Ibis Ripmo, godspeed

Ibis Ripmo, godspeed
Fick min XT strl L under veckan. 13,9 kg med Saint bromsar och pedaler.
2018 gaffel och 2019 dämpare dock med manualer för 2019 på både gaffel och dämpare.
Nu får jag ägna semestern till att lära känna hojen.

Bilagor

• 2A846D86-F2A5-4C83-8ACF-51D46B242CAC.jpeg
    2A846D86-F2A5-4C83-8ACF-51D46B242CAC.jpeg
    712.6 KB · Besök: 75
Ibis Ripmo, godspeed
Hade inte gaffel behöver vara en udda offset, då hade jag från början byggt själv. Är ju helt omöjligt att få tag på en gaffel med rätt offsett annars.

Ibis Ripmo, godspeed
glitch sa:
Tydligen slut på hjul och komponenter hos Ibis och ingen info från Tyskland. Vilken fars...

Lite extra störigt när man har en nästan komplett drivlina, hjul, bromsar, bromsskivor, sadel, styre, styrstam, handtag, pedalar och dämpar cartridge liggandes. Får jag däck, ram med dämpare och gaffel och vevparti kan jag bygga ihop en cykel.

Ibis Ripmo, godspeed
Fuck, nu ser jag att lyrik rc2 går att få tag i med 42 mm offset. Den släpptes när vi beställde, nyligen dykt upp i affärerna. Gaaaah, skulle ha köpt lös ram, fattar inte att jag lurade mig själv. Jag köper ju INTE färdigbyggt.

Ibis Ripmo, godspeed
fredrik168 sa:
Stervelo sa:
Fuck, nu ser jag att lyrik rc2 går att få tag i med 42 mm offset. Den släpptes när vi beställde, nyligen dykt upp i affärerna. Gaaaah, skulle ha köpt lös ram, fattar inte att jag lurade mig själv. Jag köper ju INTE färdigbyggt.

Det går att ångra ett köp!!!
Jo, men är priset på ramsetet inte bra heller. Det var en once off deal som var för bra att stå emot.

Då var lös ram inte ett alternativ, hittade inte gaffel med rätt offset.

Ibis Ripmo, godspeed
fredrik168 sa:
Stervelo sa:

Dels var det en grym deal och dels har vi väntat i 3 månader...så nu borde det ändå vara nära. Men sjukt segt att de inte kan ge tillförlitliga prognoser.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
fredrik168 sa:
Stervelo sa:

Jo, men är priset på ramsetet inte bra heller. Det var en once off deal som var för bra att stå emot.

Jag fattar ingenting. Du ångrar att du inte köpte lös ram, men priset på lös ram var inte bra? Så du ångrar inte det egentligen?

Ibis Ripmo, godspeed
Crossmax sa:
Stervelo sa:
fredrik168 sa:
Stervelo sa:

Jag fattar ingenting. Du ångrar att du inte köpte lös ram, men priset på lös ram var inte bra? Så du ångrar inte det egentligen?
Jag ångrar det, men dealen finns inte kvar,alltså får jag fortsätta vänta. Bygga själv gillar jag.

Ibis Ripmo, godspeed
Crossmax sa:
Stervelo sa:
fredrik168 sa:
Stervelo sa:

Sluta dryga, du har ju fått en cykel redan =)

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Crossmax sa:
Stervelo sa:
fredrik168 sa:
Stervelo sa:

Jag ångrar det, men dealen finns inte kvar,alltså får jag fortsätta vänta. Bygga själv gillar jag.

Köp en Lyrik, sälj 36:an. Liten förlust, men på totalen ändå billigare än en ny Ripmo idag. Vill du bygga själv, skruva isär cykeln och sätt ihop den igen :P

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
fredrik168 sa:
Stervelo sa:

Ahh trodde du beställt nyligen!! Då fattar jag.

