Jotunheimen rundt 2018

Jotunheimen rundt 2018
Ha ha! Vilken stolle!! Satan va kallt det måste ha varit!! Det kan ju inte vara sant!!????

E0675324-AE3F-4957-A098-9837DA799D40.jpeg

Jotunheimen rundt 2018
Och vilka skavsår han måste fått i röva av snöret. Jag cyklade efter honom efter Fagernes. Jag körde om honom ganska omgående av självklara orsaker.

Jotunheimen rundt 2018
Han var tidigare i norska handbollslandslaget. Nu är han mycket riktigt exhibitionist, var bland annat med i finalen i kändis-Farmen i vinter.

Jotunheimen rundt 2018
Jag fick titta igenom alla bilder två gånger innan jag hittade mig. Jag är andre man närmast kameran, med vita skoöverdrag.

Bilagor

• BA2I0924.jpg
    BA2I0924.jpg
    473.5 KB · Besök: 131
Jotunheimen rundt 2018
Hittade några juveler bland bilderna.

Vår vän rudolf, bakifrån (med tröja!?). Jag förstår dig SvenC, ingen vacker syn.
BA2I1057.jpg

Här har vi en kille som tröttnat och skickar cykeln nerför stupet :-)
BA2I1010.jpg

Jotunheimen rundt 2018
Trevligt RR. Känner igen mig i en del och en del är olikt mina upplevelser, delvis p.g.a. loppet växt sen jag åkte och delvis tror jag p.g.a. att du åkte en bit fortare än vad jag gjort.

Kan dock rekommendera att turiståka loppet i riktigt bra väder. De två gångerna jag kört har det varit fantastiskt fina förhållanden och jag har helt struntat i tid och bara haft som mål att ha en fin cykeltur. Även om det alltid på en såpass lång och kuperad tur finns perioder då det går lite tyngre så får jag nog säga att jag redan vid målgången känt att det är ett lopp jag absolut skulle kunna tänka mig att åka igen.

Att det för min del inte blivit av att åka fler gånger har nog egentligen två huvudorsaker: a) logistiken med att ta sig dit och hem, b) osäkerheten kring vädret. Angående den sista punkten blir den ju mer problematisk nu när loppet är så populärt att det inte är i närheten av att gå att efteranmäla sig. Hade det gått hade man ju kunnat åka på en cykelsemester till Norge och sen avslutat med att köra loppet om vädret var bra eller annars åka hem. Visserligen kan man ju anmäla sig och sen "vaska" startplatsen om vädret verkar dåligt, men någonstans bär det emot lite, i synnerhet som det ju inte är helt gratis att åka.

Senast ändrad:
Jotunheimen rundt 2018
GoranS sa:
Kan dock rekommendera att turiståka loppet i riktigt bra väder.

Jag har väldigt svårt för att cykla lopp långsammare än jag har kapacitet för. Men jag skulle gärna återvända till området vid någon annan tidpunkt och semestercykla. Eller kanske lite norrut längs fylkesvei 63. Har definitivt fått mersmak på Norge.

Sen är ju hjärnan som den är, så ju längre tid det går, desto mer lutar det åt att man kommer köra loppet igen...

Jotunheimen rundt 2018
Du får ta med en kompis med lite sämre kapacitet och köra det tillsammans med denna person. ;-)

Annars är det absolut ingen dum idé att köra lite egen cykling och få se andra vägar. Gjorde själv en Norge-vecka med ett par bekanta för ett par år sen, inkl. delar av 63:an. https://happyride.se/forum/read.php/1/3060294 Mycket trevligt och vackert. Det som jag upplever som lite lurigt är att det inte är helt lätt att få till rundturer i fjordlandskapet, åtminstone om det ska vara dagsturer av måttlig längd. Blir lätt att man får åka fram och tillbaka (eller upp och ner om man har bergsfokus). Å andra sidan ser man ju ofta nya saker om man kör en väg åt andra hållet så det behöver inte vara något stort problem.

Tillbaka
Topp