Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
magnil sa:dblom sa:Någon med dub vevlager? Vilka spacers kör ni med eagle? Antar att jag har fel nu då vevarm/klinga blir trög när jag drar åt ordentligt, och för lös om jag skruvar upp så den snurrar friktionsfritt.
Varför inte bara testa utan den inte jag har på nu, jag har så klart inte med verktyget på resan jag är på... forum cyklar vidare..
Utan iscg-fästet 4,5 med iscg-fästet 2 (eller om den är 2,5?).
dblom sa:magnil sa:dblom sa:Någon med dub vevlager? Vilka spacers kör ni med eagle? Antar att jag har fel nu då vevarm/klinga blir trög när jag drar åt ordentligt, och för lös om jag skruvar upp så den snurrar friktionsfritt.
Varför inte bara testa utan den inte jag har på nu, jag har så klart inte med verktyget på resan jag är på... forum cyklar vidare..
Utan iscg-fästet 4,5 med iscg-fästet 2 (eller om den är 2,5?).
Så 4.5 ytterst (utan ngt i fästet då?). Tror jag la en innanför också vilket kan förklara min problem.. gör om gör rätt. Tack för svar!
Crossmax sa:Sittandes upplevs Ripmon inte större än Mojo 3. Ståendes får du såklart mer utrymme tack vare längre reach.cobrarax sa:Ni som kör Ripmo och har provat Mojo 3, hur är de storleksmässigt i jämförelse? Jag har en Mojo 3 medium och tycker den är lite väl kort, kör med 70 mm stam och sadeln ganska långt bak. Ripmon har 22 mm längre reach och då skulle ju den bli bra för mig med 50 mm stam men det är ju andra vinklar för övrigt så frågan är om det blir så i verkligheten. Sadelrörsvinkeln är ju brantare vilket innebär att jag får flytta sadel än längre bak för att få samma knävinkel.
Om du tycker M3 i medium är för liten så hade jag gått för en L Ripmo. Hur lång är du?
Nice, det där ska provas ta mig faen. Tack för peppen.MickeMud sa:Min kära sambo Agneta gjorde första test av Chucks Tasty almond butterbars igår.
Dom matchar Ripmon bra, smilbanden åker upp när man testar.
Verkligen läckra och goda, nästan bara nyttigheter, Möjligen aningen söta men samtidigt ska det ju va energikakor så det får man väl ta. Inga problem att få i sig dessa allafall.
I detta första försök kom tydligen sockret ner i fel fas och blandade sig därför inte på rätt sätt så att det kunde smälta och limma ihop allt, så hållfastheten blev lite bräcklig och smulig. Men dom lär gå åt ändå.
Nästa försök bli det dubbel sats.
Kör man åt andra hållet på det fjället har man ett Stravasegment med 620 höjdmeter neråt på perfekt Ripmostig, Wallner har KOM.MickeMud sa:Tips.
Ibis Ripmo/R Wallner i rutan.
Svt play Duellen, Robin tävlar nedför berget mot en skärmflygare.
”Välliste utför” och jag får en så länge vara på samma leaderboard som Wallner;) Och det var dessutom innan jag fick Ripmon!Tobbekongo sa:Kör man åt andra hållet på det fjället har man ett Stravasegment med 620 höjdmeter neråt på perfekt Ripmostig, Wallner har KOM.MickeMud sa:Tips.
Ibis Ripmo/R Wallner i rutan.
Svt play Duellen, Robin tävlar nedför berget mot en skärmflygare.
glitch sa:Halva Ripmoupplevelsen är ju väntan =)
tjockisgurra sa:Vem har ni vänt er till när ni frågat om leveransbesked?
tjockisgurra sa:Är det någon som har en beställning liggande hos Cykelkraft nu?
Jag beställde en Ripmo i mitten på september och har ett beräknat leveransdatum den 19 oktober. Men när jag frågar dom på cykelkraft om det datumet är något att lita på så får jag typ bara flumsvar.
Skulle vara kul att veta hur lång vänta jag står inför...
alidhojd sa:Har fått 12dec på min nx oliv xl av Jaqueline Alderö på cykelkraft. Om jag tittar här https://www.ibisb2b.com/z-ripmo-eu-customers-only.html så känns det ganska troligt!?
tjockisgurra sa:alidhojd sa:Har fått 12dec på min nx oliv xl av Jaqueline Alderö på cykelkraft. Om jag tittar här https://www.ibisb2b.com/z-ripmo-eu-customers-only.html så känns det ganska troligt!?
Hur länge har du väntat på din hoj? För mig är det värt att vänta, men det är ju värdelöst att inte ha en aning om hur länge man ska behöva sitta och vänta...
tjockisgurra sa:Har fått en sorts svar från CK nu. De påstår att cykeln antagligen kommer vara 1-2 veckor försenad. Kan man lita på det tro?
ibisb2b.com är det en sida för återförsäljarna eller?
Bobloblaw sa:Tjo! Har ni andra som väntar haft kontakt med ck? Min borde dyka upp snart om det inte blir ytterligare förseningar.
Bobloblaw sa:CK skulle få in den v42 men jag har inte hört nått. Tänkte att någon säkert ringt.
glitch sa:Diffade bara 6 månader mellan CKs webprognos och faktisk leverans =)
Jolinwood sa:glitch sa:Diffade bara 6 månader mellan CKs webprognos och faktisk leverans =)
Finns det folk som väntat 6mån efter prognos??
Jag hade avbeställt efter 1mån. Antagligen 1-2v. Att vänta är det segaste som finns. Ibland skiter sig saker men företag som inte tydligt kommunicerar att de tyvärr inte kommer kunna leverera i tid ska man helt enkelt inte ge sina pengar till. Ripmo är säkert en jättebra hoj men det är inte så att det inte finns alternativ
glitch sa:Jolinwood sa:glitch sa:Diffade bara 6 månader mellan CKs webprognos och faktisk leverans =)
Finns det folk som väntat 6mån efter prognos??
Jag hade avbeställt efter 1mån. Antagligen 1-2v. Att vänta är det segaste som finns. Ibland skiter sig saker men företag som inte tydligt kommunicerar att de tyvärr inte kommer kunna leverera i tid ska man helt enkelt inte ge sina pengar till. Ripmo är säkert en jättebra hoj men det är inte så att det inte finns alternativ
Jo fast prognosen ändrades hela tiden. Hade jag haft en prognos på 6 månader från början hade jag nog köpt nåt annat.
Bobloblaw sa:Tjo! Har ni andra som väntar haft kontakt med ck? Min borde dyka upp snart om det inte blir ytterligare förseningar.
zinkpasta sa:Såg att det nu står "i plockkö" på min beställning. Spännande. Dock är den nu ca 3000kr dyrare än den borde vara, wtf?
Edit: 10%-cykelmässa-rabatten verkar inte vara med i nuläget. Hmm.
Edit2: Plus att de verkar vilja ha betalt för Huck Norrisen man skulle få gratis för att man fått vänta ett tag (..vilket var i juni eller så). Jaja, det ordnar nog sig.
zinkpasta sa:Såg att det nu står "i plockkö" på min beställning. Spännande. Dock är den nu ca 3000kr dyrare än den borde vara, wtf?
Edit: 10%-cykelmässa-rabatten verkar inte vara med i nuläget. Hmm.
Edit2: Plus att de verkar vilja ha betalt för Huck Norrisen man skulle få gratis för att man fått vänta ett tag (..vilket var i juni eller så). Jaja, det ordnar nog sig.