DarthVidar
Aktiv medlem
Jenny Rissveds och Scott går skilda vägar.
Värst vad alla är lättkränkta kring Rissveds...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Enduro Fredrik sa:mikaeljc sa:Palle Kuling sa:mikaeljc sa:Alltså inte för att vara okänslig, men kan inte vuxna människor hantera att deras mor/farföräldrar går bort utan att deras karriärer kollapsar?
det kanske är lite skillnad om man är 30 årig konsult och inte 23 bast och tävlar på OS nivå
Förlåt, tänkte inte på att människor som tävlar i OS är känsligare än oss i pöbeln.
SKÄMTAR DU MED MIG?!?! Hur kan du ens yttra dig på ett sånt sätt? Är du helt känslolös?? Vet du vad dom betytt för henne, vet du om det är de första dödsfallen inom familjen hon varit med om?? Usch!!! Alla får yttra sina tankar och idéer, men fy fan...
Min bild är ungefär följande:Enduro Fredrik sa:Kan någon förklara lite kort vad som hände mellan Jenny och SCF?
åberg sa:Min bild är ungefär följande:Enduro Fredrik sa:Kan någon förklara lite kort vad som hände mellan Jenny och SCF?
UCI:s regler har sedan länge tillåtit nationella förbund skriva sponsorkontrakt som föreskriver vilken utrustning deras landslagsåkare ska använda. Praxis har dock varit att inte nyttja den möjligheten dvs att åkarna har kunnat använda sina egna sponsorers utrustning även på landslagsuppdrag. Jenny hade befintligt avtal med sponsor(er) när SCF kom på att det fanns pengar att göra och skrev avtal med andra sponsorer om utrustning. Om Jenny då hade kört landslagsuppdrag skulle det resulterat i brott mot det ena eller det andra kontraktet. Avdelningen för dålig stämning liksom.
Om kartan (UCI-regelverket) och verkligheten (praxis och cyklisternas befintliga kontrakt) inte stämmer överens kan det vara bra att ha nån sorts övergångsperiod under vilken man bygger om verkligheten så att den stämmer med kartan. Typ "om x år kommer ni inte få skriva egna kontrakt för sponsring under landslagsuppdrag så när era befintliga kontrakt löpt ut kan ni väl låta bli att förnya, mm'key?"
Jag vet inte hur långt i förväg berörda cyklister informerades.
mikaeljc sa:Enduro Fredrik sa:mikaeljc sa:Palle Kuling sa:mikaeljc sa:Alltså inte för att vara okänslig, men kan inte vuxna människor hantera att deras mor/farföräldrar går bort utan att deras karriärer kollapsar?
det kanske är lite skillnad om man är 30 årig konsult och inte 23 bast och tävlar på OS nivå
Förlåt, tänkte inte på att människor som tävlar i OS är känsligare än oss i pöbeln.
SKÄMTAR DU MED MIG?!?! Hur kan du ens yttra dig på ett sånt sätt? Är du helt känslolös?? Vet du vad dom betytt för henne, vet du om det är de första dödsfallen inom familjen hon varit med om?? Usch!!! Alla får yttra sina tankar och idéer, men fy fan...
Självklart vet jag inte det. Det är därför jag blir så konfunderad. Majoriteten av alla 23-åringar har mist minst en mor/farförälder. Själv hade jag inga kvar i den åldern.
Det är nog ingen fackla utan bara en bra sammanfattning av vad det står mellan radernamarr sa:Kastar in nästa fackla.
Hon fick sparken, för att hon inte cyklar längre? Scott vill nog gärna tjäna pengar, inte bedriva välgörenhet.
emmer sa:Det är nog ingen fackla utan bara en bra sammanfattning av vad det står mellan radernamarr sa:Kastar in nästa fackla.
Hon fick sparken, för att hon inte cyklar längre? Scott vill nog gärna tjäna pengar, inte bedriva välgörenhet.
Jimel sa:emmer sa:Det är nog ingen fackla utan bara en bra sammanfattning av vad det står mellan radernamarr sa:Kastar in nästa fackla.
Ja lite samma tanke här, varför ha en anställd som inte gör något?
Luthman Photography sa:Jimel sa:emmer sa:Det är nog ingen fackla utan bara en bra sammanfattning av vad det står mellan radernamarr sa:Kastar in nästa fackla.
Det finns ju gott om dylika "life style"-sponsringar. Dvs människor som inte rejsar(eller rejsar med klena resultat) utan bara syns mkt och bidrar till att bygga varumärke. Men Scott är ju rätt inriktade på just racing (tycker jag mig ha märkt) och då är väl en fortsatt sponsring under en fas där den aktive inte tävlar speciellt intressant.
Jimel sa:Luthman Photography sa:Jimel sa:emmer sa:Det är nog ingen fackla utan bara en bra sammanfattning av vad det står mellan radernamarr sa:Kastar in nästa fackla.
Det finns ju gott om dylika "life style"-sponsringar. Dvs människor som inte rejsar(eller rejsar med klena resultat) utan bara syns mkt och bidrar till att bygga varumärke. Men Scott är ju rätt inriktade på just racing (tycker jag mig ha märkt) och då är väl en fortsatt sponsring under en fas där den aktive inte tävlar speciellt intressant.
Absolut är det så men Jenny syns ju knappt alls just nu tycker jag.
Låter gott. Kanske skulle laga det i helgen ...Skogling sa:Ikväll blir det svampritotto. Gillar ni svamprisotto?
Med tanke på att det inte är Mille Miglia torde väl svaret vara givet!?bjorre sa:Ska risotton serveras varm eller kall?
mikaeljc sa:Enduro Fredrik sa:mikaeljc sa:Palle Kuling sa:mikaeljc sa:Alltså inte för att vara okänslig, men kan inte vuxna människor hantera att deras mor/farföräldrar går bort utan att deras karriärer kollapsar?
Självklart vet jag inte det. Det är därför jag blir så konfunderad. Majoriteten av alla 23-åringar har mist minst en mor/farförälder. Själv hade jag inga kvar i den åldern.
Bra skrivet!!White_XC_Ultimate_Carbon sa:mikaeljc sa:Enduro Fredrik sa:mikaeljc sa:Palle Kuling sa:mikaeljc sa:Alltså inte för att vara okänslig, men kan inte vuxna människor hantera att deras mor/farföräldrar går bort utan att deras karriärer kollapsar?
Du hade inga kvar i den åldern och hade således redan hanterat situationen?
Blir lite nyfiken dock, din elitkarriär som du trots allt klarade bra efter detta, vad består den i. Vilka medaljer har du förtjänat för att kunna försörja dig på din elitkarriär? Blev ju nyfiken efter det uttalandet.
Själv har jag ingen proffskarriär, men en rätt stor förståelse för att det är en rätt stor insats i form av tid, träning och uteblivet privatliv som krävs för att försörja sig på den nivån.
Det hade nog varit annorlunda om det bara hade handlat om att fortsätta gå tillbaka till sin 40 timmars arbetsvecka på det lokala företaget. Lite olika nyanser av karriär.
Det har nog krävts enormt mycket blod svett och tårar för att nå dit hon gjort. Jag är säker på att hon inte kastat bort det frivilligt om hon kunnat hitta motivationen. Men att hantera dödsfall tar mycket energi, olika mycket så klart för olika personer, men om man redan innan har legat nära gränsen för hur mycket man kan prestera utan att knäckas så kan detta vara den sista droppen som krävdes för att det ska rinna över.
Jag hoppas att hon hittar tillbaka, hon är en bra förebild för många inom sporten. Men om hon inte kommer tillbaka, hoppas jag att det är för att hon inte har lust, inte för att hela den här situationen drog undan mattan för henne och sopade bort allt hon byggt upp.
/Kalle
Palle Kuling sa:mikaeljc sa:Alltså inte för att vara okänslig, men kan inte vuxna människor hantera att deras mor/farföräldrar går bort utan att deras karriärer kollapsar?
Octagon sa:Palle Kuling sa:mikaeljc sa:Alltså inte för att vara okänslig, men kan inte vuxna människor hantera att deras mor/farföräldrar går bort utan att deras karriärer kollapsar?
Det är inte alltför ovanligt att 30 åriga konsulter får en utmattningsdepression heller, det har ramlat av flera stycken såna från ett projekt jag jobbar i just nu. Det är lite som fysisk överträning, man använder skallen så mycket att man inte hinner vila mellan varven. Ligger man nära gränsen kan en död morfar, lägenheten som inte blir såld, projektet som bara sväller eller nåt annat vara det som får bägaren att rinna över.
42Hz sa:Scott kanske gav henne Sparken?
