zapiens skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tycker det låter klart intressant och
> nyfikenheten väcks helt klart. Det tog ett par
> månader för mig att lyckas cykla 10mil på bara
> vatten från att alltid trampat runt med
> sportdryck. Kan LCHF göra att fettförbränningen
> hålls igång hela tiden?
>
> När man läser sånt här väcks nyfikenheten
> ännu mer:
>
>
http://intheendwerealldebt.blogspot.com/2009/02/lc
> hf-elitidrott-och-naturlig-doping.html
>
> finns det ingen här på forumet som provat själv
> och har egna erfarenheter att dela med er av?
Varför skulle man behöva sportdryck för att köra distansträning i 10 mil? Oavsett om man ett kolhydrater eller inte. Det bevisar knappast något. Jag tror ingen behöver det som cyklat ett tag.
Om man nu inte vill gå ner i vikt, inte har några problem med magen, äter oftast inte mer än 3 gånger per dag. Vilket verkar vara mindre än en del av dem som kör LHCF. Inte använder sportdryck annat än vid vissa typer av intervall eller de få gånger jag deltagit vid någon tävling (vilket ju även colting verkar göra). Vad har man då att vinna på LHCF. Är enda vinsten att en viss läkare anser att man kommer dö i annat fall..... Verkar enligt mig vara en ganska dålig belöning för att få dyrare och mindre varierad mat....
Vill man äta vid glesare intervall utan att bli hungrig fungerar det förövrigt att glesa ut måltiderna. Man vänjer sig rätt snart, och slutar att bli hungrig emellan. Om detta beror på fettförbränning eller något helt annat har jag ingen aning om, dock funkar det även när man äter kolhydrater. I alla fall för mig.