Ibis Ripmo, godspeed
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
glitch sa:Tydligen slut på hjul och komponenter hos Ibis och ingen info från Tyskland. Vilken fars...
Stervelo sa:Fuck, nu ser jag att lyrik rc2 går att få tag i med 42 mm offset. Den släpptes när vi beställde, nyligen dykt upp i affärerna. Gaaaah, skulle ha köpt lös ram, fattar inte att jag lurade mig själv. Jag köper ju INTE färdigbyggt.
Jo, men är priset på ramsetet inte bra heller. Det var en once off deal som var för bra att stå emot.fredrik168 sa:Stervelo sa:Fuck, nu ser jag att lyrik rc2 går att få tag i med 42 mm offset. Den släpptes när vi beställde, nyligen dykt upp i affärerna. Gaaaah, skulle ha köpt lös ram, fattar inte att jag lurade mig själv. Jag köper ju INTE färdigbyggt.
Det går att ångra ett köp!!!
fredrik168 sa:Stervelo sa:Fuck, nu ser jag att lyrik rc2 går att få tag i med 42 mm offset. Den släpptes när vi beställde, nyligen dykt upp i affärerna. Gaaaah, skulle ha köpt lös ram, fattar inte att jag lurade mig själv. Jag köper ju INTE färdigbyggt.
Jag fattar ingenting. Du ångrar att du inte köpte lös ram, men priset på lös ram var inte bra? Så du ångrar inte det egentligen?Stervelo sa:Jo, men är priset på ramsetet inte bra heller. Det var en once off deal som var för bra att stå emot.fredrik168 sa:Stervelo sa:Fuck, nu ser jag att lyrik rc2 går att få tag i med 42 mm offset. Den släpptes när vi beställde, nyligen dykt upp i affärerna. Gaaaah, skulle ha köpt lös ram, fattar inte att jag lurade mig själv. Jag köper ju INTE färdigbyggt.
Då var lös ram inte ett alternativ, hittade inte gaffel med rätt offset.
Jag ångrar det, men dealen finns inte kvar,alltså får jag fortsätta vänta. Bygga själv gillar jag.Crossmax sa:Jag fattar ingenting. Du ångrar att du inte köpte lös ram, men priset på lös ram var inte bra? Så du ångrar inte det egentligen?Stervelo sa:Jo, men är priset på ramsetet inte bra heller. Det var en once off deal som var för bra att stå emot.fredrik168 sa:Stervelo sa:Fuck, nu ser jag att lyrik rc2 går att få tag i med 42 mm offset. Den släpptes när vi beställde, nyligen dykt upp i affärerna. Gaaaah, skulle ha köpt lös ram, fattar inte att jag lurade mig själv. Jag köper ju INTE färdigbyggt.
Crossmax sa:Jag fattar ingenting. Du ångrar att du inte köpte lös ram, men priset på lös ram var inte bra? Så du ångrar inte det egentligen?Stervelo sa:Jo, men är priset på ramsetet inte bra heller. Det var en once off deal som var för bra att stå emot.fredrik168 sa:Stervelo sa:Fuck, nu ser jag att lyrik rc2 går att få tag i med 42 mm offset. Den släpptes när vi beställde, nyligen dykt upp i affärerna. Gaaaah, skulle ha köpt lös ram, fattar inte att jag lurade mig själv. Jag köper ju INTE färdigbyggt.
Stervelo sa:Jag ångrar det, men dealen finns inte kvar,alltså får jag fortsätta vänta. Bygga själv gillar jag.Crossmax sa:Jag fattar ingenting. Du ångrar att du inte köpte lös ram, men priset på lös ram var inte bra? Så du ångrar inte det egentligen?Stervelo sa:Jo, men är priset på ramsetet inte bra heller. Det var en once off deal som var för bra att stå emot.fredrik168 sa:Stervelo sa:Fuck, nu ser jag att lyrik rc2 går att få tag i med 42 mm offset. Den släpptes när vi beställde, nyligen dykt upp i affärerna. Gaaaah, skulle ha köpt lös ram, fattar inte att jag lurade mig själv. Jag köper ju INTE färdigbyggt.
Stervelo sa:Jo, men är priset på ramsetet inte bra heller. Det var en once off deal som var för bra att stå emot.fredrik168 sa:Stervelo sa:Fuck, nu ser jag att lyrik rc2 går att få tag i med 42 mm offset. Den släpptes när vi beställde, nyligen dykt upp i affärerna. Gaaaah, skulle ha köpt lös ram, fattar inte att jag lurade mig själv. Jag köper ju INTE färdigbyggt.
Det fanns ett leveransdatum när man beställde, var cirka 2 veckor. Nu 3 månader senare är det rätt så irriterande. Ta lite tid, visst, men 3 månader är mycket mer än lite tid.somebody sa:Beställer man en av dom mest hypade cyklarna direkt när den släpps får man väl räkna med att vänta lite. Dåligt av cykelkraft att inte bara ha en pre-order men knappast en överraskning att det tar tid..
Vad har du beställt för storlek?Stervelo sa:Nu har jag väntat över 3 månader, det är suger så jävla illa, jag har en figur på höger axel som säger avbeställ, men jag får väl vänta lite till när jag nu redan väntat så länge. Urk.
