Ibis Ripmo, godspeed
Vad ska jag med en egen tråd till? Den här tråden skapade jag. :)NickPick sa:Tråden har blivit väldigt underhållande. Kan Stervelo få en egen dedikerad tråd, tro?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad ska jag med en egen tråd till? Den här tråden skapade jag. :)NickPick sa:Tråden har blivit väldigt underhållande. Kan Stervelo få en egen dedikerad tråd, tro?
Stervelo sa:Vad ska jag med en egen tråd till? Den här tråden skapade jag. :)NickPick sa:Tråden har blivit väldigt underhållande. Kan Stervelo få en egen dedikerad tråd, tro?
SalkinL sa:Stervelo sa:Vad ska jag med en egen tråd till? Den här tråden skapade jag. :)NickPick sa:Tråden har blivit väldigt underhållande. Kan Stervelo få en egen dedikerad tråd, tro?
Borde snarare finnas en till tråd, "Ibis Ripmo, gnälltråden för oss som aldrig får leverans" eller "Ibis Ripmo, visa din orderbekräftelse".
Om du ska dryga dig kan du gärna dra från tråden, pretty please. Den är hopp och förtvivlan blandat med löst tjafs utan tanke sent en kväll när cykel damp ner. Typ som bland polare. Drygar någon då får dom gå.marr sa:SalkinL sa:Stervelo sa:Vad ska jag med en egen tråd till? Den här tråden skapade jag. :)NickPick sa:Tråden har blivit väldigt underhållande. Kan Stervelo få en egen dedikerad tråd, tro?
Borde snarare finnas en till tråd, "Ibis Ripmo, gnälltråden för oss som aldrig får leverans" eller "Ibis Ripmo, visa din orderbekräftelse".
Du glömde.
"Ibis Ripmo, hur funkar ett par shimanobromsar och "ibis ripmo, varför kan jag inte växla?"
Stervelo sa:Om du ska dryga dig kan du gärna dra från tråden, pretty please. Den är hopp och förtvivlan blandat med löst tjafs utan tanke sent en kväll när cykel damp ner. Typ som bland polare. Drygar någon då får dom gå.marr sa:SalkinL sa:Stervelo sa:Vad ska jag med en egen tråd till? Den här tråden skapade jag. :)NickPick sa:Tråden har blivit väldigt underhållande. Kan Stervelo få en egen dedikerad tråd, tro?
Du glömde.
"Ibis Ripmo, hur funkar ett par shimanobromsar och "ibis ripmo, varför kan jag inte växla?"
Jag tror du har lite svårt att förstå att tålamodet med det kan vara lite kort när man fan fått sömnproblem av hela soppan.marr sa:Stervelo sa:Om du ska dryga dig kan du gärna dra från tråden, pretty please. Den är hopp och förtvivlan blandat med löst tjafs utan tanke sent en kväll när cykel damp ner. Typ som bland polare. Drygar någon då får dom gå.marr sa:SalkinL sa:Stervelo sa:Vad ska jag med en egen tråd till? Den här tråden skapade jag. :)NickPick sa:Tråden har blivit väldigt underhållande. Kan Stervelo få en egen dedikerad tråd, tro?
Du glömde.
Nusse då.
Stervelo sa:Jag tror du har lite svårt att förstå att tålamodet med det kan vara lite kort när man fan fått sömnproblem av hela soppan.marr sa:Stervelo sa:Om du ska dryga dig kan du gärna dra från tråden, pretty please. Den är hopp och förtvivlan blandat med löst tjafs utan tanke sent en kväll när cykel damp ner. Typ som bland polare. Drygar någon då får dom gå.marr sa:SalkinL sa:Stervelo sa:Vad ska jag med en egen tråd till? Den här tråden skapade jag. :)NickPick sa:Tråden har blivit väldigt underhållande. Kan Stervelo få en egen dedikerad tråd, tro?
Du glömde.
Nusse då.
Stervelo sa:Jag tror du har lite svårt att förstå att tålamodet med det kan vara lite kort när man fan fått sömnproblem av hela soppan.marr sa:Stervelo sa:Om du ska dryga dig kan du gärna dra från tråden, pretty please. Den är hopp och förtvivlan blandat med löst tjafs utan tanke sent en kväll när cykel damp ner. Typ som bland polare. Drygar någon då får dom gå.marr sa:SalkinL sa:Stervelo sa:Vad ska jag med en egen tråd till? Den här tråden skapade jag. :)NickPick sa:Tråden har blivit väldigt underhållande. Kan Stervelo få en egen dedikerad tråd, tro?
