Jenny Rissveds och Scott går skilda vägar.

Jilster

Aktiv medlem
Shit va tråkigt men tydligen Jennys val.....

We haven't heard much from Jenny Rissveds in a while...this must be why!

Jenny has released the following statement regarding her withdrawal from the Scott Sram race team: ”I am very thankful for the years I have had with Thomas and the SCOTT-SRAM Team. They have provided me with unique and vital support. Without Thomas and the team, I would have never done what I have been able to do on the bike over the last few years. I also want to thank SCOTT Sports for their un-wavering support and belief in me, especially throughout the last year. I would love to stay a part of the team but to be part of a team you need to contribute and unfortunately, I am simply not able to do so at the moment. It hasn’t been an easy decision, but I am convinced this is for the best for all parties involved and that this will provide me with the best conditions for coming back, better and stronger than ever.”

Senast ändrad:
Inte helt oväntat kan ja tycka. Hoppas hon får ordning på allt i sitt liv och gör comeback, trots allt finns det inget viktigare än sig egna hälsa!

Som tur är finns det fler att hålla ögonen på i världscupen - Ida Jansson som nu är sponsrad av Red Bull.

jockepocke sa:
Inte helt oväntat kan ja tycka. Hoppas hon får ordning på allt i sitt liv och gör comeback, trots allt finns det inget viktigare än sig egna hälsa!

Som tur är finns det fler att hålla ögonen på i världscupen - Ida Jansson som nu är sponsrad av Red Bull.

Ida Jansson är även del av Specialized Factory Team nu!

Tråkigt. Men förståeligt. Intressant också att de saker som nämns som utlösande faktorer var dödsfallen inom familjen och debaclet med SCF.

marr sa:
Konkret sa:
marr sa:
Enduro Fredrik sa:
Kan någon förklara lite kort vad som hände mellan Jenny och SCF?

Jenny var inte i form och behövde en bra ursäkt för inte behöva köra vm.

Vad i helvete?
Bruka allvar!

Vadå? Alla andra har sin egen teori och vet allt om vad som hände. Jag vet jag också :)

Jag har också en teori, men efter domen mot Ulf Karlsson så har rättsystemet sagt att man inte skall spekulera offentligt om atleters form, status, bakgrund, utveckling eller sportmannaskap. Därför kan man bara kommentera nyheter med ett aha!

Bengt-re sa:
marr sa:
Konkret sa:
marr sa:
Enduro Fredrik sa:

Vad i helvete?
Bruka allvar!

Vadå? Alla andra har sin egen teori och vet allt om vad som hände. Jag vet jag också :)

Jag har också en teori, men efter domen mot Ulf Karlsson så har rättsystemet sagt att man inte skall spekulera offentligt om atleters form, status, bakgrund, utveckling eller sportmannaskap. Därför kan man bara kommentera nyheter med ett aha!

Hon lägger allt annat åt sidan för att på heltid satsa på att bli styrelseledamot i SCF.

Enduro Fredrik sa:

SCF satt i sandlådan och Jenny hade fullt upp med sin karriär och sälja in mtb till ALLA, tonårstjejer, barn, tjejer mellan 3-99år, män, likt ingen annan gjort tidigare. Då fick några gubbar i SCF mindervärdeskomplex och började gråta när Jenny inte brydde sig om vilket fint luftkontrakt de bakat och började trakassera henne så att all hennes energi gick till konflikten och till slut fick henne att sluta cykla.

Svenska idrottsförbund har alltid varit tröga, trista och haft en attityd som liknar "vet bäst"

Ta Bruch som ett annat exempel.

Ganska logiskt att hon inte har energin att satsa 110% som krävs efter hennes utmattningskollaps .
Tror hennes karriär har nått en kulmen när det gäller elitsatsning på högsta nivå.
Varken SCF eller någon annans fel mer än att hon är offer för en prestationskultur,

konscious sa:
Ganska logiskt att hon inte har energin att satsa 110% som krävs efter hennes utmattningskollaps .
Tror hennes karriär har nått en kulmen när det gäller elitsatsning på högsta nivå.
Varken SCF eller någon annans fel mer än att hon är offer för en prestationskultur,

Tror nog att det är mer än bara det. Det är inte en motgång som skapat detta.
Trist när svenska idrottare inte får den uppbackning och stöd som krävs.

