Ibis Ripmo, godspeed

Ibis Ripmo, godspeed
glitch sa:
Vizual54 sa:
Ja, fru och två barn.

Förstår läget hahaha, beroende på var du bor får du gärna prova min large men det verkar dröja innan den är här.
Hade helt missat ditt svar, tack för erbjudandet men jag fick ta en tur på Jacobs från OnTrack Ripmo i stl L idag. Han hade vänligheten att ta med sig cykeln när han ändå skulle till Linköping.
Tyckte inte den kändes lång alls när jag satt ned och cyklade på den utan då var den helt perfekt. Sugen som 17 på att beställa en synd att leveranstiden är så lång.

Ibis Ripmo, godspeed
Vizual54 sa:
glitch sa:
Vizual54 sa:
Ja, fru och två barn.

Förstår läget hahaha, beroende på var du bor får du gärna prova min large men det verkar dröja innan den är här.
Hade helt missat ditt svar, tack för erbjudandet men jag fick ta en tur på Jacobs från OnTrack Ripmo i stl L idag. Han hade vänligheten att ta med sig cykeln när han ändå skulle till Linköping.
Tyckte inte den kändes lång alls när jag satt ned och cyklade på den utan då var den helt perfekt. Sugen som 17 på att beställa en synd att leveranstiden är så lång.

Ju längre du väntar med att beställa ju längre får du vänta på att få den ;)

Ibis Ripmo, godspeed
N_sandstrom sa:
Låter som en ganska trevlig cykel för "plattstig hemma och nån vecka nedför på sommaren"
Jag har insett att det är bra med en gnutta överbyggd hoj för hemmacyklingen. När du cyklar kända spår får du tillfälle att använda det överbyggda, du kan ladda på lite extra. Superkul.

Jag byggde min ibis 2007, 160 fram, 140 bak, 10 år på den, sen får jag 145 bak, 160 fram. Jag var ganska nära med det jag kunde styra. Geo går inte att påverka så mycket.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Jag har insett att det är bra med en gnutta överbyggd hoj för hemmacyklingen. När du cyklar kända spår får du tillfälle att använda det överbyggda, du kan ladda på lite extra. Superkul.

Jag byggde min ibis 2007, 160 fram, 140 bak, 10 år på den, sen får jag 145 bak, 160 fram. Jag var ganska nära med det jag kunde styra. Geo går inte att påverka så mycket.

En överbyggd Ripmo lär ju dessutom ha betydligt färre kompromisser än en överbyggt motsvarighet från 10 år sedan.

Ibis Ripmo, godspeed
XC är det nya DH: https://happyride.se/forum/read.php/1/3351319.
Även om enduro också är det nya DH. Förvirrande.

Hur som helst tror jag att den kommer passa perfekt i Göteborg och några små bergsutflykter då och då. Om man nånsin får cykeln alltså.

Edit: Perfekt även för cykelvasan, givetvis. Vill ha det dokumenterat om jag nån dag ska sälja cykeln, som jag eventuellt har köpt.

Senast ändrad:
Ibis Ripmo, godspeed
SalkinL sa:
Crossmax sa:
SalkinL sa:
Skönt att den duger till en andraplats i EWS i alla fall...

Det var en kommentar till att den blir "Låter som en ganska trevlig cykel för plattstig hemma och nån vecka nedför på sommaren". ;)
Tror personligen den är bra mycket mer kapabel än så, annars hade jag inte beställt en.

Fast det är nu lite det jag åsyftar. En cykel kabapel för den där bergsveckan, men ändå inte omöjlig att trampa runt hemma :p

Ibis Ripmo, godspeed
N_sandstrom sa:
SalkinL sa:
Crossmax sa:
SalkinL sa:
Skönt att den duger till en andraplats i EWS i alla fall...

Det var en kommentar till att den blir "Låter som en ganska trevlig cykel för plattstig hemma och nån vecka nedför på sommaren". ;)
Tror personligen den är bra mycket mer kapabel än så, annars hade jag inte beställt en.

Fast det är nu lite det jag åsyftar. En cykel kabapel för den där bergsveckan, men ändå inte omöjlig att trampa runt hemma :p

Jag menar samma men fattar inte det? ;) Lär vara en grym cykel oavsett, sannolikt ungefär 400% mer kapabel än mig på alla underlag. Undra bara vad jag ska skylla på när materialet är såpass bra? Hur länge kan man skylla på krossad häl? Är ett år efter man börjat cykla igen ok?

Ibis Ripmo, godspeed
Jag beställde en Ripmo idag, fick beskedet att det var 8 veckor för den blå som jag var sugen på..
Jag bytte dock till en svart då det var 3 veckor på den så nu hoppas jag att det stämmer.

Ibis Ripmo, godspeed
AX3L sa:
glitch sa:
Uppsidan med förseningarna är att man kanske slipper dem svajjiga qc"n de verkar haft i början.

Ibis har sjunkit lite på premiumskalan i mina ögon alltså.. Det ska bli väldigt kul att nosa lite försiktigt på din hoj och se hur de känns!

Fast det är ju inget nytt. De har haft problem med lack, stenkross i länkaget, däckskrap pgs clearancepeoblem och spruckna sadelrör i evigheter :)
Men påstås ha grym kundtjänst så vi får väl se :)

Senast ändrad:
Ibis Ripmo, godspeed
AX3L sa:
Crossmax sa:
Makten sa:
Visst är det lite ironiskt att Crossmax som har fått sin, inte cyklar på den? :-))

[kunde inte låta bli]
Det är faktiskt mycket ironiskt :)

"vilket drott och fint sår alla ni Ripmo-lösa har nu i det fantastiska sommarvädret! Får det lov att vara lite salt?"

INGEN kan cykla nu, det är för varmt.
Jag tror jag måste vända uppåner på dygnet, upp o klättra o cykla senast 05 på mornarna. :P

Ibis Ripmo, godspeed
Der Kaiser sa:
Stervelo sa:
Bah, är ni gjorda av mjukglass?

Japp. Men fan vad bra det gick i förra veckan när vi gick upp kl 05.30 och började klättra 06.30. Sände mitt årslånga 7c-projelt på första presset :)
He he, jag har bott i Australien och hanterat värme, det går bra. Försökte med 3h lvg i solen och +38 grader, det gjorde jag bara en gång. När fartvinden värmer upp dig, det är en läbbig känsla.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Bah, är ni gjorda av mjukglass?

+1

Jag och Roskai var ute exakt 8h i Hellas igår, Carl och några till nästan lika länge. Jag körde runt 2h kring paradiset idag. Vad jag vet lever jag än. Men det är klart Stockholmska socker-pojkar smälter ju både av sol och regn.

Tillbaka
Topp