Noobonbike
Medlem
Ibis Ripmo, godspeed
Min ska komma nästa vecka :) har fått hem bromsar,bromsskivor, handtag, bashguard så allt är på plats!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
richardo sa:Min är på g, tydligen var slangen till bakbromsen som följde med buildkittet för kort så det drar ut på tiden lite till. Sen kan man ju fråga sig hur cykelkraft inte kan ha bromsslang på lager utan måste beställa hem...
glitch sa:richardo sa:Min är på g, tydligen var slangen till bakbromsen som följde med buildkittet för kort så det drar ut på tiden lite till. Sen kan man ju fråga sig hur cykelkraft inte kan ha bromsslang på lager utan måste beställa hem...
Amen aåååååååååh vad ruttet. Helt sjukt att de inte har drösvis med sånt hemma.
glitch sa:richardo sa:Min är på g, tydligen var slangen till bakbromsen som följde med buildkittet för kort så det drar ut på tiden lite till. Sen kan man ju fråga sig hur cykelkraft inte kan ha bromsslang på lager utan måste beställa hem...
Amen aåååååååååh vad ruttet. Helt sjukt att de inte har drösvis med sånt hemma.
Chralle sa:Kan någon här förtydliga logiken bakom följande citat -
”In addition to the steep seat tube, the Ripmo also uses a fork offset that is shorter than traditionally used. That makes a 65.9° head angle feel like 64.5° without increasing the wheelbase. You get the stability of a slack head angle without giving up your ability to go around tighter corners.”
Borde inte en kortare offset ge motsatt effekt? Alltså känslan av en brantare HA?
Chralle sa:Kan någon här förtydliga logiken bakom följande citat -
”In addition to the steep seat tube, the Ripmo also uses a fork offset that is shorter than traditionally used. That makes a 65.9° head angle feel like 64.5° without increasing the wheelbase. You get the stability of a slack head angle without giving up your ability to go around tighter corners.”
Borde inte en kortare offset ge motsatt effekt? Alltså känslan av en brantare HA?
Doctor C sa:Vad blir uppskattad BBH på en Ripmo med Rekon+ 27.5x2.8 på 40 mm fälg?
jofahjalm sa:Chralle sa:Kan någon här förtydliga logiken bakom följande citat -
Nej. Du får inte ett förklarande svar eftersom detta är superenkelt att googla.
kais01 sa:varför inte överväga det logiska vilket är 29+. har gjort den konverteringen på hoj av annat märke och är nöjd
i stök som då är aktuellt vill man väl få upp bb i st för ned:)
Stervelo sa:Jag valde bort 2.8 och fetare, det blir lätt studsbollar av däcken vid de låga tryck man då vill köra. 2.5-2.6 verkar vara den perfekta balansen mellan grepp och studsboll och däcksutbud.
Jag fick en uppskattad BB-höjd på något jag inte frågade efter. Jag ville ha uppskattad BB-höjd på en Ripmo med 27.5x2.8" som i normalfallet rullar på 29x2.5". Däcken har olika profilhöjd varför det inte fungerar att räkna på enbart fälgdiameter.Klavikel sa:Du ville ha en uppskattad BB-höjd, det var det du fick ?Doctor C sa:Vad blir uppskattad BBH på en Ripmo med Rekon+ 27.5x2.8 på 40 mm fälg?
Check! :)Stervelo sa:Enligt ibis blir 2.8 27.5 inom någon millimeter samma höjd som 2.3 27.5, på grund av att du kör lägre tryck med fetare sulor.
Enligt samma resonemang, blir nog 2.5 29 lika höga som 2.3 29 på grund av lägre tryck, men då alltså klart större diameter än 27.5.
glitch sa:Någon som fått en ripmo hem i förra veckan? Dåligt med bilder i tråden.
glitch sa:Någon som fått en ripmo hem i förra veckan? Dåligt med bilder i tråden.
richardo sa:Min är på g, tydligen var slangen till bakbromsen som följde med buildkittet för kort så det drar ut på tiden lite till. Sen kan man ju fråga sig hur cykelkraft inte kan ha bromsslang på lager utan måste beställa hem...
richardo sa:richardo sa:Min är på g, tydligen var slangen till bakbromsen som följde med buildkittet för kort så det drar ut på tiden lite till. Sen kan man ju fråga sig hur cykelkraft inte kan ha bromsslang på lager utan måste beställa hem...
Tydligen var det så att alla NX-buildkits levererades med för kort bromsslang, därför tog Cykelkrafts egna lager slut och dom var tvungna att beställa hem mer. Störigt, men rätt ska vara rätt...
Väntan fortsätter iaf, hoppas på leverans i veckan.
glitch sa:richardo sa:richardo sa:Min är på g, tydligen var slangen till bakbromsen som följde med buildkittet för kort så det drar ut på tiden lite till. Sen kan man ju fråga sig hur cykelkraft inte kan ha bromsslang på lager utan måste beställa hem...
Tydligen var det så att alla NX-buildkits levererades med för kort bromsslang, därför tog Cykelkrafts egna lager slut och dom var tvungna att beställa hem mer. Störigt, men rätt ska vara rätt...
Väntan fortsätter iaf, hoppas på leverans i veckan.
Amen vafaaaan!! Jag ska inte ens ha de bromsarna....
SalkinL sa:Ibis Ripmo, det nya Nigeriabrevet...
Beställde tidigt. Tittade igenom ordernumrena. Majoriteten med så låga nummer har fått leverans. Hinner kanske få den till "Visa din cykel 2019" tråden startas.
Inte NX-build så där ligger inte problemet.
olle/frost sa:SalkinL sa:Ibis Ripmo, det nya Nigeriabrevet...
Beställde tidigt. Tittade igenom ordernumrena. Majoriteten med så låga nummer har fått leverans. Hinner kanske få den till "Visa din cykel 2019" tråden startas.
Inte NX-build så där ligger inte problemet.
Vet inte om ordernumrena helt och hållet är kronologiska. Men när beställde du? Jag beställde 14 april, Svart GX, och fick som sagt i torsdags. Beställde lite mer prylar samtidigt, vet inte om det kan påverka om de har rest på nått av det, men då borde de ju höra av sig...