Vi får hoppas på att hon om några månader känner sig så stark att hon vill börja tävla igen för att det är kul. Hon kanske kör några enduro tävlingar, några lokala xc race ( hoppas Alexandra engen dyker upp så hon får lite motstånd). Till 2019 är hon sugen att prova några internationella tävlingar där går det så bra att hon vill fortsätta. Till 2020 har hon samlat tillräckligt med uci-poäng så både hon och Ida Jansson kan tävla i OS.

?

Cinder2i40 sa:
Vi får hoppas på att hon om några månader känner sig så stark att hon vill börja tävla igen för att det är kul. Hon kanske kör några enduro tävlingar, några lokala xc race ( hoppas Alexandra engen dyker upp så hon får lite motstånd). Till 2019 är hon sugen att prova några internationella tävlingar där går det så bra att hon vill fortsätta. Till 2020 har hon samlat tillräckligt med uci-poäng så både hon och Ida Jansson kan tävla i OS.

?

Att hoppas på Alexandra är nog dömt att leda till besvikelse...iaf när det gäller att tampas med Jenny på tävlingsbanorna.

Konkret sa:
Cinder2i40 sa:
RockyM sa:
Till 2020 behöver JR inte samla uci-poäng, då har ungdomssatsningen med poc redan gett resultat!

Att jag inte tänkte på det. Ska Elisabeth Höglund leda satsningen eller ska hon vara med?

Hur många vm har du ställt upp i?
Kasta paj någon annanstans.

Varför är taggarna rakt ut i denna fråga...?

Tråkigt att både Engen och Rissveds har "gått in i väggen". Vi får heja på de andra talangerna nu :)

NickPick sa:
Konkret sa:
Cinder2i40 sa:
RockyM sa:
Till 2020 behöver JR inte samla uci-poäng, då har ungdomssatsningen med poc redan gett resultat!

Att jag inte tänkte på det. Ska Elisabeth Höglund leda satsningen eller ska hon vara med?

Tråkigt att både Engen och Rissveds har "gått in i väggen". Vi får heja på de andra talangerna nu :)

Tycker bara det är fåntrattig att smutskasta EHs namn. Hon har antagligen cyklat och vunnit mer än dom flests på happy men ändå är hon inte värd vatten av vissa.

Sveriges trevligaste cykelforum!
Lex vardagsrum!

Bruka allvar happy!

Konkret sa:
NickPick sa:
Konkret sa:
Cinder2i40 sa:
RockyM sa:

Tycker bara det är fåntrattig att smutskasta EHs namn. Hon har antagligen cyklat och vunnit mer än dom flests på happy men ändå är hon inte värd vatten av vissa.

Lex vardagsrum!

Bruka allvar happy!

Bara för att man har cyklat VM behöver man väl inte vare ett stjärnskott på jämställdhet.

Bara för att man inte har cyklat VM så fråntas man inte rätten att tycka till om det.

Bruka allvar!

Stalle

Jag slutar aldrig att hoppas! Jag vill se både Jenny och Alexandra tävla igen. I Alexandras fall är det inte troligt att det kommer vara på en internationell nivå. Har ingen betydelse om dom är utbrända eller inte dom cyklar ifrån 99,9% av happys medlemmar oavsett.

Kung Stalle sa:
Konkret sa:
NickPick sa:
Konkret sa:
Cinder2i40 sa:
RockyM sa:

Lex vardagsrum!

Bruka allvar happy!

Bara för att man har cyklat VM behöver man väl inte vare ett stjärnskott på jämställdhet.

Bara för att man inte har cyklat VM så fråntas man inte rätten att tycka till om det.