Du glömde.
Nusse då.
Du får hitta en tråd där alla har samma uppfattning hur allt ska funka, ingen diskussion eller frågor, eller hjälpande. Blir det bra då för dig?marr sa:Stervelo sa:Om du ska dryga dig kan du gärna dra från tråden, pretty please. Den är hopp och förtvivlan blandat med löst tjafs utan tanke sent en kväll när cykel damp ner. Typ som bland polare. Drygar någon då får dom gå.marr sa:SalkinL sa:Stervelo sa:Vad ska jag med en egen tråd till? Den här tråden skapade jag. :)NickPick sa:Tråden har blivit väldigt underhållande. Kan Stervelo få en egen dedikerad tråd, tro?
Du glömde.
Nusse då.
Ja, dom som inte varit där kan inte förstå. :) Gött att du fått den och kan njuta. För så är det väl?AX3L sa:Skämt om cykelkraft, Ibis och postnord åsido. Jag lider fan genuint med er som drabbats. Min Hightower vände i Engelska tullen (lite oklart varför) och tog därmed typ 1.5 vecka längre än beräknat. Under tiden cyklade jag på samma cykel som tidigare så egentligen borde det varit lugnt, men jag var i upplösningstillstånd..
Det där med pekfingret retar skiten ur mig rent ut sagt, jag kunde inte ha trott att de skulle försämra 11 delat mot 10 delat.jofahjalm sa:Livet är inte alltid så lätt för alla alltid. Ibland tvingas man uppleva trauman. Som t.ex. att plastcykeln blir sen, eller att man inte kan mongoväxla med pekfingret. Gå en dag i en medelklassgubbes skor innan ni ska visa er på styva linan.
Jag har inte kunnat växla dubbelt med pekfingret på de tilldelade shimano jag haft heller. Märker noll skillnad med elvadelat.Stervelo sa:Det där med pekfingret retar skiten ur mig rent ut sagt, jag kunde inte ha trott att de skulle försämra 11 delat mot 10 delat.jofahjalm sa:Livet är inte alltid så lätt för alla alltid. Ibland tvingas man uppleva trauman. Som t.ex. att plastcykeln blir sen, eller att man inte kan mongoväxla med pekfingret. Gå en dag i en medelklassgubbes skor innan ni ska visa er på styva linan.
Jag har hojjat med 10 delat och aldrig växlat med till mindre kugg med tummen, alltid drag med pekfingret. Känns så naturligt. Visste, som syntes, inte ens om att det gick.
Bara att vänja sig.
Hmm, jag har förvisso en XTR trigger för 10 delat, var äcklig billigt, men xt bakväxel, där går det att dra två hack med pekfingret. Kanske jag som haft något udda, och jag trodde det var "normalt" så att säga. Men, xtr nu klarar inte två med pekfingret heller, vad jag förstår.Rattnalle sa:Jag har inte kunnat växla dubbelt med pekfingret på de tilldelade shimano jag haft heller. Märker noll skillnad med elvadelat.Stervelo sa:Det där med pekfingret retar skiten ur mig rent ut sagt, jag kunde inte ha trott att de skulle försämra 11 delat mot 10 delat.jofahjalm sa:Livet är inte alltid så lätt för alla alltid. Ibland tvingas man uppleva trauman. Som t.ex. att plastcykeln blir sen, eller att man inte kan mongoväxla med pekfingret. Gå en dag i en medelklassgubbes skor innan ni ska visa er på styva linan.
Jag har hojjat med 10 delat och aldrig växlat med till mindre kugg med tummen, alltid drag med pekfingret. Känns så naturligt. Visste, som syntes, inte ens om att det gick.
Bara att vänja sig.
marr sa:Stervelo sa:Jag tror du har lite svårt att förstå att tålamodet med det kan vara lite kort när man fan fått sömnproblem av hela soppan.marr sa:Stervelo sa:Om du ska dryga dig kan du gärna dra från tråden, pretty please. Den är hopp och förtvivlan blandat med löst tjafs utan tanke sent en kväll när cykel damp ner. Typ som bland polare. Drygar någon då får dom gå.marr sa:SalkinL sa:Stervelo sa:Vad ska jag med en egen tråd till? Den här tråden skapade jag. :)NickPick sa:Tråden har blivit väldigt underhållande. Kan Stervelo få en egen dedikerad tråd, tro?
