Ingen tidtagning vid motions lopp?

Ljungberg90

Aktiv medlem
Kollade på att köra en tävling och inser att motions klassen saknar både tidtagning och resultat lista.
Tycker denna besatthet med att göra en tävling, inte en tävling, har gått för långt.

Om man inte vill veta sin tid eller resultat är det väl bara att låta bli att titta.

Varför vill man ens köra ett lopp om man är så känslig för tävlingsmoment?

Någon mer som tycker lika, eller är man helt knasig?

Kollade på att köra en tävling och inser att motions klassen saknar både tidtagning och resultat lista.
Tycker denna besatthet med att göra en tävling, inte en tävling, har gått för långt.

Om man inte vill veta sin tid eller resultat är det väl bara att låta bli att titta.

Dels vill vissa lopp minska hets, dels är det väl fortfarande beroende på Svenska Cykelförbundets tolkning av UCI's regler och licenskrav och liknande. Men det är intressant hur stor skillnaden mot säg motionslopp i löpning är.

Det är även fritt att låta bli att delta om man är missnöjd med ordningen.😉

Dels vill vissa lopp minska hets, dels är det väl fortfarande beroende på Svenska Cykelförbundets tolkning av UCI's regler och licenskrav och liknande.
Det är väl även andra skillnader mellan tävlingar och motionslopp, tex vad gäller tillstånd från länsstyrelsen och inte minst polisbevakning
Och då förstås kostnad för arrangören

Det är även fritt att låta bli att delta om man är missnöjd med ordningen.😉
Tyvärr är det typ inte fritt att låta bli, då det börjar bli så utbrett fenomen. Att det skulle betyda att man skulle missa massor med tävlingar.

verkar tämligen märkligt att ha en tävling där man tar bort det som gör det till en tävling.

Nu är jag tvungen att lösa licens och ofta köra betydligt längre då det blir att köra i tävlingsklassen.

Tyvärr är det typ inte fritt att låta bli, då det börjar bli så utbrett fenomen. Att det skulle betyda att man skulle missa massor med tävlingar.

verkar tämligen märkligt att ha en tävling där man tar bort det som gör det till en tävling.

Nu är jag tvungen att lösa licens och ofta köra betydligt längre då det blir att köra i tävlingsklassen.
Nu vet jag inte vilket specifikt lopp du syftar på men heter det motionslopp är det ju ingen tävling - pr definition liksom.
Det vore förstås önskvärd att allt i hela världen var ordnat precis enligt alla och var ens personliga preferenser.

Krävs det inte tävlingslicens för att starta är det ingen tävling.
Vad är skillnaden mellan motionslopp och tävling enl dig?

Det är väl även andra skillnader mellan tävlingar och motionslopp, tex vad gäller tillstånd från länsstyrelsen och inte minst polisbevakning
Och då förstås kostnad för arrangören
Det är det säkert, jag är inte insatt på den nivån. Men just avsaknaden av tidtagning och resultatlistor på motionslopp är (väl?) rätt unika för cykelsporten, jämfört med löpning, längdskidor, ... ?

Det är det säkert, jag är inte insatt på den nivån. Men just avsaknaden av tidtagning och resultatlistor på motionslopp är (väl?) rätt unika för cykelsporten, jämfört med löpning, längdskidor, ... ?
Vid cykelsport används fordon, vilket inte det inte gör vid löpning och längdskidor. Regelverket för cykeltävlingar liknar mer regelverket för biltävlingar.

Tillbaka
Topp