Islabikes vs frog

Islabikes vs frog
Amanda87 sa:
nikasp sa:
Då var order lagd. Köpte faktiskt stöd även fast mamma eller pappa hellre skulle dö än ha stöd på någon cykel. 3800 lite drygt för en Cnoc 16. Folk som inte räknar sig som cyklister lär tycka att man är galen som lägger de pengarna på en barncykel :)

Hej!
Jag hoppar in här, har ni fått hem cykeln? Är ni nöjda? Passar bra?

Min dotter fyllde 3 år för två veckor sedan och tjatar öronen ur oss om att hon vill ha en cykel med trampor. Hon är 102cm och grenmåttet är 42cm. Så lutar ju mot en 16”.
Frågan är om hon är för ung?...hon fixar balanscykel så som ett barn bör, antar jag. Hon har haft balanscykeln i ett år.
Tycker den är tråkig och sneglar på de äldre med trampor på sina.
Lillasyster kommer få ärva cykeln när det är dags så även om cykeln kostar så tror vi det blir värt det. Vi föräldrar gillar att cykla med, racer, även om vi är amatörer :)

Hej! Jag har haft så mycket jobb och privat så fen står i lådan i garaget än... ska plocka fram den senast lördag i alla fall. Er dotter är ju längre än vår så måttmässigt borde det ju stämma. Återkommer med mer info senare!

Islabikes vs frog
Amanda87 sa:
nikasp sa:
Då var order lagd. Köpte faktiskt stöd även fast mamma eller pappa hellre skulle dö än ha stöd på någon cykel. 3800 lite drygt för en Cnoc 16. Folk som inte räknar sig som cyklister lär tycka att man är galen som lägger de pengarna på en barncykel :)

Hej!
Jag hoppar in här, har ni fått hem cykeln? Är ni nöjda? Passar bra?

Min dotter fyllde 3 år för två veckor sedan och tjatar öronen ur oss om att hon vill ha en cykel med trampor. Hon är 102cm och grenmåttet är 42cm. Så lutar ju mot en 16”.
Frågan är om hon är för ung?...hon fixar balanscykel så som ett barn bör, antar jag. Hon har haft balanscykeln i ett år.
Tycker den är tråkig och sneglar på de äldre med trampor på sina.
Lillasyster kommer få ärva cykeln när det är dags så även om cykeln kostar så tror vi det blir värt det. Vi föräldrar gillar att cykla med, racer, även om vi är amatörer :)

Dottern är nöjd med sin Cnoc 16 hon fick den ifjol när hon var 4, det enda jag kan invända mot är att jag tycker att den är lite för högt växlad. Den går lätt och fort på bra underlag, men den blir lite för tung att trampa då man hamnar mer offroad. Jag satte på lite grövre däck på den i höstas när hon var på MTB skola.

Islabikes vs frog
Någon kommer att bli nöjd om två veckor. Väldigt fin finish och allt inkl bromsar och handtag känns som på en vuxencykel. Farsan är väldigt nöjd i alla fall. Bara att pumpa däck och vrida på styret och köra. Återkommer med recension senare.

2CF55813-BC4B-4627-ABE5-A52E3F0C4EEA.jpeg

Islabikes vs frog
Vår tjej cyklar på en CNOC 16 sen strax efter 3 fyllda och hon är runt 100cm lång och det funkar bra. Nu är hon dryga 3,5 och skällde på mamma idag, när hon försökte hjälpa henne i skogen. Släpp mamma, kan själv!! ??

Islabikes vs frog
Vi köpte en begagnad cnock 16. Hon fick testa den igår, cyklade sina första meter helt själv efter en timme (!!!). Balanscykeln som hon haft i ett år har verkligen hjälpt ihop med att hon lärt sig trampa på en 3-hjuling.
Så kul att se att hon kan. 3 år och 2 mån. Hon vill bara ut och öva hela tiden :) Så nöjd med cykeln, både hon och vi!

Islabikes vs frog
Vår lilltjej är också väldigt nöjd. Gick grymt bra ute på landet på grusväg men klart sämre på asfalt hemma så bara att nöta på. Märks stor fördel av att ha kört springcykel.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp