Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
marr sa:
Aliide sa:
Vic sa:
Aliide sa:
Någon som promenerar/åker elbil runt en gräsmatta och puttar på en liten boll, möjligtvis kan det kallas sport i stil med shack men bannemig inte idrott. Och det är idrottsgala och dito priser vi pratar om.

Med den argumentationen kan vi inte kalla cykling för idrott heller, eftersom majoriteten av alla som cyklar gör det för att transportera sig och inte för att idrotta.

Så det krävs ingen kondion för cykling? Och nu pratar vi proffsnivå. Rätt stor skillnad på syreupptagningsförmåga för en proffscyklist vs golfare. Idrott vs sport. Golfare har inget att göra i en drottsgala, varför blev inte shack också inkorporerad i OS, inte lika stor och inflytelsefull intresseorganisation bakom.

Jävlar vad trångsynt du är.....

Må så vara. Men det står jag för ;-)

Jenny Rissveds
Aliide sa:
marr sa:
Aliide sa:
Vic sa:
Aliide sa:
Någon som promenerar/åker elbil runt en gräsmatta och puttar på en liten boll, möjligtvis kan det kallas sport i stil med shack men bannemig inte idrott. Och det är idrottsgala och dito priser vi pratar om.

Med den argumentationen kan vi inte kalla cykling för idrott heller, eftersom majoriteten av alla som cyklar gör det för att transportera sig och inte för att idrotta.

Så det krävs ingen kondion för cykling? Och nu pratar vi proffsnivå. Rätt stor skillnad på syreupptagningsförmåga för en proffscyklist vs golfare. Idrott vs sport. Golfare har inget att göra i en drottsgala, varför blev inte shack också inkorporerad i OS, inte lika stor och inflytelsefull intresseorganisation bakom.

Jävlar vad trångsynt du är.....

Må så vara. Men det står jag för ;-)

Försöker du få andra att äta samma mat som dig med? Typ som vegetarianer som aldrig kan hålla det för sig själv? :P

Jenny Rissveds
Alla länder är väl inte ens med i FN? Om golf blev förbjudet kan man ju tänka sig att Storbritannien går ur FN. Dom gillar ju att gå ur grejer.

Jenny Rissveds
Tror inte Vatikanstaten är med, så om påven känner för att golfa borde han kunna göra det riskfritt på hemmaplan (bortsett från att Vatikanstaten har ett kroniskt underskott på golfbanor).

Jenny Rissveds
Stenson: äntligen.
Sjöström: överträffar förväntningar när det gäller.
Risveds: Var fan kom det guldet ifrån!

Jag vet vilket av ovanstående som jag ser som en bragd.

Jenny Rissveds
Ärligt talat var det väl snarast att Sjöström motsvarade förväntningarna i OS. På 100 m fjäril var hon ju favorit. Hade hon tagit mer än ett guld hade det varit överträffande av förväntningarna.

Jenny Rissveds
GoranS sa:
Ärligt talat var det väl snarast att Sjöström motsvarade förväntningarna i OS. På 100 m fjäril var hon ju favorit. Hade hon tagit mer än ett guld hade det varit överträffande av förväntningarna.

Sant, jag försökte bara vara lite generös. Hon är en fantastisk idrottare och gjorde en fantastisk insats men rent krasst så motsvarade hon förväntningarna.

Jenny Rissveds
plus ett.

Stenson: äntligen. Men han förlorade OS-guldet mot en lägre rankad spelare.
Sjöström: Motsvarar förväntningarna.
Risveds: Motsvarar svenska cyklisters [önske)drömmar! Kom som en blixt från en blå-gul himmel för icke cyklister.

GoranS sa:

Jenny Rissveds
GoranS sa:
Tror inte Vatikanstaten är med, så om påven känner för att golfa borde han kunna göra det riskfritt på hemmaplan (bortsett från att Vatikanstaten har ett kroniskt underskott på golfbanor).

