Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

Jag är på. Kan tänka mig att inte leta upp cyklar som är perfekta för vätternrundan.

Under själva loppet kan jag ansvara för att ropa "håll inte höger".

Kan man hänga på eller kanske det skall vara hänga av? Ok om man gör det tills döden skiljer oss åt? Vad som händer post morten vet jag dock inte. :)

Freddie L sa:
Eftersom jag har mångårig vana av att inte cykla ofta i klunga kan jag ta på mig att vara lite ledare/grindvakt sådär. Om inte någon annan känner att hen är sämre lämpad?
Problemet är bara att jag har en visselpipa, finns det någon här som kanske inte har en?
Bra tänkt där! Man kan inte vara nog försiktig. Kanske säkrast att utse någon död person till grindvakt? Annars har jag nog en trasig kvast i garaget som kanske kan tänka sig att ställa upp.

tuta sa:
Freddie L sa:
Eftersom jag har mångårig vana av att inte cykla ofta i klunga kan jag ta på mig att vara lite ledare/grindvakt sådär. Om inte någon annan känner att hen är sämre lämpad?
Problemet är bara att jag har en visselpipa, finns det någon här som kanske inte har en?
Bra tänkt där! Man kan inte vara nog försiktig. Kanske säkrast att utse någon död person till grindvakt? Annars har jag nog en trasig kvast i garaget som kanske kan tänka sig att ställa upp.

Har en sliten piassava i förrådet som nog misslyckas väl med att kvasta?!

Kanske tar på mig lite väl mycket nu men kan tänka mig att strunta i att köpa diskhandskar och sopsäckar som skydd mot det förmodade underkylda regnet. Självklart sträcker sig erbjudandet till hela gänget. Hojta till om det är någon som själv tänker strunta i det så slipper jag.

Oroväckande(?) nog närmar sig antalet inlägg i denna tråd antalet inlägg i tråden för de som ska cykla VR 2018.

Perfekt! Jag är på!

Vet att man inte får ha annons med men jag hoppas ni kan se mellan fingrarna för den goda saken: är det någon som inte är sugen på att köpa min racer jag inte har. DM:a inte. Kan fraktas i princip ingenstans.

Vi som satsar på super 23? och klara sig igenom alla kontroller inkl mat utan att någon upptäcker att man inte är anmäld?
Räknas det som att komma runt eller räknas det som VVVR?

Hur hårda är reglerna? Räcker det att lova att man inte köra Vätternrundan 2018? Eller måste man även lova att inte befinna sig i "Ödeshög eller motsvarande avfolkningsbygd en regnig, svinkall, juninatt." Jag kan nog fixa första kravet men andra kravet känns som komplett onåbart!

Ska inte denna gruppen oxå ha gemensam klädsel?
I kroschad plys för soffan...
lu.png

Efter att ha tagit mig oerhörda friheter med vilka som är anmälda till detta icke-lopp, har våran icke-klunga nu vuxit till över 20.

Hoxa, förresten, var inte det en albansk diktator? Fan vad ballt att vi redan dag ett fick en despot i gruppen.

Jag är så på. Har aldrig varit sugen på vätternrundan. Och nu får man värsta chansen att inte cykla den...

Jag kör inte...

Skulle absolut inte ha cyklat 2017. Men så fick jag en startplats nästa gratis... så jag misslyckades med att inte cykla, snål som jag är. Hjälp mig att inte cykla 2018.

Det börjar bli en ganska fin ickeklunga det här. Kan någon ta i uppgift att se till att vi inte använder de magiska orden "belgisk kedja"?

InlineOla sa:
Det börjar bli en ganska fin ickeklunga det här. Kan någon ta i uppgift att se till att vi inte använder de magiska orden "belgisk kedja"?
Fint av dig att använda ett noaord istället för det korrekta vätt***k***e.

gerrardsdobbar sa:
Edarion sa:
Varför detta anti-tänk?

Hellre då motreaktion enligt nedan
Dåre i nacka... "Förebild I nacka"
Cykelbanor Hall of shame... "Cykelbanors Hall of fame"
Varning för Erik Jonsson... "Grymt bra LBS"
Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte... "Snabba leveranser"

Finns så mycket negativt överallt att jag tycker man ska uppmuntra allt som väcker positivt engagemang... Varför gnälla när det inte behövs liksom?

Själv tycker jag vätternrundan är hur trevlig som helst och jag cyklade i en exemplarisk klunga i ett tempo där jag kunde njuta. Vad kan vara negativt med ett sånt lopp även om man inte tycker det är intressant att cykla rundan själv?

Tvillingtrådar är själva essensen av forumaktivitet.

Edit: Detta är absolut ingen Anti-VR-tråd. Däremot kan det utvecklas till en Anti-Ödeshögstråd.
Inte anti-Ödeshög, jag stannar äter och sover vid bordet där ett par ggr/år, typ veckan innan och efter VR.

