Hurra?! Det snöar....

Hurra?! Det snöar....
Ja. Även här i norra Skåne kommer det vita guldet från himlen just nu. Tyvärr har det inte varit riktigt kallt, så ingen tjäle. Men allt som inte är regn, påminner skåningarna om vinter, och dödar fästingar är bra.

Hurra?! Det snöar....
Degenereringen går mot sin fullbordan. Inte orkar människan sopa fram vare sig entrebro eller sina bilstrålkastare längre. Varför då ödsla vårdpengar på sådan arvsmassa? De som gömts i snö, blir fågelmat i vår!

Hurra?! Det snöar....
Kul med en första riktig snöstorm och mkt snö. Jag brukar alltid ta bilen och bränna runt och testa lite, för att känna på. Och helst köra om sniglar över en tjock snösträng i mitten i full fart ! Yeehaa !!

Hurra?! Det snöar....
Nähä, det hjälpte inte att fly landet igår…
B392E190-99F0-4966-8F63-A2AE0228A71A.jpeg

Hurra?! Det snöar....
Snabb morgonskottning. Hoppade på bussen. Bussen körde fast (inte plogat där bussen svängde av stora vägen). Försökte tillsammans med chauffören (utan spade) skotta/gunga loss bussen. Det gick inte (automat är själva f**n). Fick byta buss.

Hurra?! Det snöar....
Samtliga bussar in till schtaan, är inställda idag, pga orange vädervarning fram till kl 12-13 (upp till 80mm snö och kraftiga vindar)
Så inget jobbande för mig idag...
Fick dock lite underhållning med tanke på alla irriterade blickar man fick från sina medcyklister som var tvugna att knuffa och dra sina cyklar i snön.
Där kommer jag på älskarinnan och trampar på som vanligt, med ett brett leende på läpparna...

Hurra?! Det snöar....
När jag/vi stod och försökte få loss bussen kom en traktor och (struntade i oss och) skottade cykelbanan. Lite humor, ändå. :) Hade jag tagit cykeln hade jag kanske hunnit i tid. Men, vet ju inte hur resten av cykelbanorna var skottade...

Hurra?! Det snöar....
Testkört cykel-antennen, via Sävar. Blev bra! Så mycket skojigare kurvtagningar... :D Nästan som på riktigt?
Kommer nog att flytta vidare den till mera vuxen cykel, bara jag blivit varm i kläderna.
Haddock tog ut sig på ditvägen, så mer av mysjogging hem.. i snöhaglet. Glad jag inte har RayBans, då det flyger ljudliga stenskott från tassarna mot ansiktet! Bara att hålla igen munnen och skona framtänderna.
20250409_192407.webp

Hurra?! Det snöar....
Förringade väl vare sig de i Dalarna som bor i områden som enligt artikeln ligger i risk för en massa snö och de som inte gör det?! Jag påtalade bara att den andel av Dalarna som ligger inom området bara är en (måttligt stor) del av Dalarna.

Hurra?! Det snöar....
För mig är hela Dalarna nordligt.
Det snackas om att det kan komma snö på Höglandet. ...Ja, Småländska höglandet, inte det öländska.

Hurra?! Det snöar....
Nordligt är en sak. Jag pratade om de "nordligare delarna av Dalarna".

Jag tycker inte det är rimligt att säga att de 50% av Dalarnas yta som ligger närmast ekvatorn tillhör de "nordligare delarna av Dalarna".

Hurra?! Det snöar....
Jojo, snacka ni.
Igår em kände lite på några leder längre ner och övade på platåhopp (behövs) vid Årehyddan.
Idag fotat vid Coop.
Stämmer prognosen är det bara att plocka fram randolaggen igen på Fredag.

Bilagor

• IMG_9878.webp
    IMG_9878.webp
    500.2 KB · Besök: 97
  • IMG_9879.webp
    IMG_9879.webp
    124.6 KB · Besök: 92
Tillbaka
Topp