Idag lärde jag mig att...

• Trådstartare Trådstartare BJS
  • Start datum Start datum
Pfaff sa:
- att även GP4seasons kan fallera. Tog tre slangar att hitta sprickan strax ovan fälgkanten. Och intill "Handmade in Germany" :-D

Förstör inte mina illutioner nu. Jag lider av rullmotståndet för att slippa slå och laga punka när jag nyttocyklar...

Bengt-re sa:
Förstör inte mina illutioner nu...

Skulle aldrig falla mig in...

IMG_0058.JPG

Inte bara däcket utan också kolsyremojängen som hade tappat nån ventiladapter. Tur man har hustru som kunde hämta med bli.

Lyktstoplemedhjul sa:
Idag lärde jag mig att jag är extremt jäkla konfunderad och allt snurrar.

Kallare halvåret kommer och jag har beslutsångest gånger 1000.
Träna inne på gymmet går inte då där är varmt och då kan man inte lägga ALL kraft på cyklingen utan hjärtat slår snabbare bara av det faktumet att man är överhettad.

Träna inomhus hemma går kanske men det är också varmt och får inte samma feel och så är jag rädd för att här kan vara radon.

Träna utomhus går ju men det regnar ju fan alltid, då kan man köra regnkläder men de innehåller otäcka ämnen.

Träna utomhus i trädgården under ett partytält går ju men då blir man utsatt för plasten i taket..

Just nu lutar jag åt att köpta ekologiska underställ och sedan köra plastkläder ovanpå. Det är trots allt riktig cykling och så.
Men regnet, denna vecka till exempel ska det regna hela jäkla veckan :(

Sad

Edit: En stuga i obehandlad trä på tomten vore absolut episkt, men ja.. Får leva i verkligheten och då är partytält i PE-plast närmst.
Planen är att börja träna morgnar, kommer ändå få lägga om dygnet lite då jag vill utnyttja soltimmarna på dygnet och nu börjar det fan bli mörkt redan vid 8!!

Fan, du kommer ju dö av stress och all jävla oro du har.
Gå till psykolog, acceptera läget och chilla ner lite, stressen är värre än lite plast.

Förövrigt oroar du dig över radon, ta en radonmätning, har du öppet på 1-2 sidor av tältet så blir det tvärdrag och skiten blåser bort...

daikai1 sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Träna inne på gymmet går inte då där är varmt och då kan man inte lägga ALL kraft på cyklingen utan hjärtat slår snabbare bara av det faktumet att man är överhettad.

Träna inomhus hemma går kanske men det är också varmt och får inte samma feel och så är jag rädd för att här kan vara radon.

Träna utomhus går ju men det regnar ju fan alltid, då kan man köra regnkläder men de innehåller otäcka ämnen.

Träna utomhus i trädgården under ett partytält går ju men då blir man utsatt för plasten i taket..

Just nu lutar jag åt att köpta ekologiska underställ och sedan köra plastkläder ovanpå. Det är trots allt riktig cykling och så.

Sad

Edit: En stuga i obehandlad trä på tomten vore absolut episkt, men ja.. Får leva i verkligheten och då är partytält i PE-plast närmst.
Planen är att börja träna morgnar, kommer ändå få lägga om dygnet lite då jag vill utnyttja soltimmarna på dygnet och nu börjar det fan bli mörkt redan vid 8!!

Gå till psykolog, acceptera läget och chilla ner lite, stressen är värre än lite plast.

Förövrigt oroar du dig över radon, ta en radonmätning, har du öppet på 1-2 sidor av tältet så blir det tvärdrag och skiten blåser bort...

Tack jag vet. Jag oroar mig även över att jag oroar mig. Det skapar stress vilket inte är opti.

Lyktstoplemedhjul sa:
daikai1 sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Sad

Tack jag vet. Jag oroar mig även över att jag oroar mig. Det skapar stress vilket inte är opti.
Pratar du med någon? Helt ärligt så är du mer orolig än chemtrailfolket på flashback.

