inkörning nya dubbdäck

inkörning nya dubbdäck
Räcker det inte med att köra in bildäck, ska man nu också köra in vinterdäck för cykel det e väl bara och köra för fan. Varför vara så jävla petig WTF

inkörning nya dubbdäck
ok. tack för svaren. Blir ytterligare några rundor snäll cykling då. Ska sticka ut nu faktiskt ett par timmar. Blev så glad att jag lagade min pannlampa i går så jag ska ta vara på några mörka morgontimmar nu. :-)

inkörning nya dubbdäck
Börjar bli många dubbdäckstrådar nu, oroväckande. Hade hoppats vi skulle slippa vintern i år men dessa trådar pekar på motsatsen.

//j

inkörning nya dubbdäck
mina svetton till träningskompisar kommer i bland "ner" till mig och undrar varför det går så sakta. (Fast dom uttrycker frågan om jag mår bra eller om bromsen ligger på eller något annat snällt )

Nåväl, nu har jag ju det perfekta svaret. "Jag håller på att köra in mina däck, därför tar jag det lungt och fint" Detta svar räknar jag med att kunna använda året runt, alltså inte bara för dubbdäck :-)

inkörning nya dubbdäck
ÅL skrev:
-------------------------------------------------------
> Nåväl, nu har jag ju det perfekta svaret. "Jag
> håller på att köra in mina däck, därför tar
> jag det lungt och fint" Detta svar räknar jag
> med att kunna använda året runt, alltså inte
> bara för dubbdäck :-)

Lysande idé. Den ursäkten ska jag knycka.

/s-o

inkörning nya dubbdäck
ÅL skrev:
> mina svetton till träningskompisar kommer i bland
> "ner" till mig och undrar varför det går så
> sakta. (Fast dom uttrycker frågan om jag mår bra
> eller om bromsen ligger på eller något annat
> snällt )
>
> Nåväl, nu har jag ju det perfekta svaret. "Jag
> håller på att köra in mina däck, därför tar
> jag det lungt och fint" Detta svar räknar jag
> med att kunna använda året runt, alltså inte
> bara för dubbdäck :-)

Eller så kör du helt sonika med dubb året runt, du kan ju skylla på oljespill, kaniner eller ankor.

inkörning nya dubbdäck
jesperC skrev:
> Börjar bli många dubbdäckstrådar nu,
> oroväckande. Hade hoppats vi skulle slippa
> vintern i år men dessa trådar pekar på
> motsatsen.
>
> //j

Mycket rönnbär i mälardalen så det blir en lång och hård vinter här.

inkörning nya dubbdäck
En snabb fråga om vinterdäck. Jag köpte ett par continental spike claw 240, och dom är körda kanske 15-20 mil, men inte på alltför mycket vinterväg, eftersom vädret inte kan bestämma sig. Man tar alltså cykeln till jobbet 21.30 i regn, slask och minusgrader, och i tron att det blir blixthalka av detta regn tar man alltså vinterhojen, men dagen efter är det bara blött, till slut börjar man undra hur mycket asfalt dubbarna tål?

Tillbaka
Topp