Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

Är det någon norrländskt? Längre söderut brukar vi koka jordnötssmöret i grädde. Då blir det lite av tårta på tårta med grädde till.
Vi har varken uppfunnit eld eller elektricitet här, så vi kan inte koka någonting alls. Vi stoppar helt sonika in en sked jordnötssmör i munnen, tar en stor klunk grädde och låter det ligga i munnen tills det bli kroppsvarmt innan vi sväljer.

Rimligt. Hans bostadsort gör det också tveksamt om man kan säga att han har ickecyklat Vätternrundan ens tidigare år. Han får nog ihop långt över 30 mil per år på vägar som inte ingår i ickebansträckningen till ickevättern.
Asch jag har själv rullat/drullat omkring på vägarna ffa Ödeshög-Husqvarna, vackert som ögat och en autopilotsväg till västkusten/ söderöver.

Hann med att softa runt i 4 olika soffor utan att lämna hemmet = nöjd.
Sen en lätt grillkväll i glada vänners lag för att fira.

Nu börjar jag återhämta mig efter att inte ha cyklat runt Vättern för 49:e året i rad. Jag är definitivt på för att inte köra nästa år också! När öppnar anmälan?

Jag är lite sugen på att cykla runt Vättern men det i så fall i egen regi utom tävlan och nog inte i år.

Hm... Vätternrundan det är något som klingar bekant med det namnet, måste ha hört det nån gång någon stans.
Är det månne någon av alla nya maträtter som dyker upp hela tiden?
Vätternröding som man grillar runt om?

Annars kunde någon kanske hitta på något cykellopp där man cyklar runt nån sjö, och såklart servera rundgrillad röding på kontrollerna?

Kollade till utesoffan i går. Hade tänkt att använda den till den här upplagan. Den var full av björklöv. Tror ni att jag kan få ordning på den till den här upplagan?
Värt att lämna in?
Eller behöver jag köpa en ny?

Kollade till utesoffan i går. Hade tänkt att använda den till den här upplagan. Den var full av björklöv. Tror ni att jag kan få ordning på den till den här upplagan?
Värt att lämna in?
n+1 gäller definitivt för soffor. Kan ju ha kommit en ny aeromodell med slimmade armstöd och förbättrad geometri. Jag funderade på kolfiberdynor. Men det är både dyrt och lite overkill för en motionär. Vet inte om kroppen håller för det.

Värt att lämna in?
Kommer ickecykla i en fåtölj i år.

Kan ju få oväntat besök,och sitter jag då och ickecyklar i soffan finns risk att besöket sätter sej bredvid mej i soffan.
Då kommer jag bli störd,kanske får ändra position och tappa fokus helt.

Siktar ju på en 10++ tim ickecykling inkl minimum 4 tim sömn,2 tim chipsintag helt ostört,då vill jag verkligen följa mitt upplägg utan "klungsittande" i soffan med personer som kräver uppmärksamhet och samtal.

Nää,jag kör solo i år!! ?

n+1 gäller definitivt för soffor. Kan ju ha kommit en ny aeromodell med slimmade armstöd och förbättrad geometri. Jag funderade på kolfiberdynor. Men det är både dyrt och lite overkill för en motionär. Vet inte om kroppen håller för det.
När det gäller dynorna var jag mer inne på fuktavvisande och lättstädade. Så att det jag dräller under "rundan" lätt kan städas bort.
Kanske ska kolla in kolfiberspårer.

Jag har intecyklat Vätternrundan sedan 1992, då jag föll för grupptrycket. Jag står emot bättre nu. Men hur ligger jag till då? Borde väl bli 30-års jubileum, eller blir det nästa år?
Jag har räknat noga nu och jubileet är 2023. Första året jag inte cyklade var alltså 1993. Det blir 30 år utan Vätternrunda!

Är det dags att anmäla sig till årets ickerunda? Om jag förstått rätt öppnade man under pandemin upp anmälan för många som normalt inte deltar. Kommer det bli strängare anmälningsregler i år? Jag som hoppade på det här under pandemin är också orolig för att det nu blir svårare/mindre socialt accepterat att få in de sofftimmar som behövs under våren.

Tror de som inte anmält sig tidigare år har företräde att inte anmäla sig detta år så tyvärr tror jag det bara är att cykla.

Är det dags att anmäla sig till årets ickerunda? Om jag förstått rätt öppnade man under pandemin upp anmälan för många som normalt inte deltar. Kommer det bli strängare anmälningsregler i år? Jag som hoppade på det här under pandemin är också orolig för att det nu blir svårare/mindre socialt accepterat att få in de sofftimmar som behövs under våren.
Icke då! Antalet soffplatser här är till skillnad mot girigbukarna i sjöloppet obegränsade.

Senast ändrad:
Jag har cyklat med och talat om för en nybörjare hur en VR teoretiskt kan gå till. Har misslyckats kapitalt, hon avstår Icke-VR för att göra något annat....

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp