Isaberg

Isaberg
Gissar att xc-lederna är undantagna. Svårt att kontrollera endast Pelikanen oxå, dom får väl sätta ngn gräns/regler för allt uppe i backen.

Pratade för övrigt med stigbyggarchefen i helgen. Han sa bland annat att en ny 30-meters bro har byggts på Pelikanen för att göra plats för en permanent DH-bana som kommer att gå under bron.

Den DH-bana som använts i SM har tidigare varit tillfällig och har stängts av efter tävlingshelgen. Men nu kommer den alltså vara tillgänglig för allmänheten. Kommer inte ihåg när den skulle vara klar dock men något säger mig att jag är för feg för att köra den... Jag tycker om mina nyckelben som dom är.
Svart korsar ju pelikanen permanent så frågan är om det ändå inte är den de menar.

XC är undantaget men inte grönt och blått utförs. Blått tycker jag inte finns någon anledning men möjligen pelikanen.

Isaberg
Om det är den sträckning som användes senast så gick den på delar av Örnen och No Mercy. Det är inte okej att de två lederna korsar Pelikanen så en lösning är förstås bra. Men då undrar man ju om det innebär att Örnen och No Mercy delvis försvinner, eller om det blir förgreningar/korsningar så att det går att åka Örnen, No Mercy och SM-banan? Hoppas på det senare.

Isaberg
Om det är den sträckning som användes senast så gick den på delar av Örnen och No Mercy. Det är inte okej att de två lederna korsar Pelikanen så en lösning är förstås bra. Men då undrar man ju om det innebär att Örnen och No Mercy delvis försvinner, eller om det blir förgreningar/korsningar så att det går att åka Örnen, No Mercy och SM-banan? Hoppas på det senare.
Oklart men första maj ska jag åka dit o inspektera i varje fall.

Minns inte exakt vad han sa men jag tror DH-SM ska gå i september i Isaberg och kanske var det först då som leden kommer öppnas formellt. Är osäker... Han nämnde att dom inte bara kan öppna nya leder utan planering eftersom det måste tryckas ledkartor i mängder o skyltar o så, så öppning i september låter kanske rimligt så blir det nya ledkartor till 2027.

Tillbaka
Topp