Ingen som reagerade ?!?

Kimmen

Medlem
Ingen som reagerade ?!?
På tråden "Våga visa din grymma specialized =)" visade "Henrik VXT" sin P-någonting med singlespeed.

Var det bara jag som reagerade att drivlinan sitter på fel sida.

Undersökteom bilderna på cykeln är spegelvända men alla dekaler ser ju riktiga ut.

Stämmer det att cykeln år vänsterdriven, ja inte som Schyman utan motsatt vad de flesta andra cyklar är.

Kopierade bilder nedan!

Någon som har lösningen, har han byggt drivlinan på vänster sida, eller är jag helt blind !?

Bullen, hjälp mig !!!!!!!!

Bilagor

• pstreet1.jpg
    pstreet1.jpg
    95 KB · Besök: 21
  • pstreet2.jpg
    pstreet2.jpg
    95.8 KB · Besök: 22
  • pstreet3.jpg
    pstreet3.jpg
    98.5 KB · Besök: 19
Ingen som reagerade ?!?
#1. Varför inte skriva i specializedtråden?

#2. Han har drivlinan på vänstersidan. Sök lite på hans användarnamn så hittar du även bilder från hans hemsida ("vxt" någonting) där det finns fler bilder på hojjen som omlackad till spec.röd. Fin maskin det där.

Ingen som reagerade ?!?
Oki förstått att hojjen e byggd åt vänster, grümtFör ett antal år då jag jobbade på en cykelgrossist firma i Uppsala var det en tjomme som försökte bygga en hoj vänsterdriven med växlar ngn som har en aning om någon gjort det än?

Ingen som reagerade ?!?
Nav med frihjulsgänga på båda sidor. Ramen är byggd för att kunna ha vevarna på vänstersidan.

Finns en del sådana hojar.

Ungefär lika spännande som mellanmjölk med utgånget "bäst före"-datum. :)

Ingen som reagerade ?!?
Bara en gimmick, eller finns det någon bra anledning till LHD?

Ed; Äsch! Pysslade med annat samtidigt..

Senast redigerad av en moderator:
Ingen som reagerade ?!?
P1:an är gjort för att ta pegs. Kan vara trevligt att grinda/raila/whatever på den sida man inte har drivlinan. Gillar man att göra det på högersidan blir det trevligt med drivlinan på vänstersidan.

Eftersom jag inte riktigt sysslar med den typen av cykling så höftar jag lite från vad jag har läst och sett...

Ingen som reagerade ?!?
Ok, det låter ju som en rimlig förklaring, men jag har fått för mig att det är vanligt på fixies a'la retroracers? Knappast förstahandsvalet av cykel för grinding...

Ingen som reagerade ?!?
Buddha: Där kör man det för att man suicide-fixerar navet. Det är säkrare att ha så att bakdrevet dras åt när man bromsar än dras loss. Blir större krafter av inbromsning än av igångsättning.

Ingen som reagerade ?!?
Det där är väl inte så skumt. Den ramen har väl BMX-vevlager och alltså kan man köra LSD. Många baknav tar det också som mårten sa. P street är ju en BMX på 24 tum typ så det är helt normalt.

Tillbaka
Topp