jingleyschmidt's Not-So-Adventurous Adventures

Väldigt tveksamt att något dyker upp på fredag. :P

wiggleleverans.jpg

Jag kan nu stolt meddela att jag är med i singlespeed-klubben! Det känns stort, nästan overkligt! Valmöjligheterna var många. Likaså excel-arken. Siffror och ord överallt. Siffror och ord jag knappt förstod vad dom betydde. Fork rake, Front center, BB drop, Virtual TT. Beslutsångesten var enorm, men till slut tog jag mig i kragen och slog till.

nbd_ololol_1.JPG

nbd_ololol_2.JPG

nbd_ololol_3.JPG

nbd_ololol_4.JPG

Ja, ni ser rätt! En Yosemite Biltema-båge. Singlespeed. 28". Fotbroms. Coola klibbor från Dope / Ridestore så folk fattar att jag menar allvar! Jag blir tårögd.

Snygg!! Går den bra att köra med annan uppsättning landsvägshjul om man vill köra väg också?
Funderar på en sådan men lite osäker om den blir trög på asfalten när man inte cyklar grus,stig

Snygg!! Går den bra att köra med annan uppsättning landsvägshjul om man vill köra väg också?
Funderar på en sådan men lite osäker om den blir trög på asfalten när man inte cyklar grus,stig

Tror inte man lider på väg om man inte vill vinna tävlingar. Men 650B @ 47mm (som sitter på, om jag inte misstar mig) motsvarar ungefär 700c @ 28-30mm i diameter enligt internet, så det torde gå alldeles utmärkt att sko den med lvghjul och räserdäck.

Det står i produktbeskrivningen att man kan köra 700C-hjul på den men inte hur stora, men det måste ju gå att klämma in en rimlig bredd i alla fall annars känns det ju helt poänglöst att marknadsföra det. :P

Det är en Vitus Substance VRS-2, 2021 års modell. Upphottad variant av min Substance V-2 från 2020 typ. Hydrauliska bromsar, 2x11 Shimano GRX 600 gruppset. Ja det är väl det egentligen! :P
Gött ?
Och grattis till en fin present ?
Jag fyller år snart och skickade till vuxna dottern att jag önskade mig nya Canyon Aeroad med länk och allt, kom ett finger tillbaka.

Gött ?
Och grattis till en fin present ?
Jag fyller år snart och skickade till vuxna dottern att jag önskade mig nya Canyon Aeroad med länk och allt, kom ett finger tillbaka.

Haha, jag vet inte om det framgick att jag köpte den till mig själv? ;) Tror det är den vägen man får gå! Men försöka kan man ju alltid göra. :D

Synd att du är så kortväxt, annars hade jag gärna tagit subban som pendlare.

Jag kommer nog hitta något lämpligt användningsområde till den förr eller senare. Jag verkar inte vilja sälja cyklarna jag köper. :P

Nu har jag äntligen flyttat över prylarna från Stancen till nya... vad nu den ska heta. Jag hade tänkt döpa den till Ron (och sen kanske Ronald?), som i Ron Burgundy, men under "Färg" på hemsidan så står det Ron Burgundy, så det är ju inte så jävla roligt. Har även slängt på ett WTB Sendero-däck på framhjulet också, samt fixat tubeless på båda däcken. Stancen är från och med nu bortforslad till hemlig ort för förvaring!

Drog ut på en skogstur idag i skogarna kring Kättsätter. Himla mysigt. Hade nästan glömt bort hur härligt det är att bara utflyktsscykla lite, liksom driva runt i naturen bara. Blev lite mycket träningscykling där ett tag. Jag verkar ha svårt att kombinera. Det är antingen det ena eller det andra! Dumma hjärna. :P

Angående cykeln så lär jag väl vänja mig vid växlarna. Älskar bromsreglagen dock! Hade jag fått ha GRX-reglagen och Sora 2x9 så hade jag varit hemma. ;) Nåväl, man kan inte få allt?

2020-10-12_1.JPG

2020-10-12_2.JPG

2020-10-12_3.JPG

2020-10-12_4.JPG

2020-10-12_5.JPG

2020-10-12_6.JPG

Inspirerad från Strava så gav jag mig ut för att kika ett område jag inte visste fanns. :P Eller jag visste ju att området fanns, men inte att det gick grusvägar och stigar där inne. Det är märkligt, jag har åkt förbi vägen en miljard gånger i livet på väg ut till mormor och morfar, men aldrig sett att man kan åka in där.

Det var himla fint dock! Lugnt och skönt. Vägen tog slut och stigar tog vid, som knöts ihop fint med @freddag's MTB-marker och egensnickrade spång med tillhörande bänk. Tog ett litet mellanmål och bara chillade en stund.

2020-10-13_1.JPG

2020-10-13_2.JPG

2020-10-13_3.JPG

2020-10-13_4.JPG

2020-10-13_5.JPG

Det här var en tråd med så fina och inspirerande bilder att jag tillslut slog till på en Substance V-2 efter att ha tvekat ett tag :D

För en med dålig koll, vad har ni för tips på snyggare stänkskärmar?

Fan va kul! Hoppas du blir nöjd. :D Jag borde skriva till Vitus och säga att jag åtminstone inspirerat en person att köpa en cykel från dom, så jag kan få lite rabatt nästa gång jag själv handlar. :P

Angående stänkisar, googla "Velo Orange fenders" till exempel. Snygga! Men dom kostar ju därefter också. :D Inte inhumana priser men ja, kanske mer än vad man tänkt lägga på stänkskärmar från början.

Det här var en tråd med så fina och inspirerande bilder att jag tillslut slog till på en Substance V-2 efter att ha tvekat ett tag :D

För en med dålig koll, vad har ni för tips på snyggare stänkskärmar?
Curana och Honjo är två kandidater. Curana vågar jag inte gå i god för kvaliteten, men Honjo ska vara state of the art.

Tillbaka
Topp