kentbrockman
Aktiv medlem
Ibis Ripmo, godspeed
Drömde att nya Ripmon kom i Aztec Gold. Dags för guld-flakes-cyklar nu tycker jag. Senast var väl Kona runt -99.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
På vilket sätt tycker du att den sög? Intressant att höra bara, då jag verkligen inte tycker lika.
Finns nog tidigare i tråden. Men tyckte den var brant och trist känsla. Besvikelsen var stor och en kass bakända som var svår att få till. En grad flackare ändrade hela cykeln väldigt, det kändes bra och jag trivdes direkt, ett åk var i Old och Lilla Kycklingen så var allt det sura bortblåst.
Bakändan är inte så hemskt rolig nu heller jämfört med min Sentinel jag hade innan men vägs upp av resten nu tycker jag. En EXT hade säkert varit biff men.. :)
Ah, du vill ha en monstertruck, det förklarar saken. :p
Ja och nej, jag ville väl mest inte byta cykel för massa pengar och få en som kombinerat med mig var långsammare =)
Är inte Sentiel och en Ripmo ändå två rätt olika cyklar? Kör man mest park gissar jag att Sentinel är att föredra (tex 64grader HA vs 66 på Ripmo V1) samt en betydligt mer plush bakända på Sentinel men också tröttare och betydligt mindre inspirerande utanför parken?
https://enduro-mtb.com/en/transition-sentinel-review/
Av det lilla jag kört med Ripmon vs min tidigare HD4 är det redan tydligt att Ripmon är hårdare bak, inte samma "varma famn :)" att vänta efter drop till platt tex. Ska tilläggas att jag också jämför X2 på HD4:an med Dpx2 på Ripmon. Vilken bakdämpare kör du?
Hur fäste du den?Jepp
Men köp 1.5 mm istället. 3mm är lite väl tjockt / bökigt. På min Tallboy körde jag 1.5 mm.
Hur fäste du den?
Kör en ripmo 2019 XL. Men börjar bli sugen på ny ram. Vad tingar en ram med dpx idag? Har inte kollat av marknaden på länge så har ingen koll.
www.boutiquemtb.se
Hi!The original ripmo is the same price as the v2![]()
2021 Ibis Ripmo 2 C Ram
https://www.ibiscycles.com/bikes/ripmo RIPMO v2 What if we took everybody’s favorite bike and made it a little slacker and little longer? Hell, what if we made it more progressive and coil compatible? And that’s exactly what we did for the Ripmo V2. Active ingredients include: 29” wheels...www.boutiquemtb.se
V2 are now sold out at Ibis with 8 to 12 weeks for the next batch to show up
I have 2 v2 xl with Dpx2 (no X2 for 6 to 8 weeks minimum) reserved from Cali stock but I have been asked to sell them as whole bike.
I would suggest holding off the new frame until fall
If you want a original ripmo, hold on a few days, then there might be a sale out from ibis to distributor so we can pass the discount on. Not massive but every little helps
Keep an eye on the site during next for that
Much appreciated and will eventually get around to do it.Hi!
It’s great that you are selling Ibis bikes but you should really have someone, fluent in Swedish, go over the translation on your web page (including the survey). All this said with the best of intentions.
Sorry, maybe I was unclear. My question was what a reasonable asking price is for a second hand Ripmo frame.The original ripmo is the same price as the v2![]()
2021 Ibis Ripmo 2 C Ram
https://www.ibiscycles.com/bikes/ripmo RIPMO v2 What if we took everybody’s favorite bike and made it a little slacker and little longer? Hell, what if we made it more progressive and coil compatible? And that’s exactly what we did for the Ripmo V2. Active ingredients include: 29” wheels...www.boutiquemtb.se
V2 are now sold out at Ibis with 8 to 12 weeks for the next batch to show up
I have 2 v2 xl with Dpx2 (no X2 for 6 to 8 weeks minimum) reserved from Cali stock but I have been asked to sell them as whole bike.
I would suggest holding off the new frame until fall
If you want a original ripmo, hold on a few days, then there might be a sale out from ibis to distributor so we can pass the discount on. Not massive but every little helps
Keep an eye on the site during next for that
That is a really open question ?Sorry, maybe I was unclear. My question was what a reasonable asking price is for a second hand Ripmo frame.
https://www.ontracksverige.se/ibis dom säljer ibisVart köper man Ibis nu när CK har konkat?
Inga priser på hemsidan?https://www.ontracksverige.se/ibis dom säljer ibis
nä skicka och fråga.Inga priser på hemsidan?
Har ingen sådan, men de låter inte alls bra de där... Dvo topaz låter något liknande om man har för lågt tryck i piggybacken.När jag hänger och trycker ner min DPX2 så låter det som det är sand/grus i den. Normalt eller dags för service?
någon som kan prova på sin?
Min började också låta så nyligen och då har jag inte ens cyklat på den under hela vintern.. tänkte lämna in den på service ändå innan våren kommitNär jag hänger och trycker ner min DPX2 så låter det som det är sand/grus i den. Normalt eller dags för service?
Du har förmodligen fått in luft i den. Och då menar jag inte i luftkammaren. Service!När jag hänger och trycker ner min DPX2 så låter det som det är sand/grus i den. Normalt eller dags för service?
@magnil en fördel med dpx2 är ju att den är klart billigare och enklare att serva jämfört med X2:an ?
Gällande sand-ljudet som jag också har på min. Jag är 100% säker på att det är vajrar och bromsslang som skrapar i kanalerna för den interna dragningen när baksvingen rör sig i förhållande till framtriangeln. Min bror har också det ljudet på sin. Skulle inte tro att det finns 3st sandkrasande Dpx2.?
Cyklar lite dirt inomhus och gymmar vinterhalvåret. Våren tycker jag inte har kommit riktigt men så är jag lite väderkräsen också när det ska cyklasBor du i ingenmansland? Våren är väl nu?
Redan testat det..kommer med största sannolikhet inte från kablarna..Låter väldigt rimligt. När jag bytte bakbroms blev jag rätt överraskad av hur grusigt det var / lät i kanalerna när man drog ut slangen.
Är ju rätt enkelt att bara dra kablarna fram och tillbaka och lyssna.
Lämnade in den på luftservice för 10 minuter sedan på Jarla cykel. Det var ändå dagsProvat att lossa dämparen, tömma på luft och känna igenom slaget? Respektive cykla länkaget utan dämpare?
Hur ska jag cykla utan dämparen? Den sjunker ju ihop till en hösäck utan?Provat att lossa dämparen, tömma på luft och känna igenom slaget? Respektive cykla länkaget utan dämpare?
Juckade den upp å ner lite nu utan dämparen och det är nog fan ändå en kabel som knastrar:)Cykla som i cykel som i ett varv :)
Jucka den upp&ner utan dämpare i för att lyssna på resten av bågen. Bra grej att göra med jämna mellanrum ändå.
Kan du skicka en närbild, på hur du monterade din EDS pump? Rätt trångt, sitter din bara i övre hålet på fästet? Om du förstår.
/M