Ibis Ripmo, godspeed
SalkinL sa:SC verkar ha blivit nya Canyon.
Och vad blir då Canyon för ngt nu?
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SalkinL sa:SC verkar ha blivit nya Canyon.
fredrik168 sa:Min bakdämpare gav upp direkt!! Rann olja efter ramen !!
SalkinL sa:fredrik168 sa:Min bakdämpare gav upp direkt!! Rann olja efter ramen !!
Ibis, det nya Kayoba. Säljs exklusivt av Jula.
Vänd dig till ditt närmsta Jula varuhus så löser dom det ;)
Nja, det är nog fox du ska jämföra med kayoba. Ibis tillverkare inte luft eller fjäder dämpare.SalkinL sa:fredrik168 sa:Min bakdämpare gav upp direkt!! Rann olja efter ramen !!
Ibis, det nya Kayoba. Säljs exklusivt av Jula.
Vänd dig till ditt närmsta Jula varuhus så löser dom det ;)
Wichride var inte så mycket bottning och knappt lerigt i år. Men märkligt, jag bottnar min bakdämpare rätt ofta på skojsigare cyklingar (gummiringen glider ner på fästet, måste ta mig i kragen och beställa tokens) och har inte märkt något brappande bakifrån. Efter experimenten med 29" framhjulet på Blizzard 27,5 gaffeln en vet jag precis hur det låter när däcken tar i :-) .... stänkan sitter untouched snällt på plats.glitch sa:Nu hade jag tänkt apa efter Mickemud och montera en liten bakstänka, men får inte till det.
Tog en vanlig "morshguard" typ och tryckte in den emellan, såg lovande ut fram tills jag släppte ut luften ur dämparen och komprimerade fullt då tog det i överallt.
Micke du som ändå körde witch ride med din (har jag för mig) hur fasen gjorde du för att få det att gå fritt?
när beställde du den?alidhojd sa:Nu stå tydligen min XL Nx oliv finnas för leverans, en månad tidigare än planerat! låter nästan för bra för att vara sant... får se vad som händer dom närmaste dagarna!?
Johge sa:när beställde du den?alidhojd sa:Nu stå tydligen min XL Nx oliv finnas för leverans, en månad tidigare än planerat! låter nästan för bra för att vara sant... får se vad som händer dom närmaste dagarna!?
MickeMud sa:Menar du att stänkan tar i sadelstolpen och sedan in i däcket?
Jag har en L, kanske skiljer på storleken.
Raggamuffin sa:"i plockkö"
Kanske rent av kommer i år :)
Hmm jag hade fått för mig att det är samma öra på hela bunten som kör boost, hd4/3 mojo3 och ripmon.Raggamuffin sa:Har också fått avisering men ingenting har blivit skickat än. Min är också en Ripmo NX large i blått :)
De försöker väl lägga tiden på att få ut cyklarna snarare än att springa på lagret, den kommer när den kommer imho.
Beställde nytt växelöra och förvisso i samarbete med felaktig info på deras hemsida så beställde jag till en HD4. När de skulle lägga en beställning från Ibis så uppmärksammade grabben på CK att jag beställt en Ripmo sen innan och nu ett växelöra till en HD4 och mailade och frågade om det inte blivit tokigt - vilket det såklart blivit. Tyckte jag var väldigt vaket faktiskt :)
Annat med min wiggle-beställning med express som jag frågade om man kunde ändra adress på, då fimpade de ordern och bad mig lägga en ny istället, efter tiden gått ut för express...
CK växer nog lite faktiskt, att de inte får tag i Ripmos lägger jag inte skulden på dem för.
Stervelo sa:Hmm jag hade fått för mig att det är samma öra på hela bunten som kör boost, hd4/3 mojo3 och ripmon.Raggamuffin sa:Har också fått avisering men ingenting har blivit skickat än. Min är också en Ripmo NX large i blått :)
De försöker väl lägga tiden på att få ut cyklarna snarare än att springa på lagret, den kommer när den kommer imho.
