HW till Zwift

HW till Zwift
Angående det sista där, för att få bästa Zwift-prestanda ska man aktivt avinstallera Nvidia Experience och köra windows-drivers oavsett hur bra kort man har, iaf som spelmotorn i Zwift funkar just nu då den inte använder de avancerade funktioner som du kan styra med Nvidia Experience. De funktionerna påslagna försämrar prestandan i spel som INTE utnyttjar dem..
Gäller alltså om det ENBART är Zwift du kör. För andra spel som drivs av andra spelmotorer som Unreal/Unity osv ska man definitivt installera Nvidias drivers.

HW till Zwift
Angående det sista där, för att få bästa Zwift-prestanda ska man aktivt avinstallera Nvidia Experience och köra windows-drivers oavsett hur bra kort man har, iaf som spelmotorn i Zwift funkar just nu då den inte använder de avancerade funktioner som du kan styra med Nvidia Experience. De funktionerna påslagna försämrar prestandan i spel som INTE utnyttjar dem..
Ok, jag ville ha in det för att se om det hjälpte Fortnite så det är en annan historia. (Jag installerade driver själv och det blev ingen skillnad mot default.)

HW till Zwift
OK, man kan visst söka på GPU istället. Om man vågar gå så långt fram som till 2017 med processorn så kan ett 960 gå minst lika bra

1701260081351.png

med GTX 560 (som jag har i en låda) får man nöja sig med medium

1701260646333.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp