Iron Maiden cykeltröja?

• Trådstartare Trådstartare BJS
  • Start datum Start datum

BJS

Aktiv medlem
Iron Maiden cykeltröja?
Hittar fan ingen hur jag än letar. Skulle vilja ha en svart "fear of the dark" jersy. Det HAR funnits, men mina google skills sviker mig. Någon som har något knep?

Iron Maiden cykeltröja?

Dock inte fear of...

Iron Maiden cykeltröja?
Visste inte att den kombinationen fanns!

Men när jag var ung (i Nederländerna) gick pojkarna som lyssnade på Iron Maiden fiska med spö i kanalen, inte cykla lvgyckel bredvid kanalen. Har tiderna förändrats?

Iron Maiden cykeltröja?
Visste inte att den kombinationen fanns!

Men när jag var ung (i Nederländerna) gick pojkarna som lyssnade på Iron Maiden fiska med spö i kanalen, inte cykla lvgyckel bredvid kanalen. Har tiderna förändrats?
Nja, eftersom det är halvsvårt att hitta tyder på att det inte är så vanligt. Men jag gillar iron maiden och gillar att cykla. Gillar också lite extroverta och småprovocerande cykelkläder ibland.

Iron Maiden cykeltröja?
Nja, eftersom det är halvsvårt att hitta tyder på att det inte är så vanligt. Men jag gillar iron maiden och gillar att cykla. Gillar också lite extroverta och småprovocerande cykelkläder ibland.

Undrade redan om fiskande pojkarna nu har midlifecrisis och köper lvgcykel. Men du cyklade kanske redan när du var ung.

Iron Maiden cykeltröja?

PS det gjorde mig att tänka på Metallica vs Iron Maiden, som var eviga diskussionen mellan några pojkarna när jag var ung. Min son tycker mer om gamla Metallica (Master of Puppets) än Iron Maiden. Visade honom Iron Maiden tröjan, men han var inte intresserad. Tror dock att han är för ung för denna graphics.

Iron Maiden cykeltröja?
PS det gjorde mig att tänka på Metallica vs Iron Maiden, som var eviga diskussionen mellan några pojkarna när jag var ung. Min son tycker mer om gamla Metallica (Master of Puppets) än Iron Maiden. Visade honom Iron Maiden tröjan, men han var inte intresserad. Tror dock att han är för ung för denna graphics.
Sonen (snart 18) gillar Iron Maiden. De är ju bra ju! Vem minns inte när powerslave släptes? Det var ju knasbra då! Och håller än!

Iron Maiden cykeltröja?
Jag spelade ”The Trooper” för mina historiaelever i förra veckan när vi hade genomgång av Krimkriget. Jag tycker egentligen att ”heavy metal” är totalt ointressant, men det är något härligt med Iron Maiden. De är så söta på nåt sätt, och det är så roliga texter. Harris har suttit med ett lexikon och bara kopierat information om Alexander den Store och en massa andra.

Senast redigerad av en moderator:
Iron Maiden cykeltröja?
Jag spelade ”The Trooper” för mina historiaelever i förra veckan när vi hade genomgång av Krimkriget. Jag tycker egentligen att s k ”heavy metal” är totalt ointressant, men det är något härligt med Iron Maiden. De är så söta på nåt sätt, och det är så roliga texter. Harris har suttit med ett lexikon och bara kopierat information om Alexander den Store och en massa andra.
Skandal! FN borde införa ett kontrollorgan för att se till att populärmusikaliska texter genomgår granskning av personer som har gedigen kunskap inom ämnesområdet så att sånt ofog stävjas.

Iron Maiden cykeltröja?
Skandal! FN borde införa ett kontrollorgan för att se till att populärmusikaliska texter genomgår granskning av personer som har gedigen kunskap inom ämnesområdet så att sånt ofog stävjas.
Varför? Steve Harris sägs ju ha ett ordentligt bildningskomplex och i princip alla texter är historiskt korrekta. Det är därför de är så roliga. Det känns precis som att han suttit på bibban och plockat ut fakta ur någon bok. Jag tycker att det är gulligt att tänka sig att han sitter i nån hörna med sitt långa hår och läser och antecknar, och så står basen i ett soft case lutad mot fåtöljen.

För att vara lite public service-korrekt och inte bara göra reklam för Maiden vill jag tillägga att det finns andra som ägnar sig åt historisk rock.

Senast redigerad av en moderator:
Iron Maiden cykeltröja?
Varför? Steve Harris sägs ju ha ett ordentligt bildningskomplex och i princip alla texter är historiskt korrekta. Det är därför de är så roliga. Det känns precis som att han suttit på bibban och plockat ut fakta ur någon bok. Jag tycker att det är gulligt att tänka sig att han sitter i nån hörna med sitt långa hår och läser och antecknar, och så står basen i ett soft case lutad mot fåtöljen.

För att vara lite public service-korrekt och inte bara göra reklam för Maiden vill jag tillägga att det finns andra som ägnar sig åt historisk rock.
Ah, misstolkade dig och trodde att du att du menade att han okritiskt kopierade fakta ur något gammalt lexikon medan modernare historieforskning omkullkastat det som kanske inte helt korrekt.

/den historiskt obildade maiden-novisen

Iron Maiden cykeltröja?

Inte riktigt cykling, men går säkert att svettas lite i

Iron Maiden cykeltröja?

"This film should be played loud!"

Iron Maiden cykeltröja?

Tillbaka
Topp