lite utmanande backar) till Lindome och sen vidare till Billdal via Spårhagsvägen/Lindomevägen (Helt okej vägar och trafik men häromkring började benen behöva energitillskott). Sista etappen var förstås norrut längs Särobanan och daghammarsjöldsleden (äntligen lite medvind, platt och fin asfalt för hjulen).
Gjorde ett stopp iHaga på Solrosen med lite mat och en seger öl innan jag tog sist biten hem till Kortedala.
En varierande och stundvis utmanande tur med trevliga vyer och underlag, helt okej trafik samt mycket motvind som vanligt. Ev hade det varit bättre att ta turen motsols istället.

Känner att jag skulle behöva bättre fysik för backar och kanske ladda med mer energi innan.

Funderar lite på en tur till Marstrand och Tjörn och tillbaka längs fastlandet nästa helg.

Återigen en sån där bedrövlig dag där man bara sitter i liften upp å rullar lite nerför, ä ändå är man trött som en gris .
Grabbarna hade iallafall det roligt🤪😜
()Skrev jag att vädret var fantastiskt oxå ,)

Bilagor

• IMG_4130.webp
    IMG_4130.webp
    663 KB · Besök: 8
  • IMG_4136.webp
    IMG_4136.webp
    323.8 KB · Besök: 8
  • IMG_4143.webp
    IMG_4143.webp
    876.8 KB · Besök: 8
  • IMG_4146.webp
    IMG_4146.webp
    852.8 KB · Besök: 7
  • IMG_4131.webp
    IMG_4131.webp
    1.1 MB · Besök: 7
Inget cyklande varken med hempendling igår eller idag, men nu är kassetten städad, vevpartiet likaledes och kedjan är avfettad. Så numer kör jag vaxat. Förhoppningsvis är det cykelväder imorgon. Alltså inte snö och is 😂

Tillbaka
Topp