Du glömde.
Nusse då.
Förstå och förstå. Jag ser fram emot dämparinställningar, hisspinnar som bråkar, däck som sitter på fel sida eller håll. Jag går ingenstans.
Snart får man kanske rentav läsa om någon som cyklat på sin. Det blir fätt najs!
Stervelo sa:Hmm, jag har förvisso en XTR trigger för 10 delat, var äcklig billigt, men xt bakväxel, där går det att dra två hack med pekfingret. Kanske jag som haft något udda, och jag trodde det var "normalt" så att säga. Men, xtr nu klarar inte två med pekfingret heller, vad jag förstår.Rattnalle sa:Jag har inte kunnat växla dubbelt med pekfingret på de tilldelade shimano jag haft heller. Märker noll skillnad med elvadelat.Stervelo sa:Det där med pekfingret retar skiten ur mig rent ut sagt, jag kunde inte ha trott att de skulle försämra 11 delat mot 10 delat.jofahjalm sa:Livet är inte alltid så lätt för alla alltid. Ibland tvingas man uppleva trauman. Som t.ex. att plastcykeln blir sen, eller att man inte kan mongoväxla med pekfingret. Gå en dag i en medelklassgubbes skor innan ni ska visa er på styva linan.
Bara att vänja sig.
Jag kan filma ikväll om ni inte tror på mig. ;)
Sluta dryga då, så blir allt bra.marr sa:Stervelo sa:Jag tror du har lite svårt att förstå att tålamodet med det kan vara lite kort när man fan fått sömnproblem av hela soppan.marr sa:Stervelo sa:Om du ska dryga dig kan du gärna dra från tråden, pretty please. Den är hopp och förtvivlan blandat med löst tjafs utan tanke sent en kväll när cykel damp ner. Typ som bland polare. Drygar någon då får dom gå.marr sa:SalkinL sa:Stervelo sa:Vad ska jag med en egen tråd till? Den här tråden skapade jag. :)NickPick sa:Tråden har blivit väldigt underhållande. Kan Stervelo få en egen dedikerad tråd, tro?
Du glömde.
Nusse då.
Förstå och förstå. Jag ser fram emot dämparinställningar, hisspinnar som bråkar, däck som sitter på fel sida eller håll. Jag går ingenstans.
Snart får man kanske rentav läsa om någon som cyklat på sin. Det blir fätt najs!
Inget att få ihop, den är klar. Här psyklas inget. Nu ska den hänga i mekstället tills jag strypt den jäveln.Paco sa:Stervelo sa:Hmm, jag har förvisso en XTR trigger för 10 delat, var äcklig billigt, men xt bakväxel, där går det att dra två hack med pekfingret. Kanske jag som haft något udda, och jag trodde det var "normalt" så att säga. Men, xtr nu klarar inte två med pekfingret heller, vad jag förstår.Rattnalle sa:Jag har inte kunnat växla dubbelt med pekfingret på de tilldelade shimano jag haft heller. Märker noll skillnad med elvadelat.Stervelo sa:Det där med pekfingret retar skiten ur mig rent ut sagt, jag kunde inte ha trott att de skulle försämra 11 delat mot 10 delat.jofahjalm sa:Livet är inte alltid så lätt för alla alltid. Ibland tvingas man uppleva trauman. Som t.ex. att plastcykeln blir sen, eller att man inte kan mongoväxla med pekfingret. Gå en dag i en medelklassgubbes skor innan ni ska visa er på styva linan.
Bara att vänja sig.
Du borde nog koncentrera dig på att få ihop psykeln och försöka njuta av den istället.....
Stervelo sa:Inget att få ihop, den är klar. Här psyklas inget. Nu ska den hänga i mekstället tills jag strypt den jäveln.Paco sa:Stervelo sa:Hmm, jag har förvisso en XTR trigger för 10 delat, var äcklig billigt, men xt bakväxel, där går det att dra två hack med pekfingret. Kanske jag som haft något udda, och jag trodde det var "normalt" så att säga. Men, xtr nu klarar inte två med pekfingret heller, vad jag förstår.Rattnalle sa:Jag har inte kunnat växla dubbelt med pekfingret på de tilldelade shimano jag haft heller. Märker noll skillnad med elvadelat.Stervelo sa:Det där med pekfingret retar skiten ur mig rent ut sagt, jag kunde inte ha trott att de skulle försämra 11 delat mot 10 delat.jofahjalm sa:Livet är inte alltid så lätt för alla alltid. Ibland tvingas man uppleva trauman. Som t.ex. att plastcykeln blir sen, eller att man inte kan mongoväxla med pekfingret. Gå en dag i en medelklassgubbes skor innan ni ska visa er på styva linan.
