Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

GoranS sa:
Intressant - cykla-VR-tråden är 6 sidor, icke-cykla-VR-tråden är 10 sidor. Ett tecken på något?

Rätt naturligt, hur många av 7 miljarder människor cyklar VR och hur många gör det inte? Om något så borde det vara ännu vara ännu fler sidor i den här tråden.

Kupa sa:
GoranS sa:
Intressant - cykla-VR-tråden är 6 sidor, icke-cykla-VR-tråden är 10 sidor. Ett tecken på något?

Rätt naturligt, hur många av 7 miljarder människor cyklar VR och hur många gör det inte? Om något så borde det vara ännu vara ännu fler sidor i den här tråden.
Hm, nu är ju ganska få av de 7 miljarderna reggade på happy, så just den jämförelsen är nog inte helt relevant.

GoranS sa:
Kupa sa:
GoranS sa:

Hm, nu är ju ganska få av de 7 miljarderna reggade på happy, så just den jämförelsen är nog inte helt relevant.

Icke-happy är alltså den globala folkrörelsen. Några få motståndare och bakåtsträvare, i övrigt komplett.

plumse sa:
gabbeon sa:
GoranS sa:
gabbeon sa:
steen sa:
Anmäler mig. Kan vara skönt att inte köra VR.
Finns det nån soffgrupp man kan jojna...?

/steen

Jag siktar på rekord. Med en liggcykel borde man kunna icke-köra på sub 5 timmar. Särskilt om vi är två.
Liggtandem?

Project cieo

Pax för att ta platsen där det inte droppar rövsvett ner i ansiktet

Man tänker inte så mycket på det när man skalperas mot ett grusigt framdäck.

Hasse#7 sa:
plumse sa:
gabbeon sa:
GoranS sa:
gabbeon sa:
steen sa:

/steen

Jag siktar på rekord. Med en liggcykel borde man kunna icke-köra på sub 5 timmar. Särskilt om vi är två.
Liggtandem?

Project cieo

*asgarv*
Ölstinn och lättroad just nu ?

Vernersson sa:
Hasse#7 sa:
plumse sa:
gabbeon sa:
GoranS sa:
gabbeon sa:
steen sa:

/steen

Liggtandem?

Project cieo

*asgarv*

Bra att du blev glad. Explorer och päronsoda, två flaskor till festen? Nä, jag tar bara "Full & Go"!

Hasse#7 sa:
Vernersson sa:
Hasse#7 sa:
plumse sa:
gabbeon sa:
GoranS sa:
gabbeon sa:
steen sa:

/steen

Liggtandem?

Project cieo

*asgarv*

Bra att du blev glad. Explorer och päronsoda, två flaskor till festen? Nä, jag tar bara "Full & Go"!

Faktum är att jag är gammal nog att minnas sketchen ?✌️

Vernersson sa:

Man tänker inte så mycket på det när man skalperas mot ett grusigt framdäck.[/quote]

*asgarv*
Ölstinn och lättroad just nu ?[/quote]

Bra att du blev glad. Explorer och päronsoda, två flaskor till festen? Nä, jag tar bara "Full & Go"![/quote]

Faktum är att jag är gammal nog att minnas sketchen ?✌️[/quote]

+1

Woho, nu är det igång!

Hur många ska inte cykla Halvvättern imorgon? Jag cyklar inte Tjejvättern idag heller men det får jag inte göra ändå så det är inte så mycket att skryta om.

Jag som inte cyklade Tjejvättern idag kunde stå och se på hur SubXX missade banrekordet p.g.a. broöppning över strömmen inne i Motala.

I går cyklade jag inte MTB-Vättern och det var inget jobbigt alls.
Idag hade jag gärna inte cyklat tjej-Vättern men det fick jag inte.

Henrik_E sa:
Jag som inte cyklade Tjejvättern idag kunde stå och se på hur SubXX missade banrekordet p.g.a. broöppning över strömmen inne i Motala.

Vilken tur att det inte är en tävling.
Själv siktar jag på att inte cykla under 9 timmar.

Henrik_E sa:

Taskigt, vliken otur med tajmning. Vi som inte tar banrekord är annars nåt jag kan tänka mig som en kommande utmaning när jag är mer förberedd och redo.

Hasse#7 sa:
plumse sa:
gabbeon sa:
GoranS sa:
gabbeon sa:
steen sa:

/steen

Liggtandem?

