Kabeldragning 3T Exploro

Domestique

Aktiv medlem
Kabeldragning 3T Exploro
Jag har beställt elektroniska växlar till min Exploro och funderar på att i samma veva måla om den. Nån som vet hur kablaget är draget i den? Interna rör eller helt fritt?

Kabeldragning 3T Exploro
Ramen har inga kanaler för vajer/slang, stora öppningar både vid styrhuvud och vevlagerhus för att det inte skulle vara pilligt att dra kablaget. Däremot skulle jag rekommendera att trä skumslang över höljena för att undvika att de skramlar allt för mycket

Kabeldragning 3T Exploro
Kan vara bra att klura ut hur batteriet ska sitta, aerostolpen på Racemax ger inte mycket utrymme. Jag packade batteriet i lite rörisolering, och stoppade det i sadelröret. Gjorde en extra loop av buntband för att lättare kunna fiska upp batteriet vid behov.

IMG_4182.jpeg

Kabeldragning 3T Exploro
Kan vara bra att klura ut hur batteriet ska sitta, aerostolpen på Racemax ger inte mycket utrymme. Jag packade batteriet i lite rörisolering, och stoppade det i sadelröret. Gjorde en extra loop av buntband för att lättare kunna fiska upp batteriet vid behov.

Visa bilaga 691886
Grymt! Jag har en vanlig Exploro så det borde finnas lite mer plats. Grejerna verkar komma måndag-tisdag, så då ska jag börja konverteringen.

Kabeldragning 3T Exploro
Uppdatering - med lite pill (och rätt storlek på buntband) går det att skicka upp ett inpackat Di2- batteri aerostolpen på en RaceMax utan 3Ts egna tillbehör.

Kabeldragning 3T Exploro
Har man haft internt batteri och externt är valet i framtiden ganska lätt. Men av patentansökningarna att döma är Shimano på väg att vakna.

Tillbaka
Topp