Bara att vänja sig.
Du borde nog koncentrera dig på att få ihop psykeln och försöka njuta av den istället.....
Stervelo sa:En sak till, jag fick bekräftat av CK att de får en hoj "klar" med alla delar, som de sen ska bygga ihop. CK ska ta ner antalet options som finns möjliga, för att IBIS EU inte klarar av det helt enkelt. Brist på "enkla" delar har försenat jättemycket.
Ja, det låter troligt. Att min hoj fick 175 mm ks lev, istället för 150 fox transfer, det var ett exekutivt beslut av IBIS. Det går nog bra det med.SalkinL sa:Stervelo sa:En sak till, jag fick bekräftat av CK att de får en hoj "klar" med alla delar, som de sen ska bygga ihop. CK ska ta ner antalet options som finns möjliga, för att IBIS EU inte klarar av det helt enkelt. Brist på "enkla" delar har försenat jättemycket.
Just CK biten är väl ok sålänge dom skruvas ihop bra.
Nedan är bara min teori om strulet men den stödjs av det man läser i tråden om beställningsdatum och specar på levererade cyklar.
Såhär tror jag Ibis hanterar sina ordrar. När alla delar för en order finns på lager skickas den. Vilket också betyder att vissa ordrar blir försenade för vid inget tillfälle råkar alla delar finnas på lager samtidigt. Hade man istället reserverat delar i turordning för varje order hade det inte blivit ett sånt sjävla lotteri med leveranserna. Visst lite mer lagerhållning men mycket nöjdare kunder och mer rättvis ordning på leveranserna.
Stervelo sa:Ja, det låter troligt. Att min hoj fick 175 mm ks lev, istället för 150 fox transfer, det var ett exekutivt beslut av IBIS. Det går nog bra det med.SalkinL sa:Stervelo sa:En sak till, jag fick bekräftat av CK att de får en hoj "klar" med alla delar, som de sen ska bygga ihop. CK ska ta ner antalet options som finns möjliga, för att IBIS EU inte klarar av det helt enkelt. Brist på "enkla" delar har försenat jättemycket.
Nedan är bara min teori om strulet men den stödjs av det man läser i tråden om beställningsdatum och specar på levererade cyklar.
Såhär tror jag Ibis hanterar sina ordrar. När alla delar för en order finns på lager skickas den. Vilket också betyder att vissa ordrar blir försenade för vid inget tillfälle råkar alla delar finnas på lager samtidigt. Hade man istället reserverat delar i turordning för varje order hade det inte blivit ett sånt sjävla lotteri med leveranserna. Visst lite mer lagerhållning men mycket nöjdare kunder och mer rättvis ordning på leveranserna.
I mitt eget universum är det en vinst. ;) Väntar på invisframekitet bara.Vernersson sa:Stervelo sa:Inget att få ihop, den är klar. Här psyklas inget. Nu ska den hänga i mekstället tills jag strypt den jäveln.Paco sa:Stervelo sa:Hmm, jag har förvisso en XTR trigger för 10 delat, var äcklig billigt, men xt bakväxel, där går det att dra två hack med pekfingret. Kanske jag som haft något udda, och jag trodde det var "normalt" så att säga. Men, xtr nu klarar inte två med pekfingret heller, vad jag förstår.Rattnalle sa:Jag har inte kunnat växla dubbelt med pekfingret på de tilldelade shimano jag haft heller. Märker noll skillnad med elvadelat.Stervelo sa:Det där med pekfingret retar skiten ur mig rent ut sagt, jag kunde inte ha trott att de skulle försämra 11 delat mot 10 delat.jofahjalm sa:Livet är inte alltid så lätt för alla alltid. Ibland tvingas man uppleva trauman. Som t.ex. att plastcykeln blir sen, eller att man inte kan mongoväxla med pekfingret. Gå en dag i en medelklassgubbes skor innan ni ska visa er på styva linan.
Bara att vänja sig.
