Justering Avid Juicy fives

fjseriksson

Ny medlem
Nyligen inhandlat en Scott Scale 30 med Juicy fives skivbromsar!
Hur i hela världen skall man justera handtagen så de inte skall behöva färdas nästan in i styret innan bromsen börjar ta? Vill ha distinkta bromshandtag men hur gör jag? Måste gå att spänna/justera handtaget till att ta tidigare!

Vill någon snäll själ hjälpa till med ord och kanske tom en illustrerande bild? Hittar ingen "manual" hos tillverkaren hur detta kan göras...

Vill kolla med Er innan jag tar mig 7 mil tillbaka till Cykelcity i Lund

Tack på förhand

Du kan skruva in de skruvar som går igenom ditt handtag och in i själva handtagskroppen. Skruva dem medurs så kommer handtaget komma längre bort från styret och ta "tidigare".

Men vill du behålla positionen som de har i viloläget och ändå få dem att ta tidigare så behöver du nog pytsa i mer olja i systemet.

Ett tips är också att flytta in dem något på styret, alltså in mot mitten. Då får man lite mindre problem med klämda fingrar.

Hmmm... Luktar Cykelcity!

Luft i systemet... cykeln är bara 4v gammal & cyklad i 4h (vet, lite väl lite på den tiden men skäl finns). Det skall de ju få fixa...

Tack för era tips/synpunkter

Nepp, jag har själv två olika årsmodeller av J5 och båda krävde att jag justerade ut handtagen.
Vill man ha handtagen längre in måste man däremot fylla på mer olja/lufta.

/Adam

Tillbaka
Topp