Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
danierik sa:Ska köpa cykel till sonen. Tittar på lite olika men frog och islabikes är väldigt lätta.
Islabikes cnoc 16 eller frog 48.
Finns det bättre alternativ?
Principia sa:Vi har haft en Isla och en Frog, dock inte i samma storlek. Frogen som är en 62 är jag inte så nöjd med. Något är skumt med geometrin verkar det som. Tror den är för lång.
Principia sa:Vi har haft en Isla och en Frog, dock inte i samma storlek. Frogen som är en 62 är jag inte så nöjd med. Något är skumt med geometrin verkar det som. Tror den är för lång.
trailbiker sa:Köpte Frog till grabben, geon passade inte honom, bytte till en Scott Scale 20" istället.
nikasp sa:Hur knepigt är det att köpa Isla, var köper man och är det bara grenmått man behöver? Födelsedag om 5 veckor.
nikasp sa:Vi har Cykloteket 2 km bort så Frog lockar av den anledningen. Hur knepigt är det att köpa Isla, var köper man och är det bara grenmått man behöver? Födelsedag om 5 veckor.
nikasp sa:Hur knepigt är det att köpa Isla.
glitch sa:Har en Cnoc 16 till grabben som han fick på 4 årsdagen. Grym cykel! Han älskar den. Upplever inte lacken som dålig utan tvärtom.
nikasp sa:glitch sa:Har en Cnoc 16 till grabben som han fick på 4 årsdagen. Grym cykel! Han älskar den. Upplever inte lacken som dålig utan tvärtom.
Minns du hans mått? Vår tjej är 100 cm lång och grenmått 43 cm. Borde bli en Cnoc 14 Large med de måtten (min height 98 och gren 38-48) medan Cnoc 16 är (42-52 resp 104 cm). Kanske trist med en liiiite för stor hoj när man ska försöka lära sig cykla med pedaler?
robwrnr sa:nikasp sa:glitch sa:Har en Cnoc 16 till grabben som han fick på 4 årsdagen. Grym cykel! Han älskar den. Upplever inte lacken som dålig utan tvärtom.
Minns du hans mått? Vår tjej är 100 cm lång och grenmått 43 cm. Borde bli en Cnoc 14 Large med de måtten (min height 98 och gren 38-48) medan Cnoc 16 är (42-52 resp 104 cm). Kanske trist med en liiiite för stor hoj när man ska försöka lära sig cykla med pedaler?
Jag sitter i samma sits som dig och är också osäker på storlek. Dottern är ca 102 cm med ett innermått på 42-43 cm. Jag är nog inne på 16-tummaren men vill ju som du, inte köpa för stor cykel.
glitch sa:robwrnr sa:nikasp sa:glitch sa:Har en Cnoc 16 till grabben som han fick på 4 årsdagen. Grym cykel! Han älskar den. Upplever inte lacken som dålig utan tvärtom.
Jag sitter i samma sits som dig och är också osäker på storlek. Dottern är ca 102 cm med ett innermått på 42-43 cm. Jag är nog inne på 16-tummaren men vill ju som du, inte köpa för stor cykel.
Han var däromkring. Kanske 102 eller så. Grenmåttet var något mindre än rekommenderat för cnoc16 men jag ville skaffa en cnoc 14 som direkt skulle bli urvuxen så jag hade rekommenderat cnoc 16 för att kunna ha den längre. Med sadeln i botten och styrer bakåt svept tror jag det kommer funka bra för er.
glitch sa:Grattis! Ni kommer bli nöjda.
Folk är inte kloka :) De har heller inte koll på andrahandsvärdet på en schysst barnhoj!nikasp sa:Då var order lagd. Köpte faktiskt stöd även fast mamma eller pappa hellre skulle dö än ha stöd på någon cykel. 3800 lite drygt för en Cnoc 16. Folk som inte räknar sig som cyklister lär tycka att man är galen som lägger de pengarna på en barncykel :)
mkallstrom sa:Det kan ju också vara att det inte är så lätt att stå och cykla i början. Min dotter hade som sagt mycket lättare att stå och cykla på sin Frog 48 jämfört med en kortare Biltema-cykel där hon hade dåligt med utrymme och fick tyngdpunkten alldeles för långt fram.
nikasp sa:Då var order lagd. Köpte faktiskt stöd även fast mamma eller pappa hellre skulle dö än ha stöd på någon cykel. 3800 lite drygt för en Cnoc 16. Folk som inte räknar sig som cyklister lär tycka att man är galen som lägger de pengarna på en barncykel :)