Du verkar verkligen ha hittat ett vinnande koncept!! :-D
På hörlurarna? Eller vad?wukkaN sa:men bildbevis då!
Stervelo sa:På hörlurarna? Eller vad?wukkaN sa:men bildbevis då!
Du menar nog dubbelväxlingen med ett pekfingerdrag, kan det vara så?
Sitter på jobbet ju. Sen hur f_n får man upp en egen video här? Hmm, kanske har ett vimeokonto?
Fox transfer var standard, upp till 150 mm längd. Utan extra kostnad gick det att välja KS lev 175 längd. Jag valde en fox 150. Fick KS lev 175, jag tror inte det blir för högt, men CK har en 150 fox transfer på götgatan butiken, den cyklar jag förbi varje dag på väg till jobbet, så de byter ut om det blir problem. Inga problem där.marr sa:Stervelo sa:Ja, det låter troligt. Att min hoj fick 175 mm ks lev, istället för 150 fox transfer, det var ett exekutivt beslut av IBIS. Det går nog bra det med.SalkinL sa:Stervelo sa:En sak till, jag fick bekräftat av CK att de får en hoj "klar" med alla delar, som de sen ska bygga ihop. CK ska ta ner antalet options som finns möjliga, för att IBIS EU inte klarar av det helt enkelt. Brist på "enkla" delar har försenat jättemycket.
Oj, om man inte ville ha en ks då? Hade man något val?
wukkaN sa:Stervelo sa:På hörlurarna? Eller vad?wukkaN sa:men bildbevis då!
Sitter på jobbet ju. Sen hur f_n får man upp en egen video här? Hmm, kanske har ett vimeokonto?
Starta ett youtubekonto och vblogga om allt hela rasket. Vem vet, du kanske går viral och blir en influencer = profit & cykelspons!
Jag fattar varför ni ogillar växla med pekfingerdrag, det är helt sjukt bra. :)NickPick sa:wukkaN sa:Stervelo sa:På hörlurarna? Eller vad?wukkaN sa:men bildbevis då!
Starta ett youtubekonto och vblogga om allt hela rasket. Vem vet, du kanske går viral och blir en influencer = profit & cykelspons!
Där har vi det.
Samtidigt byt till den snorbilliga xtrtriggern för tiodelat. Mongoväxling är bäst!
:D
Stervelo sa:Fox transfer var standard, upp till 150 mm längd. Utan extra kostnad gick det att välja KS lev 175 längd. Jag valde en fox 150. Fick KS lev 175, jag tror inte det blir för högt, men CK har en 150 fox transfer på götgatan butiken, den cyklar jag förbi varje dag på väg till jobbet, så de byter ut om det blir problem. Inga problem där.marr sa:Stervelo sa:Ja, det låter troligt. Att min hoj fick 175 mm ks lev, istället för 150 fox transfer, det var ett exekutivt beslut av IBIS. Det går nog bra det med.SalkinL sa:Stervelo sa:En sak till, jag fick bekräftat av CK att de får en hoj "klar" med alla delar, som de sen ska bygga ihop. CK ska ta ner antalet options som finns möjliga, för att IBIS EU inte klarar av det helt enkelt. Brist på "enkla" delar har försenat jättemycket.
Eller, hintar du att KS-leven är skräp? Läst lite reviews och den har fått ganska bra betyg.
Jo, jag höll mig till foxen för den verkar "habil" den fungerar bra. Men, nu kör jag så här, om den inte blir för lång, det får fan lov att gå.marr sa:Stervelo sa:Fox transfer var standard, upp till 150 mm längd. Utan extra kostnad gick det att välja KS lev 175 längd. Jag valde en fox 150. Fick KS lev 175, jag tror inte det blir för högt, men CK har en 150 fox transfer på götgatan butiken, den cyklar jag förbi varje dag på väg till jobbet, så de byter ut om det blir problem. Inga problem där.marr sa:Stervelo sa:Ja, det låter troligt. Att min hoj fick 175 mm ks lev, istället för 150 fox transfer, det var ett exekutivt beslut av IBIS. Det går nog bra det med.SalkinL sa:Stervelo sa:En sak till, jag fick bekräftat av CK att de får en hoj "klar" med alla delar, som de sen ska bygga ihop. CK ska ta ner antalet options som finns möjliga, för att IBIS EU inte klarar av det helt enkelt. Brist på "enkla" delar har försenat jättemycket.
