Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Borde vara max två veckor kan jag tycka. Modellen har funnits ett bra tag, så bör finnas i Europalagret.VKruger sa:Tror ni även att det gäller Ripleyn? Med leveranserna alltså. Jag har mailat cykelkraft men inte fått svar ännu..
Stervelo sa:Faan, jag lider med dig, det är så surt. Svårt att föreställa sig om man inte varit där själv.Bobloblaw sa:Ibis i Tyskland har inte fått delarna än. Varit utan vettig stighoj hela sommaren så jag köper snart nått annat.
Har du fått något prel-datum?
Tja, jag tycker den är riktigt bra, så kanske värd det, jag vet inte om det räcker för dig.Bobloblaw sa:Stervelo sa:Faan, jag lider med dig, det är så surt. Svårt att föreställa sig om man inte varit där själv.Bobloblaw sa:Ibis i Tyskland har inte fått delarna än. Varit utan vettig stighoj hela sommaren så jag köper snart nått annat.
Nej, de kan tydligen inte ge nått datum. Är den värd väntan?
Bobloblaw sa:Stervelo sa:Faan, jag lider med dig, det är så surt. Svårt att föreställa sig om man inte varit där själv.Bobloblaw sa:Ibis i Tyskland har inte fått delarna än. Varit utan vettig stighoj hela sommaren så jag köper snart nått annat.
Nej, de kan tydligen inte ge nått datum. Är den värd väntan?
jofahjalm sa:Då detta till synes verkar vara en stödgrupp för besvikna medelålders män så är kanske detta fel forum, men jag såg en Ripmo i alperna.
Först var jag väldigt osäker på om det verkligen var en Ripmo eftersom den inte framfördes på rådjursstig, där cyklisten kallade framfarten "att bomba". Närmare undersökning bekräftade dock att det var en Ripmo.
Jag vet inte om det är av något intresse, men cykeln verkade fungera bra även utanför användsområdet "sittrampa plattstig".
MickeMud sa:jofahjalm sa:Då detta till synes verkar vara en stödgrupp för besvikna medelålders män så är kanske detta fel forum, men jag såg en Ripmo i alperna.
Först var jag väldigt osäker på om det verkligen var en Ripmo eftersom den inte framfördes på rådjursstig, där cyklisten kallade framfarten "att bomba". Närmare undersökning bekräftade dock att det var en Ripmo.
Jag vet inte om det är av något intresse, men cykeln verkade fungera bra även utanför användsområdet "sittrampa plattstig".
Ha ha :-) bra där. Det bådar gott, men att cykeln är kompetent utför, det visste vi redan i.o.m. vinsterna den kammat hem. Nu vet vi att den även funkar förbaskat bra i hemmaskogen för oss som inte begränsar oss till bara Internetcykling och Enduro utan cyklar de flesta gångerna och allra mest just på vanlig svensk kuperad skogsstig, Jag är nästan så att man med en Ripmo skulle kunna klara sig med bara en hoj.
Får se om jag kommer iväg till nån lift backe här hemma och testar den innan Portugal, har en tripp till Cascais bokad i Oktober, inga alper men har hört att det ska finnas lite kullar där iallafall.
Tror Ibis haft oss vanliga stigcyklister i åtanke när dom tagit fram den, det är första cykeln jag äger där jag cyklar i öppet läge både fram och bak utan att ens tänka.. eller störas av nåt gung.
Men allvarligt….
Jag vill testa men behöver guidning.
Nacke 1
Nacke 2
Nacke 3
Nacke Pi
Nacke 4
In the name of hate
Horses to glue
Happy Ending II
Den feta vägen ner
Fäbodjäntan
Nedstigning i småborgerligheten
Hur ser det ut på Lördag?
jofahjalm sa:MickeMud sa:jofahjalm sa:Hur ser det ut på Lördag?
Kul! Helt klart ska Rimon få bekänna färg på lite riktig finstig! Tyvärr är jag upptagen på lördag med Hägerstensåsens Dödsrally:
https://happyride.se/forum/read.php/1/3371721
Men det ska helt klart gå att klämma in en guidning av Hell-Ass radikalaste 40-sekunderstigar inom kort.