Att man måste ha en 20mm post to post för att montera 160mm skivor på en 140mm framgaffel....

och ja, det är samma adapter som om man skulle montera en 200mm skiva på en 180mm gaffel.

Ganska självklart om man vet om det i förväg.. Men det var ju bra, för då kunde jag göra ytterligare en beställning på saker som jag inte visste jag behövde för att komma upp i fri frakt.

Senast ändrad:
xtote sa:
marr sa:
konstruktören sa:
Att man inte skall ha en öppnad kexchoklad i ryggfickan närmast ryggen

Vilken ryggficka är längst ifrån ryggen? :p

Öppnad kexchoklad does not compute...
Set finns oöppnad kexchoklad och uppäten kexchoklad ;-)

Jag har hört rykten om den där "oöppnade" kexchokladen, men har ännu inte hittat nån. All min kexchoklad är av den uppätna sorten.

...tänka igenom vad man behöver för grejjer för bygget TVÅ gånger innan man beställer.

Lade en samlingsbeställning igår på en massa prylar från Bike-Discount. Mest för att kunna bygga ihop mina nya finhjul, så får stock-hjulen bli vinterhjul. Men så kom jag på idag att jag glömde beställa en ny kassett! :( så otroligt irriterande.

Jaja, kom på en grej till jag också ville ha sedan långt tidigare så en beställning till blev det fast från Cykelkraft denna gången. Så kommer det nog samtidigt nästa vecka :)

Inte ligga för nära bilen framför. Rödljuset vid Karolinska höll på att slå om så jag tryckte på lite för att hinna över.
Jag kom för nära bilen framför och hann inte väja för potthålet. Andra punkan på en vecka där.

inte just idag men jag lärde mig att man måste dubbelkolla vilket håll man sätter däcken åt när man monterar...

Jag skulle cykla en lite längre nöjestur när det var finväder, jaha. Tyckte det gick bra men kanske inte sådär jättefantastiskt som jag förväntade mig med 650g lättare hjul som jag just hade byggt. Kom hem och ser till min fasa att framdäcket sitter åt fel håll!!

Alltså, hur slarvig får man bli! Mina Marathon Supreme som skulle vara riktigt snabba fick nu jobba mothjuls!! Klart det går trögt då, fruktansvärt, det är nu åtgärdat iaf och jag ser framför mig att det kommer gå minst 7s/km snabbare nu.

Pfaff sa:
Bengt-re sa:

Inte bara däcket utan också kolsyremojängen som hade tappat nån ventiladapter. Tur man har hustru som kunde hämta med bli.

Jag hann cykla flera hundra mil innan jag tänkte att man skulle prova hur den där kolsyremojängen som jag fick med cykeln funkar. Tji fick jag när gummiringen som ska täta kring ventilen inte fanns där. Som tur var hade jag ingen punka just då.

Cyklade länge med pendlarcykeln innan jag kom på att jag behöver nog däckavtagare också och inte bara slang och pump.

Kolla att alla grejer är med som ska i sadelväskan!

Scottår sa:
Pfaff sa:
Bengt-re sa:

Jag hann cykla flera hundra mil innan jag tänkte att man skulle prova hur den där kolsyremojängen som jag fick med cykeln funkar. Tji fick jag när gummiringen som ska täta kring ventilen inte fanns där. Som tur var hade jag ingen punka just då.

Cyklade länge med pendlarcykeln innan jag kom på att jag behöver nog däckavtagare också och inte bara slang och pump.

Kolla att alla grejer är med som ska i sadelväskan!

Engångshandskar är också bra att ha. Kedjan är inte ren så här års.

Vernersson sa:
NLC sa:
Vernersson sa:
NLC sa:
Man ska låta bli att göra "snot rockets" under tiden man läker trasiga revben.

Då kan du iaf trösta dig med att du inte istället kvävde en nysning.... :-O
Det testade jag med ett nyknäckt revben. Obra!

Japp, det testade jag igår =)

:-(

Att skratta är ju inte heller speciellt bekvämt med trasiga revben, men det är sällan ett problem. Man brukar kunna hålla sig för skratt med brutna revben nämligen.

tinkerbell sa:
Vernersson sa:
NLC sa:
Vernersson sa:
NLC sa:
Man ska låta bli att göra "snot rockets" under tiden man läker trasiga revben.