Stervelo sa:Men nu kom nytt mail, jag får leverans v30, jag går på semester veckan efter, då blir jag lite glad i alla fall.
Man kan få huck norris installerat gratis, som lite kompensation, är det något ni tycker är vettigt i hellas för stigcykling? Jag har inte bucklat fälg i hellas, men dock när jag droppat trappor inne i stockholm c, så jag tar nog huck norris ändå om ingen säger att det suger.
Ta det, givet! Skyddar en del och väger inte allt för mkt (långt ifrån CushCore).Stervelo sa:Men nu kom nytt mail, jag får leverans v30, jag går på semester veckan efter, då blir jag lite glad i alla fall.
Man kan få huck norris installerat gratis, som lite kompensation, är det något ni tycker är vettigt i hellas för stigcykling? Jag har inte bucklat fälg i hellas, men dock när jag droppat trappor inne i stockholm c, så jag tar nog huck norris ändå om ingen säger att det suger.
Jag har mailat dem två gånger senaste veckorna runt 22:00 och haft svar i min inbox inom några timmar.Crosswind sa:Eftersom min hoj skall dyka upp i veckan mailade jag Ibis i USA (askchuck@ibiscycles,com) och frågade hur man får tag på ramskyddet som diskuterats tidigare. De postade ett skydd direkt till mig samma dag i ett vanligt brev. Nu har jag ju inte fått det än men tycker det var jäkligt snabbt i alla fall. Sen beställde jag Invisiframe i söndags (efter några veckors våndande). Kom idag med DHL. Nu fattas bara hojen...
Crossmax sa:Jag har mailat dem två gånger senaste veckorna runt 22:00 och haft svar i min inbox inom några timmar.Crosswind sa:Eftersom min hoj skall dyka upp i veckan mailade jag Ibis i USA (askchuck@ibiscycles,com) och frågade hur man får tag på ramskyddet som diskuterats tidigare. De postade ett skydd direkt till mig samma dag i ett vanligt brev. Nu har jag ju inte fått det än men tycker det var jäkligt snabbt i alla fall. Sen beställde jag Invisiframe i söndags (efter några veckors våndande). Kom idag med DHL. Nu fattas bara hojen...
Obs. (baserat på min erfarenhet) Brevet kan hamna hos Postnords "Kina-hantering". Postnord ville ha 72 spänn av mig för några nylon-washers som Ibis postade, trots att det tydligt stod "Warranty" på brevets innehållsförteckning och värdet var 1.50 USD. Helt jävla befängt, och jag har fortfarande inte fått det levererat...
Vi drar ihop ett gäng med Ripmos, cyklar i hellas, varsin kylklamp, en session ipa och en macka i ryggan, att avnjuta på gulas stenhöjder med utsikt över sjön mot hellas. Deal? Deppa inte nu, vi skapar vår egen glädje nu. Leveransbesked i alla fall.glitch sa:Vecka 31....slutet på semestern. Suck....
Jag kommer!Stervelo sa:Vi drar ihop ett gäng med Ripmos, cyklar i hellas, varsin kylklamp, en session ipa och en macka i ryggan, att avnjuta på gulas stenhöjder med utsikt över sjön mot hellas. Deal? Deppa inte nu, vi skapar vår egen glädje nu. Leveransbesked i alla fall.glitch sa:Vecka 31....slutet på semestern. Suck....
Stervelo sa:Vi drar ihop ett gäng med Ripmos, cyklar i hellas, varsin kylklamp, en session ipa och en macka i ryggan, att avnjuta på gulas stenhöjder med utsikt över sjön mot hellas. Deal?
Stervelo sa:Vi drar ihop ett gäng med Ripmos, cyklar i hellas, varsin kylklamp, en session ipa och en macka i ryggan, att avnjuta på gulas stenhöjder med utsikt över sjön mot hellas. Deal? Deppa inte nu, vi skapar vår egen glädje nu. Leveransbesked i alla fall.glitch sa:Vecka 31....slutet på semestern. Suck....
Du menar väl 31/3?glitch sa:Stervelo sa:Vi drar ihop ett gäng med Ripmos, cyklar i hellas, varsin kylklamp, en session ipa och en macka i ryggan, att avnjuta på gulas stenhöjder med utsikt över sjön mot hellas. Deal? Deppa inte nu, vi skapar vår egen glädje nu. Leveransbesked i alla fall.glitch sa:Vecka 31....slutet på semestern. Suck....
Japp så får det bli! Beställde också 31/4 på kvällen men en large och blå. Får känslan av att de svarta inte är lika heta och levererats snabbare. Ryggdunk över hur jävla bra köp vi gjort ändå, ipa och kvällshäng på en klippa låter rätt okej.
På uppsidan kommer familjen bli glad över att pappa inte kommer tjata om cykeltid på semestern.
Jag beställde precis samma som du (svart, large, GX, 50mm stam, 150mm pinne, 170 vevar) den 3 april och nu kommer Mail med ny info om leverans v32, vad hade du för ordernummer?olle/frost sa:14 dar innan mig, då borde du ju ha fått den. Vilka har fått sina? Och när beställde ni? Jag beställde som sagt 14 april och fick den 21 juni (Svart GX, 50mm styrstam, 150mm pinne, inga tillval)