Jesus vilket pris på nya klockan från Garmin...

Kollade på athlete och tyckte att den var löjligt dyr. Insåg att det var billigaste modellen och att diver kostade 11 papp till...

Bilagor

• titanbell.jpg
    titanbell.jpg
    14.9 KB · Besök: 23
Vernersson sa:
Jag som tyckte att Fenix 5 låg på gränsen för vad som kunde anses som acceptabelt när jag köpte den ;-)

Och där har du kanske lite av iden med dessa.
Lansera en ny klockserie med samma innanmäte men med lite mer genomarbetade boetter och armband samt lite moddad mjukvara för att nischa dem mot några köpstarka kundgrupper.
Genom att sätta ett högt pris så höjer man upp varumärket mot premiumsegmentet samtidigt som, till exempel, den tidigare rätt dyra (men bra) Fenix 5 modellen nu framstår som lite billigare. Den innehåller i stort sätt samma saker som dessa 15000-25000:- modeller men kostar ju bara 7000:-
Utöver det så kommer de såklart också sälja en del av de dyra modellerna. Inte lika många men då stora delar av deras innehåll redan var utvecklat och i produktion så behöver de inte stora volymer för att gå plus på det.

//j

Senast ändrad:
jesperC sa:
Vernersson sa:
Jag som tyckte att Fenix 5 låg på gränsen för vad som kunde anses som acceptabelt när jag köpte den ;-)

Och där har du kanske lite av iden med dessa.
Lansera en ny klockserie med samma innanmäte men med lite mer genomarbetade boetter och armband samt lite moddad mjukvara för att nischa dem mot några köpstarka kundgrupper.

//j

Klockor med Miyota SI21 finns t.ex i väldigt skilda prisklasser... ;-)

Lär ju inte vara någon som köper en sådan för att använda som klocka i alla fall ...

"Battery life: 12 days in watch mode ..."

Ok för en klocka som åldras med värdighet. Där mekaniken är en konst. Men inte för
något där den är omodern om några år och rent av inte stöds med reservdelar efter så
kort tid

Status att ha en träningsklocka? Kanske inom klubben för inbördes beundran...

Å andra sidan tycker jag även träningsklockor som kostar hälften av detta är helt vansinnigt för en vanlig motionär. Fast alla är vi olika.

Tillbaka
Topp