Hyra stuga - Cykla MTB

daka

Medlem
Hyra stuga - Cykla MTB
Jag behöver tips på platser som Säfsen, där man kan hyra stuga och cykla MTB.

Finns det något liknande någon annanstans i Sverige?

Hyra stuga - Cykla MTB
Eftersom du nämner Säfsen antar jag att det inte är utförsåkning som är det främsta önskemålet och då finns det ju mera alternativ, men Gesunda måste ju ändå nämnas.
T.ex:
Kinnekulle
Gränna med Holaveds o John Bauerlederna.
Göteborg - Skatås
Sälen m.bikepark
etc

/S

Hyra stuga - Cykla MTB
Björkliden eller riksgränsen om du kan tänka dig att åka lite längre, finns fina rundor på rallarleden ner till Narvik på norska sidan.

Hyra stuga - Cykla MTB
Vi har testat Hestra i höstas och det är helt ok ,det är gott om uppmärkta leder runt Isaberg
men se upp för en del är dåligt röjt sen Gudrun.Förslag på boende Hestravikens Värdshus (bra men dyrt)
Vi har också kört en del på Skåneleden vid Båstad Hovs hallar och Torekov grymt fin natur men se upp för branterna vid Hovs hallar .Sen kan man väl allmänt säga att det oftast finns bra cykling på de olika vandringslederna i Sverige men man får räkna med att gå vissa partier(det heter ju vandringsleder)hoppas du hittar något som passar dig.

Hyra stuga - Cykla MTB
MTBonden skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi har testat Hestra i höstas och det är helt ok
> ,det är gott om uppmärkta leder runt Isaberg
> men se upp för en del är dåligt röjt sen
> Gudrun.Förslag på boende Hestravikens Värdshus
> (bra men dyrt)[...]

Isabergs fritidsby finns också. Stugor och camping. Borde vara billigare och ligger precis vid foten av Isaberg (på glidavstånd från liften).

För Skatås i Göteborg rekommenderas Lisebergsbyn Kärralund. Också stugor och camping och precis i kanten på Skatås.

Hyra stuga - Cykla MTB
TRS skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur är det i Romme?
>
> MVH

Ja hur är Romme egentligen? Finns det något hyffsat organiserat där?

Hyra stuga - Cykla MTB
Hemavan - Tärna?
Dundret - Gällivare..

Edit: Jo, det är hyfsat nära, och inte på väg mot Tyskland!

Senast redigerad av en moderator:
Hyra stuga - Cykla MTB
Om jag inte missminner mig var det en tråd här för några månader sedan om XC i Funäsdalen. Där finns ju en jäkla massa stugor i varje fall eftersom det är en skidort. Kan tänka mig att cyklingen kan vara riktigt fin där :)

Hyra stuga - Cykla MTB
Ryssbergen Nyköping, vandrarhem där en massa fina stigar börjar.

Kolmårdens camping, Fantastiska stigar i kolmården.

Det optimala: Ställ bilen vid Ryssbergen - cykla ner till kolmården, bo natten där och cykla sedan en annan väg tillbaka. Grumt fina stigar!

Hyra stuga - Cykla MTB
kläppen! vi färdigställer i skrivande stund de första två lederna. cyklarna har anlänt och ställs också iordning! flertalet möjligheter kommer att finnas utöver klara leder..så fort man kommit upp på toppen! ska försöka komma ut och göra någon testcykling snarast möjligt!

Tillbaka
Topp