Ha ha grym, anmäld.
Med risk för att få käka upp det ;-) Gäspning kan förekomma, filmen är ju typexempel på min deffinition "vanlig hemmastig" .
Liten reservation för trähucket Ha ha.
SalkinL sa:Har någon fått en Ripmo med DUB vevar? Isåfall, hur har alla spacers varit monterade? Ska visst finnas både inre och yttre spacers. Monterade precis och fick ha 2 spacers på drivsidan för att klingan skulle gå fri. Känns ossymetriskt. Kommer jag dö en ond bråd död?
Hur mycke vikt spar du på byte vev och lager?SalkinL sa:Har någon fått en Ripmo med DUB vevar? Isåfall, hur har alla spacers varit monterade? Ska visst finnas både inre och yttre spacers. Monterade precis och fick ha 2 spacers på drivsidan för att klingan skulle gå fri. Känns ossymetriskt. Kommer jag dö en ond bråd död?
MickeMud sa:Hur mycke vikt spar du på byte vev och lager?SalkinL sa:Har någon fått en Ripmo med DUB vevar? Isåfall, hur har alla spacers varit monterade? Ska visst finnas både inre och yttre spacers. Monterade precis och fick ha 2 spacers på drivsidan för att klingan skulle gå fri. Känns ossymetriskt. Kommer jag dö en ond bråd död?
SalkinL sa:MickeMud sa:Hur mycke vikt spar du på byte vev och lager?SalkinL sa:Har någon fått en Ripmo med DUB vevar? Isåfall, hur har alla spacers varit monterade? Ska visst finnas både inre och yttre spacers. Monterade precis och fick ha 2 spacers på drivsidan för att klingan skulle gå fri. Känns ossymetriskt. Kommer jag dö en ond bråd död?
Jag fick akutköpa NX 175mm vevar med GXP lager först för att få ihop cykeln. Från dessa till GX Eagle Dub så sparar jag ca 170g varav 30g på lagret.
MickeMud sa:Är det annat offset på din vev, surrade med Askchuck som hävdade att det skulle gå att få dit 32 på NX och 34 på GX eagle.
Men jag tycker det ser tight ut redan på 30 som den kom med.
Funkar ganska bra men tycker man trampar ur väl snabbt med 30-11, men troligen byter jag hub i bakhjulet så jag får på min 10-38 fin kasett som jag har liggandes och spar 255gr i ett nafs. 170 gr till låter lockande :-) På sikt blir det nog ett par ibis 942 kolhjul eller liknande så är det rätt nära 13Kg komplett och två färdiga hjul med olika däck beroende på var man ska hoja.
glitch sa:Hämtade min igår till slut. Jungfrufärden nu på morgonen. Hoppas det går bättre än för Vasa.
Känns mycket biffigare än jag föreställt mig.
glitch sa:Hämtade min igår till slut. Jungfrufärden nu på morgonen. Hoppas det går bättre än för Vasa.
jofahjalm sa:Jag tror inte det är motståndet i länkaget som är avgörande för att cykeln känns okänslig.
jofahjalm sa:Jag tror inte det är motståndet i länkaget som är avgörande för att cykeln känns okänslig.
Första versionen av Ripmon, när de använde bushings, så blev motståndet för högt. De märkte det själva.SalkinL sa:jofahjalm sa:Jag tror inte det är motståndet i länkaget som är avgörande för att cykeln känns okänslig.
Tycker jag har märkt skillnad efter jag servat länkage på andra cyklar. Kan säkert vara placebo också, det vet jag ju inte. Oavsett så lär all friktion göra det mer okänsligt, om det är tillräckligt för att kännas är en annan sak.
Alu. Framhjulet väger 929g, bakhjulet 1039g. Mitt DHF vägde långt över 1 kg, bakdäcket vägde rätt exakt 1 kg.glitch sa:Kör du kolhjulen eller alu Crossmax?
Tror som jag skrev att däck + hjul kommer förvandla hojen som stigcykel.
Aluhjulen väger runt 2 kg vad jag kunnat läsa mig till och däcken är väl runt kilot snitt.
Osäker på bakdäck fram blir det magic m garanterat.