Ibis Ripmo, godspeed
Nu har jag väntat över 3 månader, det är suger så jävla illa, jag har en figur på höger axel som säger avbeställ, men jag får väl vänta lite till när jag nu redan väntat så länge. Urk.

Ibis Ripmo, godspeed
Beställer man en av dom mest hypade cyklarna direkt när den släpps får man väl räkna med att vänta lite. Dåligt av cykelkraft att inte bara ha en pre-order men knappast en överraskning att det tar tid..

Ibis Ripmo, godspeed
somebody sa:
Beställer man en av dom mest hypade cyklarna direkt när den släpps får man väl räkna med att vänta lite. Dåligt av cykelkraft att inte bara ha en pre-order men knappast en överraskning att det tar tid..
Det fanns ett leveransdatum när man beställde, var cirka 2 veckor. Nu 3 månader senare är det rätt så irriterande. Ta lite tid, visst, men 3 månader är mycket mer än lite tid.

Ibis Ripmo, godspeed
Men nu kom nytt mail, jag får leverans v30, jag går på semester veckan efter, då blir jag lite glad i alla fall.

Man kan få huck norris installerat gratis, som lite kompensation, är det något ni tycker är vettigt i hellas för stigcykling? Jag har inte bucklat fälg i hellas, men dock när jag droppat trappor inne i stockholm c, så jag tar nog huck norris ändå om ingen säger att det suger.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Men nu kom nytt mail, jag får leverans v30, jag går på semester veckan efter, då blir jag lite glad i alla fall.

Man kan få huck norris installerat gratis, som lite kompensation, är det något ni tycker är vettigt i hellas för stigcykling? Jag har inte bucklat fälg i hellas, men dock när jag droppat trappor inne i stockholm c, så jag tar nog huck norris ändå om ingen säger att det suger.

Bara installation, eller även Huck Norrisen? Är det bara installation känns det lite som att bjuda med armbågen. Ska de ändå montera däcken och fylla med gucka så är det ju ingen större skillnad att lägga i en Huck Norris på samma gång.

Ibis Ripmo, godspeed
Eftersom min hoj skall dyka upp i veckan mailade jag Ibis i USA (askchuck@ibiscycles.com) och frågade hur man får tag på ramskyddet som diskuterats tidigare. De postade ett skydd direkt till mig samma dag i ett vanligt brev. Nu har jag ju inte fått det än men tycker det var jäkligt snabbt i alla fall. Sen beställde jag Invisiframe i söndags (efter några veckors våndande). Kom idag med DHL. Nu fattas bara hojen...

Senast ändrad:
Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:

Ta det, givet! Skyddar en del och väger inte allt för mkt (långt ifrån CushCore).

Ibis Ripmo, godspeed
Crosswind sa:
Eftersom min hoj skall dyka upp i veckan mailade jag Ibis i USA (askchuck@ibiscycles,com) och frågade hur man får tag på ramskyddet som diskuterats tidigare. De postade ett skydd direkt till mig samma dag i ett vanligt brev. Nu har jag ju inte fått det än men tycker det var jäkligt snabbt i alla fall. Sen beställde jag Invisiframe i söndags (efter några veckors våndande). Kom idag med DHL. Nu fattas bara hojen...
Jag har mailat dem två gånger senaste veckorna runt 22:00 och haft svar i min inbox inom några timmar.

Obs. (baserat på min erfarenhet) Brevet kan hamna hos Postnords "Kina-hantering". Postnord ville ha 72 spänn av mig för några nylon-washers som Ibis postade, trots att det tydligt stod "Warranty" på brevets innehållsförteckning och värdet var 1.50 USD. Helt jävla befängt, och jag har fortfarande inte fått det levererat...

Ibis Ripmo, godspeed
Ni som fått cykel nu senast, ingår skyddet för nedre länken i fjädringen så det inte blir stenkross där?

Tack för info om huck norris också, då kör jag på det, värt att prova, jag har fått lite hucktendenser på sistone. :)
Ålderkris tror jag.

