Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
marr sa:https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/saxar/specialsaxar/vajerklippare-2000022429
Den där är väl hygglig iallafall
Ett trick som jag har lärt mig är att ha en wire i höljet när man klipper det.jonte987 sa:Jag kör också hölje med den. Tycker det blir bra nog om man styr upp lite efteråt.
Biltema säljer även bra insexnycklarjingleyschmidt sa:Insexnycklar dock, vad rekommenderar ni där?
För att kunna skruva även om man lutar lite snett med insexnyckeln. T.ex. vid trånga utrymmen och så.jingleyschmidt sa:Tack! Nybörjarfråga: Vad är dom rundade sidorna i botten till för? :P
Örjan Lax sa:För att kunna skruva även om man lutar lite snett med insexnyckeln. T.ex. vid trånga utrymmen och så.jingleyschmidt sa:Tack! Nybörjarfråga: Vad är dom rundade sidorna i botten till för? :P
Manurhin2 sa:
Att paja skruven. Vanliga raka äger :)jingleyschmidt sa:Tack! Nybörjarfråga: Vad är dom rundade sidorna i botten till för? :P
Ibland behövs långa änden för att nå, samtidigt som man behöver slutdra rätt moment. Jag ogillar rundade. Helt enkelt.jonte987 sa:"Man" spänner väl bara lite löst med den rundade sidan?
Jag använder dom här och är mycket nöjdjingleyschmidt sa:Sixten rekommenderade den där billigare som jag länkade, så jag provade den. Som sagt, den fungerar tillräckligt bra för att bara klippa av och dra på en end cap, förutsatt att man klipper med den nedre delen. ;)
Insexnycklar dock, vad rekommenderar ni där? Använder bara multitoolen nu och den jag fick av Canyon när jag köpte Roadliten, men skulle vilja ha några längre och bättre som kommer åt enklare. Tips?
jingleyschmidt sa:Vad kallas skruvar som man skruvar i med insexnycklar? :P
Salabaladala sa:jingleyschmidt sa:Vad kallas skruvar som man skruvar i med insexnycklar? :P
Skallen heter mc6s och den typen man brukar ha på cyklar kallas maskinskruv. Finns lösa på bla rostfriskruv.se och i påsar på Tradera. Man får man kolla lite att man får rätt längder. Knepigt som fan att korta ner skruvar i rostfritt utan maskinverkyg, dom är superhårda.
robwrnr sa:Såg att du har DMR V6-pedalerna. Jag hade likadana pedaler förut som knakade när jag satte mycket tyngd på dom. Knaket försvann helt när jag bytte till Crankbrothers Stamp 7.