Bruka allvar!

Stalle

Man får gärna tycka saker men nedvärderande inlägg om specifika personer är väl inte okej i det heliga lex vardagsrum om jag inte missminner mig.

Jag har inga problem med att tala fritt. Men hade jag skrivit det jag hade velat till cinder hade det blivit ett jävla liv.

Fakta kvarstår, EH har vunnit och sporrat fler kvinnor än vad dom flesta personerna hsr gjort här inne som bara "tycker" och trycker like på metoo inlägg.

Bruka allvar.

Konkret sa:
Kung Stalle sa:
Konkret sa:
NickPick sa:
Konkret sa:
Cinder2i40 sa:
RockyM sa:

Lex vardagsrum!

Bruka allvar happy!

Bruka allvar!

Stalle

Man får gärna tycka saker men nedvärderande inlägg om specifika personer är väl inte okej i det heliga lex vardagsrum om jag inte missminner mig.

Jag har inga problem med att tala fritt. Men hade jag skrivit det jag hade velat till cinder hade det blivit ett jävla liv.

Fakta kvarstår, EH har vunnit och sporrat fler kvinnor än vad dom flesta personerna hsr gjort här inne som bara "tycker" och trycker like på metoo inlägg.

Bruka allvar.

Ska förbundets ungdomssatsning ha någon som helst chans att lyckas till 2020 är EH rätt kvinna till jobbet. Nu ska jag se om jag kan hitta henne på strava.

Sen när blev EH happys jäkla skyddshelgon? Hur relevant är hennes idrottssatsning idag för övrigt, det är ju inte precis som om hon är nån stenmark som alla, även vi som inte såg honom tävla, vet vem det är och vad denne gjort. För mig har hon alltid varit en journalist med galet ful frisyr och inget annat, hade ingen aning att hon så mycket som suttit på en cykel förrän nu.

Hon var säkert duktig, inspirerade säkert många men nu är hon väl mest nån gammal föredetting som avundsjukt ser sig om i detta hav av metoo-upprop och undrar varför ingen tar på henne.

Och sen när får man inte häckla nån random kändis i någons vardagsrum? Vilket sjukt trist vardagsrum i sådana fall...

Alltså inte för att vara okänslig, men kan inte vuxna människor hantera att deras mor/farföräldrar går bort utan att deras karriärer kollapsar?

marr sa:
Konkret sa:
marr sa:
Enduro Fredrik sa:

Vad i helvete?
Bruka allvar!

+1 inte helt omöjlig spekulation Marr. Jag är med dig där.

Jilster sa:
marr sa:
Konkret sa:
marr sa:
Enduro Fredrik sa:

Vad i helvete?
Bruka allvar!

+1 inte helt omöjlig spekulation Marr. Jag är med dig där.

+1

Palle Kuling sa:
mikaeljc sa:
Alltså inte för att vara okänslig, men kan inte vuxna människor hantera att deras mor/farföräldrar går bort utan att deras karriärer kollapsar?

det kanske är lite skillnad om man är 30 årig konsult och inte 23 bast och tävlar på OS nivå

Förlåt, tänkte inte på att människor som tävlar i OS är känsligare än oss i pöbeln.

mikaeljc sa:

Har du någon aning om vad som hänt i hennes liv förutom att mor/farföräldrar dött?

mikaeljc sa:
Palle Kuling sa:
mikaeljc sa:

det kanske är lite skillnad om man är 30 årig konsult och inte 23 bast och tävlar på OS nivå

Förlåt, tänkte inte på att människor som tävlar i OS är känsligare än oss i pöbeln.

SKÄMTAR DU MED MIG?!?! Hur kan du ens yttra dig på ett sånt sätt? Är du helt känslolös?? Vet du vad dom betytt för henne, vet du om det är de första dödsfallen inom familjen hon varit med om?? Usch!!! Alla får yttra sina tankar och idéer, men fy fan...

Tillbaka
Topp