It's a chooper baby

It's a chooper baby
Cool cykel, man slipper det där oväsendet de motoriserade diton har för sig - en sak jag inte saknar med sommaren.

En kul anekdot angående citatet, i den norska översättningen fick översättaren frispel;

"Det er ingen motorsykkel, det er et helikopter."

:)

It's a chooper baby
Menar du MC-Donalds eller Big Twins? :)

Trampa och ta en fika på Café Engel, trampa till Big Twins garageport, käckt fälla ned stödet och resa sig med prasslande läder, hänga pottan på ryggbågen och sen gå och ta en läsk på cafét.

It's a chooper baby
Tnt: "man slipper det där oväsendet de motoriserade diton har för sig - en sak jag inte saknar med sommaren"

Är du galen? Det är ju det skönaste ljud som finns... härliga raka pipor med tordonvrål rätt ut i sommarnatten. Finns inget bättre.

It's a chooper baby
Jag hyr ett par garage på andra våningen i en större garagebyggnad i betong. Lite längre in på samma våningsplan håller några knuttar till med sina gamla HDs och annat. Det blir ett jäkla liv så fort de ska in eller ut, hela byggnaden skakar mer eller mindre och putsen faller ner på biltaken i mitt garage. Finns det nåt värre än en högljudda bågar som pruttar runt och för ett jävla liv? :)

Visst låter det fränt, men inte när man tvingas höra det när man vill ha lugn och ro.

It's a chooper baby
Har aldrig förstått charmen med att betala dyra pengar för en motorcykel med motor som är så dåligt byggd att den inte ens klarar av att gå jämnt på tomgång:-)

ha det
Jan

It's a chooper baby
Det löjligaste som finns är gubbar som sätter på "trimavgassystem" på sina Yamaha Dragstar och Suzuki Intruders.
HD-wannabes fast de har inte råd.
Det var typ coolt när man var 15 år och det lät om moppen, men håller man på när man är 50+ så är det bara patetiskt.

Som cyklist är det inte så skönt för öronen att bli omkörd av dessa gubbmoppar. Speciellt inte i början på en backe när de "tar sats" och gasar på.

/Anders

It's a chooper baby
Men vet du varför en HD har en sådan tomgång som den har? Eftersom Cylindrarna står i 45 graders vinkel så blir det just det ljudet. Typiskt en sådan sak som kan vara bra att veta :)

It's a chooper baby
Ok nu vet jag varför tomgången är som den är på en HD

tänk än en gång lärde man sig nå nytt på HappyMTB:-)

Men det gör ju inte HD´n bättre att man vet varför den är dålig.:-)
det låter fortfarande för dj---gt

ha det
Jan

It's a chooper baby
Ljudet från en HD är väl en sak,
men är det fler än jag som har blivit så gott som hörselskadade av en Guldvinge?

Inte av motorljudet utan av den extremt högljudda stereon dånande schlagermusik!

Detta har hänt flera ggr de senaste åren när jag har cyklat på smala slingrande asfalvägar. Och pga av den stora 'kåpan' framtill på Guldvingarna hörs det ingenting innan den har passerat.

Det är väl miljöförstöring om något.

Tempolopp brukar många cykla med öronproppar, det är kanske dags för det på alla rundor!

/Håkan

It's a chooper baby
Rippa skrev:

> Tnt: "man slipper det där oväsendet de motoriserade diton har
> för sig - en sak jag inte saknar med sommaren"
>
> Är du galen? Det är ju det skönaste ljud som finns... härliga
> raka pipor med tordonvrål rätt ut i sommarnatten. Finns inget
> bättre.

Det är de enda fordon som lyckas penterar sig in i sovrummet i sommarnatten och förstöra sömnen (bortsett från grannarnas frenetiska stånkande).

Tacka vet jag en fyrtakt enduro på låga varv som lätt och ledigt letar sig fram i skogen. Om man nu *måste* ha motor på :)

Det nedannämnda cafét har sin uteservering ovanför Big Twins garage. Det går inte att föra en diskusion när de kommer eller åker. Bah!

It's a chooper baby
Hellre en långslagig trimmad odämpad HD, än en hayabusa som ylar...
Och dom som säger att man inte kan åka fort på HD ljuger...

Tillbaka
Topp