Ibis Ripmo, godspeed
Crossmax sa:
Crosswind sa:
Eftersom min hoj skall dyka upp i veckan mailade jag Ibis i USA (askchuck@ibiscycles,com) och frågade hur man får tag på ramskyddet som diskuterats tidigare. De postade ett skydd direkt till mig samma dag i ett vanligt brev. Nu har jag ju inte fått det än men tycker det var jäkligt snabbt i alla fall. Sen beställde jag Invisiframe i söndags (efter några veckors våndande). Kom idag med DHL. Nu fattas bara hojen...
Jag har mailat dem två gånger senaste veckorna runt 22:00 och haft svar i min inbox inom några timmar.

Obs. (baserat på min erfarenhet) Brevet kan hamna hos Postnords "Kina-hantering". Postnord ville ha 72 spänn av mig för några nylon-washers som Ibis postade, trots att det tydligt stod "Warranty" på brevets innehållsförteckning och värdet var 1.50 USD. Helt jävla befängt, och jag har fortfarande inte fått det levererat...

Vadå, de måste ju ta betalt för att konstatera att du inte ska betala tull o moms ??

Ibis Ripmo, godspeed
..Bara att hoppas att vi som väntar länge får 2019-prylar dårå. Huck Norris är ju trevligt iaf, hade ändå tänkt slänga i det inför utförsåkarresa. Får se hur det känns på Gbg-plattstig, då kanske man får gå ner i däckköttighet, alt plocka bort iaf fram-Norris.

Ibis Ripmo, godspeed
Jag beställde 31/3, får leverans v30, ni som får efter det, har ni beställt senare också?
Verkar som vi fick tilldelning från det som skulle hamnat i usa också, på grund av förseningrna.

Ibis Ripmo, godspeed
glitch sa:
Vecka 31....slutet på semestern. Suck....
Vi drar ihop ett gäng med Ripmos, cyklar i hellas, varsin kylklamp, en session ipa och en macka i ryggan, att avnjuta på gulas stenhöjder med utsikt över sjön mot hellas. Deal? Deppa inte nu, vi skapar vår egen glädje nu. Leveransbesked i alla fall.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
glitch sa:
Vi drar ihop ett gäng med Ripmos, cyklar i hellas, varsin kylklamp, en session ipa och en macka i ryggan, att avnjuta på gulas stenhöjder med utsikt över sjön mot hellas. Deal? Deppa inte nu, vi skapar vår egen glädje nu. Leveransbesked i alla fall.

Japp så får det bli! Beställde också 31/4 på kvällen men en large och blå. Får känslan av att de svarta inte är lika heta och levererats snabbare. Ryggdunk över hur jävla bra köp vi gjort ändå, ipa och kvällshäng på en klippa låter rätt okej.
På uppsidan kommer familjen bli glad över att pappa inte kommer tjata om cykeltid på semestern.

Ibis Ripmo, godspeed
glitch sa:
Stervelo sa:
glitch sa:

Japp så får det bli! Beställde också 31/4 på kvällen men en large och blå. Får känslan av att de svarta inte är lika heta och levererats snabbare. Ryggdunk över hur jävla bra köp vi gjort ändå, ipa och kvällshäng på en klippa låter rätt okej.
På uppsidan kommer familjen bli glad över att pappa inte kommer tjata om cykeltid på semestern.
Du menar väl 31/3?

Ibis Ripmo, godspeed
olle/frost sa:
14 dar innan mig, då borde du ju ha fått den. Vilka har fått sina? Och när beställde ni? Jag beställde som sagt 14 april och fick den 21 juni (Svart GX, 50mm styrstam, 150mm pinne, inga tillval)
Jag beställde precis samma som du (svart, large, GX, 50mm stam, 150mm pinne, 170 vevar) den 3 april och nu kommer Mail med ny info om leverans v32, vad hade du för ordernummer?

Tillbaka
Topp