Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det låter väl jättebra! Cykeln är på gång, vet inte om att det t.ex. innefattar att de jobbar med att vända bromshandtagen från vänstertrafik till högertrafik när det är export till den upplysta delen av världen. Släpper ut gamla luften mätt i psi, och fyller slangarna med ny frisk luft mätt i bar, etc.jingleyschmidt sa:Supporten på wiggle.com skrev såhär: "the bike is in stock, and passed along to the build team, this is why a back order has been created, nothing to worry about everything is still to plan." Restorder för mig betyder ju något annat, så jag hoppas han har koll på läget. ;D
jingleyschmidt sa:Det här är en jävla typisk grej. Jag använder Maps rätt mycket i iPhone för att se vart vägarna går och sådär, och inte sällan så cyklar jag på vad jag tror är en väg som kommer ta mig dit jag vill, men så möts man av det här. Jag fattar inte!
jingleyschmidt sa:Det här är en jävla typisk grej. Jag använder Maps rätt mycket i iPhone för att se vart vägarna går och sådär, och inte sällan så cyklar jag på vad jag tror är en väg som kommer ta mig dit jag vill, men så möts man av det här. Jag fattar inte!
karin.i sa:Just den där vägen är bara någon surgubbe som bommat för, har gått att cykla där innan.
Sist hittade jag en väg förbi vänster om mellan åkrarna innan gården om man kommer från Norrköping.
Kollar en del på mtbmap.se för att hitta alla småstigar men då kör jag mest MTB. Vill jag bara ha asfalt är roadfinder.se bra!
Har också en Roadlite, rullar mest pendling Söderköping-Norrköping och lite längs kanalen! ?
jingleyschmidt sa:Haha roligt att du kände igen stället! Man borde fota alla såna där ställen och skicka till någon som kan besvara om det faktiskt är en "laglig" igenbomning eller om det bara är folk som tar sig friheter. :Dkarin.i sa:Just den där vägen är bara någon surgubbe som bommat för, har gått att cykla där innan.
Sist hittade jag en väg förbi vänster om mellan åkrarna innan gården om man kommer från Norrköping.
jingleyschmidt sa:Ja Fred, det låter rimligt! Ser jag min Strava så har jag svängt in där i alla fall och cyklat tillbaka. Hade tänkt ta mig till Luddingsbo därifårn men fick cykla runt mot Heljetorp, Bergdalen och sen Luddingsbovägen till Luddingsbo och vidare till Västra Husby. :D
Jag vet inte hur ni göra i såna där lägen? Tar ni en chansning och cyklar förbi bomarna eller smyger ni er in och försöker hitta någon som man kan fråga? :P Jag är fortfarande liiiiite blyg och osäker när det gäller sånt där, men det släpper mer och mer ju mer jag är ute och cyklar. Har blivit en smula socialare faktiskt. ;D
jingleyschmidt sa:Min MTB-karriär är över innan den ens har börjat - allt tack vare fåfängan! Jag var nämligen iväg idag i lite olika butiker och testade hjälmar. Jag insåg snabbt att jag aldrig kommer komma över hur jävla ful jag ser ut i hjälm. Jag vet, jag vet, på med hjälmen och kör bara! Säkerheten går före allt. Såklart. Men fy fasiken alltså, jag vet inte hur jag ska komma runt det här. :D
Tänk er något i stil med det här:
jingleyschmidt sa:Jag använder inte hjälm nu. Enda anledningen till att jag tänker att hjälm är bra för just MTB-cykling är att det är bökigare, stökigare och många fler saker som kan gå fel än när jag lunkar fram på grusvägar och cykelbanor med min Roadlite.
Och nu behöver inte det här spåra ur i att jag är en idiot som inte har hjälm, jag vet att det är dumt så bespara mig det snacket tack. :D
Är inte hjälmen huvudsaken?Manurhin2 sa:...
Huvudsaken är att du fortsätter cykla .
M
Den där tjänsten med slitlager stämmer dåligt. Många vägar som inte stämmer.Oskar sa:jingleyschmidt sa:Det här är en jävla typisk grej. Jag använder Maps rätt mycket i iPhone för att se vart vägarna går och sådär, och inte sällan så cyklar jag på vad jag tror är en väg som kommer ta mig dit jag vill, men så möts man av det här. Jag fattar inte!
Både iPhones karttjänst och Google Maps är fruktansvärt dåliga. Testa t.ex.
https://kso.etjanster.lantmateriet.se/
https://www.opencyclemap.org/
https://nvdb2012.trafikverket.se/SeTransportnatverket
På Trafikverkets tjänst kan man välja att se vägar utifrån en massa olika aspekter. Här har jag t.ex. valt att se "artrik vägkant":
Poppis är att välja "slitlager" för att se vad som är asfalt och vad som är grus:
För ett tag sen var det ngn här på Happy som knåpat ihop ngn app som ruttplanerade mha den här tjänsten, men kommer inte ihåg vilket inlägg det var...
jingleyschmidt sa:Alla hjälmar var ju så små att det såg löjligt ut. Inget kändes bra.
Cykeln verkar komma på tisdag, pedaler osv på onsdag. Roligt att det gick snabbare att montera och skicka iväg cykeln än det tog att packa ihop det andra och skicka. Nåväl!
jingleyschmidt sa:Världens försiktigaste fullface-hjälm-cyklist - det kommer vara jag det!
jonte987 sa:jingleyschmidt sa:Världens försiktigaste fullface-hjälm-cyklist - det kommer vara jag det!
Ja, men alla klär i ff!
jingleyschmidt sa:Tänker att man borde kunna fylla i med någon mattsvart lack/färg av något slag?
jingleyschmidt sa:Jag är en sån klantig idiot ibland alltså. Ställde cykeln på ett kasst ställe, så blåste det till och cykeln for över massa stenar. Resultatet är en jävla ful framgaffel! Går det att ordna på något sätt? Kanske inte är värt så länge den är intakt. Jävla deppigt iaf. :(
jingleyschmidt sa:Haha sant iofs, men det är ju min kära cykel! Om 300 meter har jag loggat 100 mil på den i Strava! Det var ju inte såhär jag tänkte fira det. :P
Men det borde vara lugnt skademässigt va? Ser ut som det bara är färgen som repats upp.
Mvh,
Orolig och nervös nybörjare