Jimel sa:Hon ser inte ut att lida direkt ?
geologen sa:Jenny Rissveds är inte skyldig cykelsverige, happy eller Sveriges befolkning nåt alls. Hon presterade fantastiskt under en period, och nu har hon valt att göra nåt annat. Om det är hennes väg till lycka och välmående så är det absolut rätt sak att göra! Att må bra är det viktigaste som finns!
jansson99 sa:Det finns inga supermänniskor. Det brister hos alla till slut på något sätt.
Skogling sa:geologen sa:Jenny Rissveds är inte skyldig cykelsverige, happy eller Sveriges befolkning nåt alls. Hon presterade fantastiskt under en period, och nu har hon valt att göra nåt annat. Om det är hennes väg till lycka och välmående så är det absolut rätt sak att göra! Att må bra är det viktigaste som finns!
Amen och plus 1000.
Men hon kanske fick en Scott Spark som avgångsvederlag?tmalm sa:Hur bra var det då på en skala? Inget genidrag direkt va?42Hz sa:Scott kanske gav henne Sparken?
/T
En sån öl är ju idel lidande....Jimel sa:Hon ser inte ut att lida direkt ?
fedde sa:jansson99 sa:Det finns inga supermänniskor. Det brister hos alla till slut på något sätt.
Nej, det finns inga supermänniskor.
Men det betyder inte att det brister för alla till slut (på något sätt).
/Fedde
White_XC_Ultimate_Carbon sa:mikaeljc sa:Enduro Fredrik sa:mikaeljc sa:Palle Kuling sa:mikaeljc sa:Alltså inte för att vara okänslig, men kan inte vuxna människor hantera att deras mor/farföräldrar går bort utan att deras karriärer kollapsar?
Blir lite nyfiken dock, din elitkarriär som du trots allt klarade bra efter detta, vad består den i. Vilka medaljer har du förtjänat för att kunna försörja dig på din elitkarriär? Blev ju nyfiken efter det uttalandet.
Själv har jag ingen proffskarriär, men en rätt stor förståelse för att det är en rätt stor insats i form av tid, träning och uteblivet privatliv som krävs för att försörja sig på den nivån.
Det hade nog varit annorlunda om det bara hade handlat om att fortsätta gå tillbaka till sin 40 timmars arbetsvecka på det lokala företaget. Lite olika nyanser av karriär.
Det har nog krävts enormt mycket blod svett och tårar för att nå dit hon gjort. Jag är säker på att hon inte kastat bort det frivilligt om hon kunnat hitta motivationen. Men att hantera dödsfall tar mycket energi, olika mycket så klart för olika personer, men om man redan innan har legat nära gränsen för hur mycket man kan prestera utan att knäckas så kan detta vara den sista droppen som krävdes för att det ska rinna över.
Jag hoppas att hon hittar tillbaka, hon är en bra förebild för många inom sporten. Men om hon inte kommer tillbaka, hoppas jag att det är för att hon inte har lust, inte för att hela den här situationen drog undan mattan för henne och sopade bort allt hon byggt upp.
/Kalle
jansson99 sa:fedde sa:jansson99 sa:Det finns inga supermänniskor. Det brister hos alla till slut på något sätt.
Nej, det finns inga supermänniskor.
/Fedde
Jo, det visar sig bara på olika sätt. Vissa bryter ihop, andra blir gringubbar på jobbet och en del hamnar här på Happy som besserwissers.
mikaeljc sa:White_XC_Ultimate_Carbon sa:mikaeljc sa:Enduro Fredrik sa:mikaeljc sa:Palle Kuling sa:mikaeljc sa:Alltså inte för att vara okänslig, men kan inte vuxna människor hantera att deras mor/farföräldrar går bort utan att deras karriärer kollapsar?
/Kalle
Förlåt om jag rörde upp känslor, det var inte min mening. Jag hade ingen elitkarriär på gång. Jag gjorde FN tjänst i Bosnien när de två sista av mina farföräldrar dog. Men jag kan säga att det jag fick se av vad folket där upplevde var jobbigare än deras bortgång. Vi har det ganska bra i Sverige.
Nä, jag är gringubbe :-)Mini_me sa:Har emmer brutit ihop?jansson99 sa:Jo, det visar sig bara på olika sätt. Vissa bryter ihop, andra blir gringubbar på jobbet och en del hamnar här på Happy som besserwissers.fedde sa:Nej, det finns inga supermänniskor.jansson99 sa:Det finns inga supermänniskor. Det brister hos alla till slut på något sätt.
/Fedde