Eller, hintar du att KS-leven är skräp? Läst lite reviews och den har fått ganska bra betyg.
Ingen aning om hur ks är, minns många trådar härifrån om att de var skräp. Men det var ett tag sen. Foxen är fin iallafall.
Ha ha, förlåt, din bitterhet är nästan underhållande. Men, fan vad säger du karl, är KS leven potentiellt skräp alltså?SalkinL sa:Jag vägrar KS. Haft en, höll en månad. Beställt en OneUp, passar bra med Ripmon eftersom jag aldrig får den heller.
marr sa:"Ibis Ripmo, visa din orderbekräftelse".
Stervelo sa:Ja, dom som inte varit där kan inte förstå. :) Gött att du fått den och kan njuta. För så är det väl?AX3L sa:Skämt om cykelkraft, Ibis och postnord åsido. Jag lider fan genuint med er som drabbats. Min Hightower vände i Engelska tullen (lite oklart varför) och tog därmed typ 1.5 vecka längre än beräknat. Under tiden cyklade jag på samma cykel som tidigare så egentligen borde det varit lugnt, men jag var i upplösningstillstånd..
Stervelo sa:Ha ha, förlåt, din bitterhet är nästan underhållande. Men, fan vad säger du karl, är KS leven potentiellt skräp alltså?SalkinL sa:Jag vägrar KS. Haft en, höll en månad. Beställt en OneUp, passar bra med Ripmon eftersom jag aldrig får den heller.
Du vill en one up för att du inte är nöjd med de 150 mm som foxen har, eller dissar du den med?
Ok, jag börjar precis inse att jag måste fippla med wiren för dropper remoten om jag måste sänka eller höja hela droppern? Att CK har satt den på helt rätt höjd för mig i toppläget känns ungefär lika sannolikt som att postmord levererar utan trassel.SalkinL sa:Stervelo sa:Ha ha, förlåt, din bitterhet är nästan underhållande. Men, fan vad säger du karl, är KS leven potentiellt skräp alltså?SalkinL sa:Jag vägrar KS. Haft en, höll en månad. Beställt en OneUp, passar bra med Ripmon eftersom jag aldrig får den heller.
Du vill en one up för att du inte är nöjd med de 150 mm som foxen har, eller dissar du den med?
Haha, ja fan va bitter jag är just nu! Pissvår med krossad häl, sjukskrivning med fot i högläge under bästa sommare jag kan minnas och sedan ingen ny cykel när jag väl börjar cykla igen så smått.
En hisspinne är knappast statistiskt säkerställt underlag. Men min erfarenhet är att dom är piss, den billiga plastremoten som vissa levereras med suger också.
Min Ripmo ska levereras med den billiga KS stolpen. Gillar iden med OneUp att kunna bestämma slaglängden, tanken är att kunna köra den slammad mot sadelstolpsklämman. Fox Transfer verkar bra, men även om jag får en sådan blir det nog OneUp ändå just pga justerbarheten.
Eller inte, det är kanske heldraget hölje hela vägen? Då är det lugnt. Måste bara vara lite försiktig.Stervelo sa:Ok, jag börjar precis inse att jag måste fippla med wiren för dropper remoten om jag måste sänka eller höja hela droppern? Att CK har satt den på helt rätt höjd för mig i toppläget känns ungefär lika sannolikt som att postmord levererar utan trassel.SalkinL sa:Stervelo sa:Ha ha, förlåt, din bitterhet är nästan underhållande. Men, fan vad säger du karl, är KS leven potentiellt skräp alltså?SalkinL sa:Jag vägrar KS. Haft en, höll en månad. Beställt en OneUp, passar bra med Ripmon eftersom jag aldrig får den heller.
Haha, ja fan va bitter jag är just nu! Pissvår med krossad häl, sjukskrivning med fot i högläge under bästa sommare jag kan minnas och sedan ingen ny cykel när jag väl börjar cykla igen så smått.
En hisspinne är knappast statistiskt säkerställt underlag. Men min erfarenhet är att dom är piss, den billiga plastremoten som vissa levereras med suger också.
Min Ripmo ska levereras med den billiga KS stolpen. Gillar iden med OneUp att kunna bestämma slaglängden, tanken är att kunna köra den slammad mot sadelstolpsklämman. Fox Transfer verkar bra, men även om jag får en sådan blir det nog OneUp ändå just pga justerbarheten.