Då kan du iaf trösta dig med att du inte istället kvävde en nysning.... :-O
Det testade jag med ett nyknäckt revben. Obra!

Japp, det testade jag igår =)

:-(

Att skratta är ju inte heller speciellt bekvämt med trasiga revben, men det är sällan ett problem. Man brukar kunna hålla sig för skratt med brutna revben nämligen.

Hosta var inte heller det någon lek :-O

Sen beror det lite på var frakturerna sitter, förra året hade jag två trasiga revben lateralt om pectoralis major (eller så stor den nu blir på en cyklist) - då gjorde det ont att göra det mesta. Denna gång är det vid nere vid diafragman vilket gör det mer slumpartat (och lite överranskande) vad som ger smärta. Men man lär så länge man lever =)

NLC sa:
Sen beror det lite på var frakturerna sitter, förra året hade jag två trasiga revben lateralt om pectoralis major (eller så stor den nu blir på en cyklist) - då gjorde det ont att göra det mesta. Denna gång är det vid nere vid diafragman vilket gör det mer slumpartat (och lite överranskande) vad som ger smärta. Men man lär så länge man lever =)

Vad har du hittat på? Mina fyra första revben var också högt upp (typ andra uppifrån och sedan ner), de andra två som jag knäckte vid ett senare tillfälle satt mer mitt på. De första gjorde mer ont, men då hade jag lite annat trasigt i kroppen samtidigt, så det kan vara svårt att tillskriva smärtan revbenen.

Idag lärde jag mig att det är dumt att köra på en stubbe och ramla på låret. Har man otur blir det en jetestor lårkaka och benet blir jeteömt.
Orups MTB-bana bjöd på lervälling och många fina tillfällen att köra på stubbar. Ett helt varv lyckades man ta sig runt med lite besvär.

Idag lärde jag mig att det finns ett gratis program som visar statistik på mottagna och skickade mail i alla tänkbara kombinationer till outlook. Mest lärde jag mig att jag får 5ggr fler mail sedan i augusti samt att en medarbetare står för 85% av mina cc mail. Jag lärde mig också att jag i snitt genererat tre inkommande mail för varje mail jag skickat senaste månaden.

tinkerbell sa:
NLC sa:

Vad har du hittat på? Mina fyra första revben var också högt upp (typ andra uppifrån och sedan ner), de andra två som jag knäckte vid ett senare tillfälle satt mer mitt på. De första gjorde mer ont, men då hade jag lite annat trasigt i kroppen samtidigt, så det kan vara svårt att tillskriva smärtan revbenen.

Försökte stanna och luta mig mot ett träd men missade stammen med handen och träffade med kroppen... Typ.

Så lite kortare distansrunda imorgon.

det är värdelöst att ha ett stearinljus stående på braskaminen.
Någon som har ett bra tips hur man får bort smält/stelnad stearin från diverse underlag?

Behövde en bild på Wout Van Aert när han bunnyhoppar. I dag lärde jag mig att söksträngen ”wout van aert b” autokompletterar till ”wout van aert bulge” i googles bildsök.

Henrik_E sa:
Behövde en bild på Wout Van Aert när han bunnyhoppar. I dag lärde jag mig att söksträngen ”wout van aert b” autokompletterar till ”wout van aert bulge” i googles bildsök.

Den där anpassar sig väl efter vad man brukar söka på för ord? :p ;)

...mina Schwalbe Winter 30mm är nog ganska ok ändå. Med skapligt tryck i dem rullar de lite bättre. Samt ok grepp på diverse underlag på min 43km fintur idag på snö/is, väg/stig.

JTF sa:
..."banka in pengar" kan betyda 'sätta in pengar på banken' på stockholmska.

En mer utbredd term är ”att banka” som, på den tiden det fortfarande användes kontanter inom handeln, innebar att föregående dags kontantkassa sattes in på banken.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp