Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Till 99%
100% samma sträckning men lite små hinder tillagda.
Tror den är lite mer uppkörd och kanske lite lite snabbare..

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Å gissa om Anders Bromé gnällde på att hon hade fel t-shirt fast de hade betalt nån straff avgift å klubben tyckte det var okej. Jag fattar inte hur den människan får fortsätta jobba med cykel.
Å Mattias W ville han ha i startled 8 pga att han var för sent anmäld enligt han vilket inte stämde så han fick kriga ända tills i morse bra upplägg inför race.
Men skit i det å grymt av henne att vinna å äns vilja vara i närheten av den ärkeidioten!

Jenny Rissveds
EST sa:
Å gissa om Anders Bromé gnällde på att hon hade fel t-shirt fast de hade betalt nån straff avgift å klubben tyckte det var okej. Jag fattar inte hur den människan får fortsätta jobba med cykel.
Å Mattias W ville han ha i startled 8 pga att han var för sent anmäld enligt han vilket inte stämde så han fick kriga ända tills i morse bra upplägg inför race.
Men skit i det å grymt av henne att vinna å äns vilja vara i närheten av den ärkeidioten!

Jag är inte förvånad...

Jenny Rissveds
hm sa:
Jag hade ca 10min bättre tid än Jenny förra på sm fast i gubbklassen, nu hade Jenny ca 10 min bättre tid än hon hade för ett år sen...

Jenny's tid 1:22:28, bästa varvtid 13:18, förbättring med 11:10 från förra året. Linn som blev tvåa ifjol förbättrade sig med 2:35 i år och Alina som var trea då med 5:37, så tiderna var generellt snabbare i år.

Herrarna hade i år 3:57 snabbare vinnartid än i fjol. Jämfört med herrarna så var det 22 av 33 herrar som hade snabbare tid än Jenny efter 6 varv, och 22 lyckades att under sina 7 varv göra ett snabbare bästa varv än Jenny.

Jenny Rissveds
Ska man tro denna text så startar hon först på söndag i XCO.

In 2019, Mountain Biking and the Mercedes-Benz UCI Mountain Bike World Cup were delighted to welcome Jenny Rissveds back in the circus, with a new project and a whole new mentality, and she will be lining up on Sunday August 4th in Val di Sole, on the day dedicated to the Cross Country World Cup races. The event will be starting next Friday, August 2nd, with the Cross Country Short Track

https://www.valdisolebikeland.com/e...sveds-s-new-mission-on-display-in-val-di-sole

Jenny Rissveds
Även om hon inte får köra imorgon så borde hon väl med ett skapligt lopp på söndag kunna klättra såpass mkt att hon till nästa lopp får köra fredagsloppet!?

Jenny Rissveds
GoranS sa:
Även om hon inte får köra imorgon så borde hon väl med ett skapligt lopp på söndag kunna klättra såpass mkt att hon till nästa lopp får köra fredagsloppet!?

Det är möjligt. Frågan är om hon vill köra fredagsloppet? Vore ju kul att se såklart, men det sliter hårt.

Jenny Rissveds
Go, Jenny! Vi svenskar här nere i södra Frankrike håller på dig! Än finns det lite kvar av sommaren, innan vi får börja med långa Bontragerbibs under Endurashortsen igen. Skål, och god natt.

Jenny Rissveds
Kul! Damernas xcc brukar ju vara en stor grupp så hoppas inte den dåliga startplatsen (finns ju iofs de som har sämre...) Drabbar allt för mycket. Ska bli kul att se.

Går att kolla gratis på Redbull TV-appen för de som har bott under en ladugård.

Jenny Rissveds
En gnutta blött ja. Det är bara cykel som måste vara samma idag & på söndag va? Däck är fritt fram att ha olika?

Edit: Finns det ingen dedikerad UCI XCO tråd här på happy för oss som gärna pratar mer än om rissved?

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Ingen aning..jag har tror alla har full förståelse för J:s historia..men..jag tror många med mig hade avsatt tid för att se XCC-racet, hon var med på startlistan. Det är väl rätt basic för Team 31 att bara kommunicera att hon inte ska köra? Inga ytterligare kommentarer hade behövts.

Jenny Rissveds
alltrack16 sa:
Ingen aning..jag har tror alla har full förståelse för J:s historia..men..jag tror många med mig hade avsatt tid för att se XCC-racet, hon var med på startlistan. Det är väl rätt basic för Team 31 att bara kommunicera att hon inte ska köra? Inga ytterligare kommentarer hade behövts.

Om man läser deras senaste fb inlägg tror jag nog allt mer att dom läser denna tråd ;)

Jenny Rissveds
hm sa:
alltrack16 sa:

Om man läser deras senaste fb inlägg tror jag nog allt mer att dom läser denna tråd ;)

Och för oss som inte har FB så står det?

Jenny Rissveds
Från FB

"Just to clarify; Jenny was never entered into todays’ short track race. Her name was added to the starting list without our knowledge. She was removed late this afternoon as we only found out midday today. We are aware many of you took time out of your day today to follow Jenny. We are truly sorry for the confusion. Hope to have you back supporting her on Sunday!
All the best, Team 31. Photo: @joakimriss"

Jenny Rissveds
22.20. Racet gick 17.30... tack ändå för klargörandet. Måste vara en svår balansgång att hålla låg profil för att inte skapa press och samtidigt tillfredsställa oss som är intresserade av just det, Jennys prestationer på banan,vilket i förlängningen är det som genererar uppmärksamhet för projekt 31.. Peace.

Jenny Rissveds
alltrack16 sa:
22.20. Racet gick 17.30... tack ändå för klargörandet. Måste vara en svår balansgång att hålla låg profil för att inte skapa press och samtidigt tillfredsställa oss som är intresserade av just det, Jennys prestationer på banan,vilket i förlängningen är det som genererar uppmärksamhet för projekt 31.. Peace.

Det är väl rätt förståligt då teamet inte själva viste att de satts upp på startlistan?

Snarare dåligt av UCI kan jag tycka. Jenny hade säkert varit intresserad av att köra om hon bara fått veta att hon skulle få möjlighet?

Jenny Rissveds
theBrand sa:
alltrack16 sa:

Det är väl rätt förståligt då teamet inte själva viste att de satts upp på startlistan?

Snarare dåligt av UCI kan jag tycka. Jenny hade säkert varit intresserad av att köra om hon bara fått veta att hon skulle få möjlighet?

Som jag tolkar det avstod hon från att köra, för hennes poäng räckte väl till? Som sagt. Vissa avstår ju från Short tracket för att vara utvilad till söndagen.
Hon blev ju även highlightad av Redbull som startnr 36 precis innan start.

Jenny Rissveds
NickPick sa:
theBrand sa:
alltrack16 sa:

Som jag tolkar det avstod hon från att köra, för hennes poäng räckte väl till? Som sagt. Vissa avstår ju från Short tracket för att vara utvilad till söndagen.
Hon blev ju även highlightad av Redbull som startnr 36 precis innan start.

Snarare räckte hennes poäng inte till, sen stod andra över så fick hon en plats. Men var förmodligen inte förberedd för det. Samt att de kanske inte ens fick reda på det i någon vettig tid.

Tillbaka
Topp