Jag har testat denna typen av mat dom senaste månaderna. Men inte så slaviskt som LCHF lobbyn gör gällande.
Men iallafall slutat äta pasta, potatis, ris.Mackor till frukost och mellanmål. Dom stora intagen av kolhydrater som annars varit norm i mitt matintag.
Det har blivit omelett eller ett par, tre kokta ägg, avocado, skinka eller salami, brieost, (ibland på en tunnbrödmacka) kaffe till frukost t.ex. Även juice, frukt och grönt(som man inte ska enligt LCHF), nötter, bär, honung.
Försöker käka lunch och middag utan, eller med väldigt lite kolhydrater. t.ex lax och wokade grönsaker
Tar gärna flera glas vin några ggr i veckan :-)
Mina erfarenheter är att magen blir mycket lugnare (mindre gaser), mycket mindre sötsug. Längre mättnadskänsla, och lite lätt avmagrande av lovehandlesen runt midjan.
Framförallt känns det bara bra i största allmänhet.
Jag saknar inte pastaberg och smörgåsfrossa alls. När jag äter kolhydratrik mat känner jag att magen kommer igång och gasar och svullnar upp en del.
Jag tror på allsidig kost av bra kvalitet. Hemmarullade köttbullar, grädde, smör, frukt och grönt och ett glas rött ;-)