De kan väl bygga banor på höjden i Peterskyrkan? En kort niohålsbana bör få plats! ;)

Jenny Rissveds
När fan blev svenska folket sånna jävla syltryggar?
Berömma Kallur för att inte ens ta sig till semi. Stenson skall ha bragdguldet för ett OS silver? Han var ju värdelös dom 3 sista hålen. Nerverna och kroppen höll inte. Han skall fan inte ens vara nominerad.

Isf är väl Emma precis lika mycket värd bragdguldet?
Skall sportskytten som bommade på finalen mot italienaren också ha bragdguldet?
Vi tog två brons i brottning dom kanske också skall ha bragdguldet?

Skall man få bragdguldet skall man fanimej ha gjort en bragd. Man ställer upp för att vinna, gör man inte det är man en förlorare.

Dessutom dömde jag ut hela jävla idrottsgalan efter Stenson vunnit pris för bästa manliga idrottare.

Jenny Rissveds
Att jämföra Rissveds prestation mot Stenssons är lite orättvist tycker jag. Ett cykellopp på en dryg timme mot att som Stensson kämpa i flera dagar med att slå på denna lilla boll och faktiskt själv GÅ mellan hålen (blir väl flera kilometer sammanlagt det) och någon som bär klubborna åt honom tycker jag är en enastående fysisk idrottslig prestation;-)

Jenny Rissveds
Konkret sa:
Berömma Kallur för att inte ens ta sig till semi. Stenson skall ha bragdguldet för ett OS silver? Han var ju värdelös dom 3 sista hålen. Nerverna och kroppen höll inte. Han skall fan inte ens vara nominerad.

Skall man få bragdguldet skall man fanimej ha gjort en bragd. Man ställer upp för att vinna, gör man inte det är man en förlorare.

Dessutom dömde jag ut hela jävla idrottsgalan efter Stenson vunnit pris för bästa manliga idrottare.

App app app! ALLA ska ha guldmedalj och kanelbulle! Annars är det inte rättvist!

Jenny Rissveds
sobrius sa:
Konkret sa:

App app app! ALLA ska ha guldmedalj och kanelbulle! Annars är det inte rättvist!

*Nynnar på en jävlaranamma låt*

Jenny Rissveds
Konkret sa:
Stenson skall ha bragdguldet för ett OS silver? Han var ju värdelös dom 3 sista hålen. Nerverna och kroppen höll inte. Han skall fan inte ens vara nominerad.

Ah, jag hade missat att det bara är OS som räknas. Bragdguldet delas bara ut varannat år alltså?

Jenny Rissveds
Nu har ju inte den här omröstningen något som helst att göra med vem som får Svenska Dagbladets bragdmedalj eftersom det är en jury som utser vinnaren.

Jenny Rissveds
Jag vet att hen inte var från Sverige. Men med tanke på bragdens magnitud har jag ändå bojkottat Bragdguldet sedan de gav det till Ludmila och totalt ignorerade Deep Blue 1997.

Jenny Rissveds
Cinder2i40 sa:
json88 sa:
Supersonic sa:
Och nu går vi så klart allihop man ur huse och röstar fram Jenny till bragdguld!

http://www.svt.se/sport/cykel/det-vore-stort-med-bragdguldet/

Nej, bragdguldet tar Henrik Stenson, med all rätt. Och jag tror inte att Jenny är så folkligt förankrad än så hon kommer på tal för jerringpriset, vilket Sarah Sjöström tar.

Man får inte cykla på golfbanor! Stenson har säkert gjort en fantastisk bragd. Tror Jenny har en chans, man söker en ny hjälte och golf är så 2000.

På Golfbana får du visst cykla. På hela golfbanan förutom Tee, green, bunker och tillverkade vattenhinder gäller allemansrätten.

Jenny Rissveds
_NOV7187.JPG

Jamen kolla här då. CX-SM -13.

Jenny Rissveds
Jenny Rissveds
Lars.E sa:
Lulle sa:

Varför inte infoga filmen direkt istället för att länka till red bull?

Den första länken till Cykelpendlares blogg (bloggspam?) innehåller en hel samling av filmer med Jenny, inte bara den från red bull. Så det kan vara värt att titta i den bloggen om man är intresserad.

Tillbaka
Topp