Lyktstoplemedhjul sa:
Idag lärde jag mig att jag är extremt jäkla konfunderad och allt snurrar.
Kallare halvåret kommer och jag har beslutsångest gånger 1000.
Träna inne på gymmet går inte då där är varmt och då kan man inte lägga ALL kraft på cyklingen utan hjärtat slår snabbare bara av det faktumet att man är överhettad.
Träna inomhus hemma går kanske men det är också varmt och får inte samma feel och så är jag rädd för att här kan vara radon.
Träna utomhus går ju men det regnar ju fan alltid, då kan man köra regnkläder men de innehåller otäcka ämnen.
Träna utomhus i trädgården under ett partytält går ju men då blir man utsatt för plasten i taket..
Just nu lutar jag åt att köpta ekologiska underställ och sedan köra plastkläder ovanpå. Det är trots allt riktig cykling och så.
Men regnet, denna vecka till exempel ska det regna hela jäkla veckan :(
Sad
Edit: En stuga i obehandlad trä på tomten vore absolut episkt, men ja.. Får leva i verkligheten och då är partytält i PE-plast närmst.
Planen är att börja träna morgnar, kommer ändå få lägga om dygnet lite då jag vill utnyttja soltimmarna på dygnet och nu börjar det fan bli mörkt redan vid 8!!
Har du provat att linda in kroppen med metallfolie, och sedan är det också väldigt enkelt att göra som en strut du kan sätta på huvudet eller klä in hjälmen. Suger inte åt sig svett eller regn heller.[/quote
Nej det har aldrig slagit mig, låter som något en sån där paranoid person skulle kunnat tänkt sig. Även om jag känner att jag blir mer och mer AWARE om saker som inte ens syns så betyder det inte att jag är helt obefogat rädd för allt men jag ska erkänna att det blir lite tvångsmässigt. Därför tycker jag själv att denna lösningen jag har nu är logisk.
Underställ i merino som är ekologiskt och allt och sedan regnkläder.
Den lösningen som är allra längst bort är att köra inomhus på wattbikes, förra vintern var jag frälst i denna lösningen men sen inser man hur jäkla mycket energi som går åt till att bara svettas.
Det om något är värdelöst, förstår inte alls hur gym tänker eller det gör jag ju visst det, gym är inte till för cyklister som vill vara absolut optimala i sin träning. Dfet är väl nackdelen med att tillhöra en minoritet.