Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Manurhin2 sa:Gött
Nu har du tränat på att skifta däck hemma i mystempo också så nästa punka i fält kommer att kännas mysig i stället för stressande .
Full fart .
M
freddag sa:fint att du cyklar ensjöstigen och och kättsätter med den cykeln. du kommer få bra teknik :)
vid bron i kättsätter är det ibland ett surhål, men senaste åren har varit så torra att många ställen som det alltid var blött på förr är helt torra större delen av året nu.
ooms sa:Antagligen nån som dumpat slaktrester. Rävar och fåglar fick sig ett kalas.
Ändra inte sittställning så mycket på en gång råder jag dig till. Håll dig till en förändring i taget mellan cykeltillfällena. Bara att ändra sadel ändrar din position i x- och y-led. Om du sedan både höjer och kortar av styrstammen kommer du inte veta vilken förändring som gav önskad effekt.jingleyschmidt sa:Är sjuk och har varit senaste dagarna så inget cyklande för mig tyvärr. :( Har dock fått hem en ny sadel och en kortare styrstam som jag monsterade på idag. Lade även till en spacer till bara för att testa, så ska bli spännande att se hur allt detta känns när jag frisknat till. :P
Murdock sa:Ändra inte sittställning så mycket på en gång råder jag dig till. Håll dig till en förändring i taget mellan cykeltillfällena. Bara att ändra sadel ändrar din position i x- och y-led. Om du sedan både höjer och kortar av styrstammen kommer du inte veta vilken förändring som gav önskad effekt.
Salabaladala sa:Styrlagret behövs klämmas åt korrekt. Innan du skruvar fast styrstammen så ska du skruva åt topcapen tills lagret inte glappar längre. Det känner du bäst om du står över cykeln, håller i bromsarna, och juckar fram och tillbaka. Då känner du om det glappar. Spänn topcapen tills det inte glappar längre, och inget mer efter det. Sen kan du justera styret och skruva fast styrstammen.
tinkerbell sa:Alla styrstammar bygger inte lika mycket på höjden där den klämmer om gaffelröret. Är den nya stammen "lägre" behöver du fler spacers, eller kapa styrröret.
jingleyschmidt sa:tinkerbell sa:Alla styrstammar bygger inte lika mycket på höjden där den klämmer om gaffelröret. Är den nya stammen "lägre" behöver du fler spacers, eller kapa styrröret.
Det förklarar säkert saken! Är det därför man ibland ser cyklar som har spacers på ovansidan av styrstammen så att säga? Jag har alltid undrat varför dom har det då jag inte förstod vilken funktion det fyllde. :P
jingleyschmidt sa:Jag förstår! Tack för info. :D
Original kom min cykel med 2x10mm spacers under styrstam och 1x5mm spacer över. Nya styrstammen är typ 2mm lägre eller vad man ska säga än originalstyrstammen. Ska jag försöka hitta en till 5mm spacer och prova för att det ska bli korrekt? Eller ännu mindre om möjligt.
jingleyschmidt sa:Var fri frakt på Länna Sport så slog till på ett par spacers där bara så får jag prova det iaf innan jag börjar bågfila. ;) Tack ändå! :)
jingleyschmidt sa:Nackdelen med dåligt väder och sjukdom är att man får alldeles för mycket tid till att dagdrömma och kolla cyklar på nätet. Är det vad ni kallar för "Internetcykling"? :P
jingleyschmidt sa:är det någon gång i livet man ska fucka ur så är det ju då, när man inte har någon annan än sig själv att ta hänsyn till.
Salabaladala sa:jingleyschmidt sa:är det någon gång i livet man ska fucka ur så är det ju då, när man inte har någon annan än sig själv att ta hänsyn till.
Pratar du om knark eller cykling? Att sporta är väl bland det vettigaste man kan göra med sin fritid.
Mer naturbilder förresten.
thomaslundstrom sa:Jaförfan, kör på! Vi som sitter här med två barn under 3 får leva genom er barnfria med fritidsöverskott. ?
jingleyschmidt sa:Vet ni om det finns något sånt här att köpa någonstans? Känns som en smidig lösning för att ta bort kablar som ligger och vibrerar mot varandra när man är ute och cyklar. :D Retar ihjäl mig! Dom där heter "SRAM Cable clips" typ, är dom specifika för SRAM-kablar på något sätt? Jag vet inte skillnaden. Kanske finns andra smidiga lösningar/alternativ?
jingleyschmidt sa:Ja det var lite halvdyrt ändå, 6 EUR för 4 bitar. :D Det må väl vara hänt men så ska man betala frakt på det också, det känns lite drygt. :D
Crocko sa:jingleyschmidt sa:Ja det var lite halvdyrt ändå, 6 EUR för 4 bitar. :D Det må väl vara hänt men så ska man betala frakt på det också, det känns lite drygt. :D
Hittade lite extra lager av svarta rackare i godislådan, så om du gör något gott för en medcyklist i nöd nån gång så kan jag kasta ett par i ett kuvert om du PM'ar din adress.
jingleyschmidt sa:Vet ni om det finns något sånt här att köpa någonstans? Känns som en smidig lösning för att ta bort kablar som ligger och vibrerar mot varandra när man är ute och cyklar. :D Retar ihjäl mig! Dom där heter "SRAM Cable clips" typ, är dom specifika för SRAM-kablar på något sätt? Jag vet inte skillnaden. Kanske finns andra smidiga lösningar/alternativ?