Project cieo

Jag skulle nog oroa mig mer för bakdäckets inverkan på baken och närliggande kroppsdelar.

Statistik kan man alltid vrida och vända på, beroende på vilken bild/resultat man vill förmedla.
Över 23000 anmälda till året VR, hur många aktiva medlemmar har Happy?

PinHead sa:
Statistik kan man alltid vrida och vända på, beroende på vilken bild/resultat man vill förmedla.
Hur många är anmälda till att inte cykla VR och hur många av dessa har skrivit i denna tråd?

Jag siktar på SUB 6 (foot)!

6FootSubItalian.jpg

Senast ändrad:
GoranS sa:
PinHead sa:
Hur många är anmälda till att inte cykla VR och hur många av dessa har skrivit i denna tråd?

Precis även ett passivt ickecyklande är ett ställningstagande. De vet bara inte om det.

Ursäkta, jag har missat att inte anmäla mig till Vättern. Gruppen män-med-elcykel-på tjejvättern var dessutom redan ful-tecknad.
/David

Norrhoppan sa:
Jag tänker inte cykla runt någon jävla pöl när man kan roa sig kungligt i skogen kring Långviksmon och köra Tolvtjärnsloppet i helgen. Dessutom blir det gången där med en redig MTB ett RIKTIGT stigätarmonster från BMC. Mindre Vättern åt mera (cykel)folk! Däremot ska jag nöta lite asfalt på Ride of Hopes startsträcka Umeå å hem till Övik å det ÄR jag anmäld till!

Bara för att vara på det klara här - du kommer väl inte cükla RUNT någon tjärn?

Nu börjar det inte dra ihop sig. Jag har inte värmt upp med distanspass i år. Kommer jag inte att inte klara det då?

Norrhoppan sa:
hmm nä men(s)cykeln ska inte heller runda Siljan eller annan vattenansamling annat än ett lokalt vattenhål som serverar pissgul sportdryck med bubblor och skum - badskum så klart!

Bra! Jag tror att du kommer passa lika bra i vår grupp som en omväg runt Ödeshög.

Känns bra. Är ju inte långt kvar nu så jag är ganska säker på att jag kommer att klara att inte komma till start. Har varit lite nervöst senaste veckan.

Jaha-ja, då är det snart dags att inte köra VR. Känner mig laddad och väl förberedd, så det ska nog gå bra att inte köra.
Inte pumpat däcken, inte tvättat cykelkläderna, ingen sportdryck blandad, smutsiga glasögon och fint väder... vad kan man mer begära!?
Tror jag ska fira med ljummen lasange imorgon till lunch...
/steen

Sommarfest på jobbet ikväll men jag ska nog lyckas komma hem och däcka på soffan lagom till att de flesta startar. Har inte rört racern på två veckor så det känns ganska bra.

Jag har varit ute och randonnerat +ANNAT med målsättning att få så trasiga ben att en start blir omöjlig.

Jag fick ett erbjudande om start i sista stund, men med den hårda träningen i ryggen och stödet man har här var det inga problem att tacka nej.

Aj aj trillade nästan dit igår när vi tog en bilburen sväng runt en sjö, lyckligtvis i ett varmt land med lite alper ivägen mellan oss och den eländiga pölen tråden handlar om...

20180614_162626.jpg

Mycket kolhydratladd blir det också ???

Ikväll ska jag köra bil åt helt fel håll med helt fel cykel för VR lastad på cykelhållaren. I morgon kommer jag vara ute och plåta och tramsa runt lite på Leksands Non-BBQ Trail Party så det är helt uteslutet att jag kommer cykla runt någon sjö.

steen sa:
Jaha-ja, då är det snart dags att inte köra VR. Känner mig laddad och väl förberedd, så det ska nog gå bra att inte köra.
Inte pumpat däcken, inte tvättat cykelkläderna, ingen sportdryck blandad, smutsiga glasögon och fint väder... vad kan man mer begära!?
Tror jag ska fira med ljummen lasange imorgon till lunch...
/steen

Du har väl tillsett att kedjan är extra rostig också?

Tror inte jag fått någon starttid. Får man välja själv? Bara att hoppa in i en grupp som håller ens tempo?

Hur är det nu med salvan när man ickecyklar VR? Skall man ta den direkt när man ligger i soffan? Eller måste man vänta till Ickemedevi? Vem skall man inte ta ickesalva med?

Tillbaka
Topp