Beställde nytt växelöra och förvisso i samarbete med felaktig info på deras hemsida så beställde jag till en HD4. När de skulle lägga en beställning från Ibis så uppmärksammade grabben på CK att jag beställt en Ripmo sen innan och nu ett växelöra till en HD4 och mailade och frågade om det inte blivit tokigt - vilket det såklart blivit. Tyckte jag var väldigt vaket faktiskt :)
Annat med min wiggle-beställning med express som jag frågade om man kunde ändra adress på, då fimpade de ordern och bad mig lägga en ny istället, efter tiden gått ut för express...
CK växer nog lite faktiskt, att de inte får tag i Ripmos lägger jag inte skulden på dem för.
När jag kikar på ibis sida, http://store.ibiscycles.com/ibis-mountain-derailleurhakkamx-hanger-p28.aspx, så är det samma öra för alla 142 och 148 mm modeller och hakkan. Så, det hjälpte, men det hjälpte inte. :)
glitch sa:Jag fick med extra växelöra.
MickeMud sa:glitch sa:Jag fick med extra växelöra.
Olika faller......bra pris på cykeln och resservdelar gratis, en annan betalade fullpris och fick köpa örat på ibiswebshoppen med frakt å tullavvgifter.
Men jag slapp å vänta på cykeln iallafall, de var det värt ;-)
MickeMud sa:glitch sa:Jag fick med extra växelöra.
Olika faller......bra pris på cykeln och resservdelar gratis, en annan betalade fullpris och fick köpa örat på ibiswebshoppen med frakt å tullavvgifter.
Men jag slapp å vänta på cykeln iallafall, de var det värt ;-)
Raggamuffin sa:Har också fått avisering men ingenting har blivit skickat än. Min är också en Ripmo NX large i blått :)
tjockisgurra sa:Raggamuffin sa:Har också fått avisering men ingenting har blivit skickat än. Min är också en Ripmo NX large i blått :)
Det är gött att höra att det finns människor med mer Zen än vad jag har. Jag lägger inte skulden på CK för att IBIS inte hinner bygga hojar efter efterfrågan. Jag blir bara irriterad på dålig kommunikation. Det hade varit helt ok för mig om de sa att de har ett antal på ingång, inte vet hur många det är och att de får se om jag får en. Men de säger ju att det e lugnt den är påväg, sedan inget...
Raggamuffin sa:Örnen har landat!
glitch sa:Raggamuffin sa:Örnen har landat!
Grattis!
glitch sa:Tror du kommer bli impad på premiären.
alidhojd sa:cykeln känns stor och stabil men oväntat tramp-effektiv, förstår inte när man ska behöva låsa bakdämparen? Den gungar mycket mindre i öppet läge än vad knollyn gjorde i stängt. Gaffeln som är den enklaste grip skötte sig tusen ggr bättre än både pike och yari(med charger2). Men det är ju bara första 2h så det kan hinna ändras.
Det är så med Ripmo, jag provade stänga dämperiet några ggr första veckan bara för att testa funktionen men det är i princip helt meningslöst. Nästan sämre då det kan bli däckgung ala Spark 20 på 26tumstiden om ni mins, som är värre.
På lägsta växeln och stående kan jag känna lite gung men inte så det är värt att fumla efter reglaget. Kört fullt öppet sen dess, nu kommer jag knappt ihåg var reglaget sitter längre ;-)
glitch sa:Hur har ni andra gjort med flaskställ?
Ville ju färgmatcha så det blev ett side cage Blackburn men flaskan går inte hela vägen ned och ligger mot ramen och skaver. Förvisso sitter den fast ändå och en bit eltejp så är skavet löst men lite irriterande är det ändå.
Raggamuffin sa:Borrade andra hål i min syncros.
glitch sa:Finns inte material på min heller för att skjuta upp den. B Rad såg ju bra ut men dyrt för vad det är.
cobrarax sa:Gigantisk kartong och skrämmande stor cykel. Fick instruktionsbok och Ferrari men inget sånt där skydd till baktriangeln!? Har någon annan fått med det?
[/quote]cobrarax sa:Gigantisk kartong och skrämmande stor cykel. Fick instruktionsbok och Ferrari men inget sånt där skydd till baktriangeln!? Har någon annan fått med det?