Jag föreslår att vi genast startar en stödgrupp för Ödeshög, helst med insamling av medel till ett riktigt bra cykelställ utanför Rasta.
Får vi ihop tillräckligt kan vi säkert köpa loss ett eget Vip-bord och stolar med anatomiska dynor.
Ödeshög är ett av få 24/7 öppna ställen längs våra cykelvägar, ska ni gnälla så välj annan ort.
Hjo, vem behöver Hjo?

InlineOla sa:
Jag föreslår att ni satsar på malawiskt snörtrassel. Det är en utmärkt metod för att hålla sig borta från Motala och Ödeshög.

nieves sa:
gerrardsdobbar sa:
Edarion sa:
Varför detta anti-tänk?

Hellre då motreaktion enligt nedan
Dåre i nacka... "Förebild I nacka"
Cykelbanor Hall of shame... "Cykelbanors Hall of fame"
Varning för Erik Jonsson... "Grymt bra LBS"
Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte... "Snabba leveranser"

Finns så mycket negativt överallt att jag tycker man ska uppmuntra allt som väcker positivt engagemang... Varför gnälla när det inte behövs liksom?

Själv tycker jag vätternrundan är hur trevlig som helst och jag cyklade i en exemplarisk klunga i ett tempo där jag kunde njuta. Vad kan vara negativt med ett sånt lopp även om man inte tycker det är intressant att cykla rundan själv?

Tvillingtrådar är själva essensen av forumaktivitet.

Edit: Detta är absolut ingen Anti-VR-tråd. Däremot kan det utvecklas till en Anti-Ödeshögstråd.
Inte anti-Ödeshög, jag stannar äter och sover vid bordet där ett par ggr/år, typ veckan innan och efter VR.

Jag föreslår att vi genast startar en stödgrupp för Ödeshög, helst med insamling av medel till ett riktigt bra cykelställ utanför Rasta.
Får vi ihop tillräckligt kan vi säkert köpa loss ett eget Vip-bord och stolar med anatomiska dynor.
Ödeshög är ett av få 24/7 öppna ställen längs våra cykelvägar, ska ni gnälla så välj annan ort.
Hjo, vem behöver Hjo?

Ödeshög är ondskans högborg. Inget gott finns att hämta där. Hundar dör där. Varje år.

gerrardsdobbar sa:
Ska vi ha en icke-tröja bör snarare Kejsarens nya kläder vara mallen.
Borde inte målet vara att ha icke-cykelkläder, d.v.s. man täcker allt som cyklister visar och vice versa. Detta innebär täckning av armar från en bit nedanför axlarna ner till handleden, fingrarna från knogarna, benen mellan strax ovanför vristerna upp till en bit ovanför knäet samt området från hals upp till strax ovanför ögonbrynen. Resten är bart. Väderleken kan se förstås påverka lite.

GoranS sa:
gerrardsdobbar sa:
Borde inte målet vara att ha icke-cykelkläder, d.v.s. man täcker allt som cyklister visar och vice versa. Detta innebär täckning av armar från en bit nedanför axlarna ner till handleden, fingrarna från knogarna, benen mellan strax ovanför vristerna upp till en bit ovanför knäet samt området från hals upp till strax ovanför ögonbrynen. Resten är bart. Väderleken kan se förstås påverka lite.

Får köpa arm- och benvärmare...

GoranS sa:
gerrardsdobbar sa:

Att ha föreställningsförmåga är inte alltid till glädje... brrr...

MrBike sa:
GoranS sa:
gerrardsdobbar sa:

Får köpa arm- och benvärmare...
En liten kostnad för att icke-delta i ett så ärofyllt evenemang.

Ja vill absolut inte cykla så jag är Inte på.
Anmäler mig genast! eller inte då..

Om man dricker belgisk öl i 14 timmar så borde det vara ok ?

Det är ju lätt att bli stel när man inte kör ett sånt här lopp. Jag kan inte massera så den rollen tar jag på mig och ser till att alla drar på sig ryggskott och krampvad. De som är värst illa däran behöver Resorb och Magnesium. Det kan jag också se till att de inte får. Jag har skrivit i tråden och är därmed inte med.

Låt mig göra fullständigt klart att detta givetvis är 100% anti-Ödeshög.

Det enda gott som har kommit ur Ödeshög är tjejen på 20-nånting jordsnurr som streakade naken längs med vägen på min enda runda 2016. Det gav mig kraft att glömma bort hur hemskt Ödeshög är. I en minut eller så.

gerrardsdobbar sa:
Låt mig göra fullständigt klart att detta givetvis är 100% anti-Ödeshög.

Det enda gott som har kommit ur Ödeshög är tjejen på 20-nånting jordsnurr som streakade naken längs med vägen på min enda runda 2016. Det gav mig kraft att glömma bort hur hemskt Ödeshög är. I en minut eller så.

Bild på det eller så har det inte hänt. Snälla?

Vi borde så klart samlas på en pub så långt i från Ödeshög vi kan. och tillämpa belgiskt i krogkön. och på väg tillbaka till bordet.

Tillbaka
Topp